WRC. Ogier câştigă Raliul Portugaliei!

| 27 martie 2011 | 0 Comments

Francezul Sebastien Ogier a câştigat, pentru al doilea an consecutiv, Raliul Portugaliei, cea de-a treia etapă a Campionatului Mondial de Raliuri. La finalul a trei zile perfecte atât din punctul de vedere al pilotajului, cât şi al strategiei, pilotul Citroen a încheiat cu jumătate de minut în faţa locului doi Sebastien Loeb.

Pe trei, la mare distanţă, a încheiat competiţia Jari-Matti Latvala, finlandezul fiind urmat de coechipierul său Mikko Hirvonen.

Ziua 1

SS2 Santa Clara 1 – 22.99km. Prima specială a zilei de Vineri a fost adjudecată norvegianul Petter Solberg (14:03.5). Pilotul scandinav a fost urmat de liderul clasamentului general, Mikko Hirvonen (+2.0s.) şi de coechipierul acestuia Jari Latvala (+4.4s.).

Piloţii de uzină Citroen, Loeb şi Ogier au completat top cinci, ambii pierzând însă câte o poziţie în clasamentul general.

Mads Ostberg a fost nevoit să se oprească pe probă după ce i-a cedat cutia de viteze.

SS3 Ourique 1 – 20.27km. Speciala a fost prima a raliului adjudecată de piloţii de uzină Citroen. Ogier şi Loeb au fost cronometraţi cu acelaşi timp (12:53.9), fiind urmaţi îndeaproape de Latvala (+1.4s.) şi Hirvonen (+2.7s.).

Ghinionistul rundei a fost norvegianul Petter Solberg, acesta fiind nevoit să se oprească după o pană, pierzând astfel peste un minut în raport cu câştigătorii specialei.În aceste condiţii el cădea până pe şase, având acum o întârziere de 58 de secunde.

În urma victoriei, francezul Loeb urca pe doi la general, în spatele lui Hirvonen, fiind urmat de Latvala şi Ogier.

SS4 Felizes 1 – 21.31km. Ultima specială a dimineţii a fost căştigată tot de un pilot Citroen, Sebastien Ogier (13:25.4). Francezul a fost urmat de Petter Solberg (+2.3s.) şi Sebastien Loeb (+5.5s.).

Finlandezii de la Ford, Latvala şi Hirvonen au fost nevoiţi să se recunoască, din nou, învinşi de cele trei maşini Citroen, ei încheind speciala cu al patrulea, respectiv al cincilea timp.

Raliul e încă lung, ne-am trezit cam târziu astăzi, dar până acum totul e ok!”, a spus la finalul probei, noul lider la general Seb Ogier.

Astfel, la jumătatea primei zile, Ogier conducea ostilităţile în Portugalia, urmat îndeaproape de Loeb (+2.8s.), Hirvonen (+3.3s.) şi Latvala (+6.0s.). Petter Solberg reuşea să urce pe cinci, la 55 de secunde în spatele francezului.

SS5 Santa Clara 2 – 22.99km. Liderul la general Sebastien Ogier şi Jari-Matti Latvala au împărţit prima poziţie a specialei, ambii fiind cronometreţi în 13:50.9.

Liderii au fost urmaţi îndeaproape de Loeb (+3.4s.) şi Hirvonen (+3.6s.), în timp ce Wilson şi Petter Solberg au sosit la peste 18, respectiv 23 de secunde de învingători. Norvegianul a avut din nou ghinion făcând pană pe roata dreapta-spate, aceeaşi problebă întâmpinând-o şi Kimi Raikkonen.

La general Loeb pierdea poziţia a doua la general, în defavoarea lui Latvala.

SS6 Ourique 2 – 20.27km. Lupta la vârf devine din ce în ce mai interesantă. Latvala îşi adjudecă cea de-a doua probă consecutivă (12:45.2), apropiindu-se la 1.8 secunde de liderul la general Seb Ogier.

Al doilea a sosit campionul mondial Sebastien Loeb (+1.4s.), podiumul fiind completat de Petter Solberg (+2.7s.). Ogier şi Latvala au încheiat top 5, ambii la 4.2 secunde distanţă de învingător.

SS7 Felizes 2 – 21.31km. Ultima specială a primei zile din Portugalia oferă şi o schimbare de lider. Latvala reuşeşte cea de-a treia victorie consecutivă şi urcă pe prima poziţie la general. Finlandezul este urmat pe specială de coechipierul său Latvala (+6.4s.).

În încercarea de a nu rula primii pe traseu Sâmbătă, Loeb şi Ogier au încheiat mult în spatele învingătorului, ei căzând pe trei, respectiv patru la general.

Solberg a suferit cea de-a treia pană a zilei şi a hotărât să nu mai ia startul în specială, urmând a relua mâine cursa conform regurilor SuperRally.

Ziua 2:

SS8 Almodovar 1 – 26.23km. Prima specială a zilei a fost adjudecată de francezul Sebastien Loeb (16:12.8), campionul mondial în exerciţiu reuşind să urce pe locul doi la general.

Pilotul de la Citroen a reuşit să-i fure 0.8 secunde coechipierului săi Ogier şi 8.2 secunde finlandezului Mikko Hirvonen. Liderul la general, Jari Latvala a fost doar al patrulea (+9.9s.), top 5 fiind completat de Petter Solberg.

Piloţii Citroen urcau la general câte o poziţie, apropiindu-se la 3.8 secunde de liderul la general, Hirvonen.

SS9 Vascao 1 – 25.26km. Cea de-a doua specială a zilei a fost adjudecată de norvegianul Petter Solberg, acesta fiind urmat îndeaproape de Seb Ogier (+0.7s.) şi Jari Latvala (+2.7s.).

La aproape 15 secunde a sosit şi Mads Ostberg, norvegianul fiind urmat de Sevastien Loeb la peste jumătate de minut în spatele învingătorului. La final campionul mondial îl acuza pe Hirvonen că la ţinut pe loc. Finlandezul a suferit o pană, reuşind însă să revină pe traseu chiar în faţa lui Loeb.

În aceste condiţii Loeb pierdea locul doi la general în faţa coechipierului său. Hirvonen era în continuare pa partu, însă la peste două minute de liderul Jari Latvala.

SS10 Loule 1 – 22.56km. Ultima specială a dimineţii a adus şi schimbarea liderului la general. Latvala a fost cel mai rapid (15:31.6) şi a reuşit să-l depăşească pe finlandezul Jari Matti Latvala.

Pe specială Ogier a fost urmat de Loeb (+3.8s.) şi Solberg (+3.9s.), norvegianul suferind o nouă pană, însă a reuşit să ajungă cu bine până la final. Latvala şi Osberg au completat top cinci.

La jumătatea celei de-a doua zi, ogier era în fruntea Raliului Portugaliei, având un avans de 6.9 secunde faţă de Latvala şi peste 30 faţă de coechipierul său Sebastien Loeb. Hirvonen şi Wilson încheiau top cinci la distanţă mare de lider.

SS11 Almodovar 2 – 26.23km. Probele de după amiază au început cu o nouă victorie a lui Ogier (15:59.6), urmat din nou de Loeb (+3.6s.) podiumul fiind completat de această dată de Latvala (+4.3s.).

Ghinistul rundei a fost portughezul Armindo Araujo, acesta încheind speciala cu numai trei cilindrii funcţionali la motorul Mini-ului său S2000. În aceste circumstanţe lusitanul a căzut de pe şapte la general până pe locul 12.

SS12 Vascao 2 – 25.26km. Petter Solberg îşi adjudecă speciala (16:11.2), Loeb a fost la mai puţin de o secundă de norvegian şi profitând şi de problemele tehnice ale lui Latvala, urcă pe locul doi la general.

Ogier vine al treilea şi îşi măreşte avansul la general, urmat de Hirvonen şi Latvala, acesta din urmă pierzând peste 30 de secunde după ce şi-a rupt o planetară.

SS13 Loule 2 – 22.56km. Citroenurile DS3 WRC au făcut din nou legea în Portugalia. Ogier încheie primul şi îşi măreşte avansul la general, Loeb şi Petter Solberg au completat podiumul.

Raikkonen a încheiat pe patru şi Wilson pe cinci în timp ce piloţii Ford au fost loviţi de ghinion. Latvala a fost nevoit să alerge cu numai trei planetare în regulă, la acestea adăugându-se şi o pană, în timp ce Hirvonen a încheiat speciala cu suspensia spate ruptă.

Ziua 3

SS14 Silves 1 – 21.39km. Prima special a ultimei zile din Portugalia a fost adjudecată de pilotul Ford Mikko Hirvonen (12:13.1). Finlandezul a fost urmat de coechipierul său Jari-Matti Latvala (+2.3s.) şi norvegianul Petter Solberg (+4.3s.).

În urma acestui rezultat Hirvonen urca pe patru la general, reuşind să-l depăşească pe Wilson. Cu victoria în buzunar, Ogier nu a mai forţat şi a încheiat speciala cu al şaselea timp, urmat la aproape două secunde de coechipierul Sebastien Loeb.

SS15 Santana da Serra 1 – 31.04km. După ce a câştigat speciala precedentă, Hirvonen a avut din nou parte de un moment de coşmar. Asemeni coechipierului său ieri, finlandezul a rupt o planetară cu zece kilometrii înainte de finalul probei, încheind cu peste un minut şi jumătate întârziere. În aceste comdiţii Mikko pierdea locul patru la general, în faţa lui Wilson.

Speciala a fost adjudecată de Petter Solberg (22:52.2), urmat de Latvala (+2.6s.) şi Ostberg (+9.2s.).

Loeb şi Ogier au făcut din nou o cursă de conservare, încheind pe patru, respective cinci.

SS16 Silves 2 – 21.39km. Pauza a fost cu noroc pentru Hirvonen, pilotul Ford reuşind să-şi repare problemele tehnice şi să recupereze locul patru la general. Proba a fost adjudecată din nou de Petter Solberg (12:12.5), norvegianul mergând aproape perfect pe o ploaie torenţială.Podiumul a fost completat de Ostberg (+11.4s.) şi Hirvonen (+17.8s.). Profitând de strategiile piloţilor din faţă şi de condiţiile meteo, Kimi Raikkonen a încheiat pe patru la aproape jumătate de secundă de Solberg, el fiind urmat de Latvala şi Villagra.

Cei doi piloţi Citroen au mers din nou pentru conservarea rezultatului, Loeb încheind abia al şaptelea, în timp ce Ogier a fost pe nouă.

SS17 Santana da Serra 2 – 31.04km – Power Stage. După o zi în care au stat la cutie, piloţii de la Citroen au forţat atunci când a trebuit. Loeb s-a impus în Power Stage adăugând la zestrea aferentă locului doi, încă trei puncte.

Latvala a fost al doilea, în timp ce Ogier a închiet pe primul, însă cel mai important a câştigat, pentru al doilea an consecutive, Raliul Portugaliei.

Petter Solberg a fost al patrulea pe special şi profitând şi de parcursul slab a lui Raikkonen a încheiat competiţia pe şase la general.

Clasament General final:

1.  Sebastien Ogier     Citroen 4h10m53.4s

2.  Sebastien Loeb      Citroen   + 31.8s

3.  Jari-Matti Latvala  Ford  + 3m22.1s

4.  Mikko Hirvonen      Ford    + 6m16.3s

5.  Matthew Wilson      Stobart Ford   + 7m48.5s

6.  Petter Solberg      Solberg Citroen  + 10m17.4s

7.  Kimi Raikkonen      Ice 1 Citroen  + 10m54.1s

8.  Federico Villagra   Munchi’s Ford  + 11m38.8s

9.  Henning Solberg     Stobart Ford  + 14m16.4s

10.  Dennis Kuipers      Ferm Ford  + 17m54.6s


Tags: , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, WRC

Citește articolul precedent:
Premieră: Bridgestone aduce tehnologia de ultimă oră ENLITEN pe modelul full-electric ID.3 al partenerului Volkswagen

Bridgestone a colaborat cu partenerul său de lungă durată, Volkswagen, pentru a aduce tehnologia de pneuri ușoare ENLITEN Technology la...

Închide