spot_img

Vertical Madness: „Regele Carpaților” sau câștigătorul din 2019?

Mai sunt doar 107 km din Vertical Madness, a 17-a ediție a Red Bull Romaniacs, iar pe primii doi concurenți de la clasa Gold îi separă doar 25 de secunde. Graham Jarvis a fost cel mai rapid în ziua trei, însă Manuel Lettenbichler a stat suficient de aproape astfel încât britanicul să nu se distanțeze prea mult în clasamenutl general. Cei doi sunt urmați de Wade Young și Alfredo Gomez, care au propria luptă pentru treapta a treia a podiumului. Sâmbătă va fi însă o zi destul de grea și orice se poate întâmpla.

A treia zi de off-road a avut traseul creionat în zona Transalpina și totul a debutat cu o dimineață câinoasă, precedată de o ploaie torențială care i-a determinat pe organizatori să scoată câteva secțiuni din traseul claselor Gold și Silver, acestea devenind periculos de alunecoase.

Chiar și așa, ziua 3 a fost, de departe, cea mai grea de până acum. 135 de kilometri de traseu în zona Cugir-Șugag i-au adus până aproape de epuizare pe concurenții rămași în concurs la clasa Gold. Primul pornit pe traseu a fost liderul clasamentului general, Manuel Lettenbichler, urmat la 3 minute distanță de Wade Young și la alte trei minute de Graham Jarvis, succedați de Gomez, Bolt și Mario Roman.

Letti a început foarte bine prima parte a zilei, a reușit să păstreze distanța față de urmăritori în primele două checkpoint-uri, după care a pierdut din ritm, iar pe Jarvis nu trebuie să îl inviți de două ori să îți ia locul. Britanicul a condus cu toată priceperea sa, în al treilea checkpoint a ajuns la doar un minut în urma lui Letti, pe care l-a ajuns la checkpoint-ul cu numărul 4. Și de acolo, până la final, cei doi au mers umăr la umăr, la mare distanță față de restul plutonului. Nici acolo lucrurile nu au stat foarte bine. Alfredo Gomez a făcut câteva greșeli, pentru care s-a declarat foarte necăjit la final, care l-au costat minute bune.

În ciuda faptului că s-au străduit din răsputeri, nici Young sau Bolt nu au reușit să-i amenințe cei doi competitori din frunte, care astăzi s-au „jucat” într-o ligă a lor. Mani a încercat în repetate rânduri să pună distanță între el și Jarvis, a avut momente în care a ales linii mai bune și s-a desprins ușor, însă experiența britanicului, ca să nu mai vorbim de tehnica lui impecabilă, au anulat orice efort din partea campionului en títre.

Graham Jarvis trece primul linia de sosire, urmat la câteva secunde de Manuel Lettenbichler și apoi de Mario Roman, care și el a făcut astăzi o cursă excelentă. Privind la clasamentul general, se pare că mâine vom avea o luptă în doi pentru titlul ediției Vertical Madness. Jarvis și Letti sunt despărțiți de 3 minute și 57 de secunde în favoarea britanicului, care va pleca mâine de pe prima poziție. Este greu de crezut că Wade Young, la 16 minute și 48 de secunde în urma liderului său, și Alfredo Gomez, la 19 minute și 10 secunde, mai pot emite pretenții la primul loc, dar în hard enduro s-au mai văzut minuni, iar titlul se joacă până în ultima secundă.

La clasa Silver, ziua 3 i-a adus danezului Peter Weiss un avantaj considerabil în clasamentul general în fața francezului Fabien Poirot. Weiss avea un avans general mai mic de 4 minute, înaintea acestei zile, însă a pilotat incredibil și a mărit distanța la 13 minute și 38 de secunde, o diferență foarte greu de redresat pentru Poirot, care va pleca mâine în cursă de pe poziția a doua. Surpriză la clasa Bronze astăzi, unde liderul la general, Eddie Findling, a pierdut etapa în fața lui Hugo Bernard, care a fost cu 57 de secunde mai rapid. Cu toate astea, pe Hugo îl despart însă 8 minute și 54 de secunde de lider, iar toate speranțele lui se leagă de ziua de mâine, ultima zi a competiției.

Many Gyenes a mai câștigat astăzi 5 minute și 24 de secunde în fața principalului său competitor la clasa Iron, Romain Courty. Pe doi, la general, francezul a terminat etapa de azi pe poziția a III-a, devansat fiind de irlandezul Murray Shooter. Obișnuit al claselor fruntașe, Silver sau Gold, Many concurează anul acesta la clasa Iron – din cauza fracturii suferită recent la picior și reparată ulterior printr-o tijă -, clasa Iron fiind singura unde este garantat faptul că nu trebuie să cobori de pe motocicletă, ceea ce ar fi făcut imposibilă participarea sătmăreanului la ediția din acest an. Many este singurul atlet din lume care a participat și terminat toate cele 16 ediții de până acum ale raliului de hard enduro, Red Bull Romaniacs. Dan Ștefan Mateescu conduce autoritar clasa Atom, cea mai nouă clasă din raliu. Sportivul român are un avantaj de 26 de minute în fata lui Firmin Mourino și unul de 28 de minute în fața lui Laurent Bouvier.

Ultima zi a celui mai dur raliu de hard enduro din lume începe la ora 7:45 și va avea loc în județul Sibiu. Riderii clasei Gold au în față un traseu de 107 kilometri, care se va încheia în Piața Gării, pe ultimul etaj al clădirii aflate în construcție. Cel mai bun timp estimat de parcurgere a traseului este de 4 ore și 40 de minute. Concurenții clasei Silver au mâine un traseu ce se întinde pe 108 kilometri, cei de la Bronze parcurg 111 km, în timp ce la clasa Iron și Atom ultima zi aduce un traseu de 87, respectiv, 71 de kilometri.

Credit foto: Mihai Stetcu

Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri