Finlandezul Jari Latvala, de la Ford, este noul lider în Raliul Japoniei, la jumătatea celei de-a doua zi de întreceri. O penalizare de zece secunde l-a îndepărtat pe liderul de până atunci, Petter Solberg, de primul loc, acesta ocupând în prezent locul trei la 4,1 secunde de finlandez. De altfel, patru piloţi sunt clasaţi într-un interval de mai puţin de şase secunde, iar dacă îi adăugăm şi pe Sordo şi Loeb, putem afirma că vom avea parte de un final de raliu extrem de interesant în Ţara Soarelui Răsare.
SS11 – Nikara Short 1 (17.68km) Prima specială a zilei a fost adjudecată de liderul la general, din acel moment, al raliului Petter Solberg. În aceste condiţii, norvegianul se distanţa la peste 21 de secunde de ocupantul locului doi, Mikko Hirvonen. Sordo şi Latvala au obţinut timpii doi şi trei pe probă şi se menţineau în plasa liderului. Loeb a început mai bine ziua, terminând pe patru, însă rămâne pe şase la general cu o întârziere de 56,5 secunde.
SS12 – Kamuycep 1 (33.76km) Proba este adjudecată de către finlandezul Jari Latvala, care urcă pe poziţia a doua a clasamentului general, la numai 7,8 secunde în spatele liderului. Loeb obţine al doilea timp şi mai recuperează din avansul faţă de locurile din faţă, în timp ce Solberg obţine abia al şaselea timp.
SS13 – Kina 1 (9.55km) Aduce schimbarea în fruntea raliului. Latvala obţine din nou un rezultat mai bun decât Solberg şi profitând şi de penalizarea acestuia, zece secunde pentru o întârziere la start, urcă pe prima poziţie a clasamentului general. Solberg este depăşit şi de către Ogier, pilotul Citroen Junion urcând pe poziţia a doua la doar 1,6 secunde în spatele liderului. Loeb obţine al treilea timp pe proba câştigată de Ogier şi se află la 34,3 secunde de prima poziţie.