spot_img

Vernasca Silver Flag: cea de-a 27-a ediție a celebrat stilul atemporal Maserati

Cea de-a 27-a ediție Vernasca Silver Flag a avut loc între 9 și 11 iunie. Această competiție a celebrat istorica cursă de viteză în coastă – desfășurată între 1953 și 1972 – dedicată mașinilor clasice; în fiecare an pe dealurile din Piacenza de-a lungul unui traseu care duce de la fermecătorul sat medieval Castell’Arquato la Vernasca, un orășel din Apeninii Ligurieni.

Maserati a avut o prezență importantă la evenimentul din acest an. Marca Trident a aliniat patru bijuterii de epocă, expuse într-un spațiu dedicat. De asemenea, acestea au luat parte la legendara urcare, unde sute de mașini de epocă au defilat alături de cele mai emblematice și atrăgătoare modele din istoria automobilismului.

Maserati se simte ca acasă în cursa organizată de CPAE Club Piacentino Automotoveicoli d’Epoca, având  în palmares victoria din 1956 a lui Fernando Pagliarini la bordul modelului Maserati 150S și cu victoria lui Odoardo Govoni din 1961 la volanul unui Maserati Tipo 60.

Competiția dinamică de restaurare și conservare a mașinilor de epocă culminează cu o paradă fără egal a celor mai apreciate mărci. Mașini de curse construite de la începutul secolului XX până în 1972 concurează pentru marile premii ale competiției: de la mașini de raliu la modele de dinainte de război; de la prototipuri la monoposturi și la cele mai memorabile vehicule GT. Cea mai bună conservare și cea mai bună restaurare primesc premii, la fel ca și diverse alte categorii.

În acest autentic muzeu în mișcare, Maserati a fost regina ediției din 2023. Vernasca Silver Flag a celebrat Tridentul și istoria sa exemplară clădită din pasiune, tenacitate, geniu creativ, ingineresc și mecanic, precum și din nenumăratele succese care au dus marca din Modena pe circuitele din întreaga lume.

Sâmbătă 10 și duminică 11 iunie, pe curbele pitorești în ac de păr ale uneia dintre cele mai așteptate curse istorice de către pasionații de mașini clasice, a fost prezent modelul Maserati A6GCS-53 Berlinetta Pininfarina din 1953 – 4 exemplare produse, a căror creație a reprezentat un punct de legătură între lumea mașinilor de curse și cea a modelelor de șosea. Este o berlinetta de 170 CP cu o viteză maximă de 235 km/h de viteză, un adevărat antrenament pentru specialiștii auto.

Alături de el, a fost unul dintre cele mai de succes modele sportive de 2.0 litri ale timpului său, un Tipo A6-1500 GranTurismo din 1949, care a debutat la Salonul Auto de la Geneva din 1947. Caracterizat de designul său realizat de Pininfarina și de inovația majoră a șasiului tubular care includea componente cu secțiune transversală circulară, au fost produse doar 58 de exemplare.

Maserati Birdcage Tipo 61 din 1961, fabricat în 17 exemplare, a fost un adversar formidabil pentru toți constructorii de automobile care participau la cursele din acea vreme, datorită manevrabilității extraordinare și ușurinței în conducere. Nu în ultimul rând, acestor modele s-a alăturat modelul Tipo 320 S din 2001, care a reprezentat revenirea Tridentului pe circuit și în același timp, a marcat iminenta revenire comercială a acestuia pe piața americană: un exemplar unicat, cu popularul său motor V8 de 3,2 litri la 90°, supraalimentat cu două turbine, capabil să producă 370 CP și să împingă mașina la o viteză de aproape 300 km/h.

Însoțitorii frumuseților de epocă au fost un Maserati GranTurismo și un Maserati Grecale, puse la dispoziție pentru sesiuni de test drive de către TridenteClub: trecutul și prezentul Tridentului s-au reunit pentru un eveniment de talie internațională, o competiție dinamică a celor mai mari nume de pe scena automobilistică mondială, cu o alură atemporală.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri