spot_img

Vânzările autoturismelor germane în creştere

Brandurile de lux ale Volkswagen – Porsche, Audi și Bentley – au raportat vânzări record în 2013

Brandurile de lux ale Volkswagen – Porsche, Audi și Bentley – au raportat vânzări record în 2013 datorită noilor modele lansate și a redresării pieței auto globale, transmite BBC.

Anul trecut, livrările de mașini și SUV-uri Porsche au urcat cu 15%, la 162.145 de unități, vânzările Audi au urcat cu 8,3%, la 1,57 milioane, iar vânzările Bentley au înregistrat un avans de 19%, la 10.120 de unități.

Cererea pentru mașini de lux este în creștere pe piețe precum India și China, pe fondul majorării veniturilor. De asemenea, producătorii auto au beneficiat de redresarea cererii în SUA, una din cele mai mari piețe pentru automobilele de lux.

Anul trecut, livrările Porsche au urcat cu 21%, ale Audi cu 13,5% și ale Bentley cu 28%, pe piața din SUA. China a fost o altă piață în care au crescut puternic vânzările Audi și Porsche în 2013, cu aproape 20%, în timp ce vânzările Bentley au scăzut cu 3%.

Luna trecută, grupul Volkswagen a raportat creșterea vânzărilor cu 4,3% în noiembrie, datorită evoluției foarte bune din China, unde livrările au urcat cu 16,7%.

Vânzările globale de mașini, SUV-uri și automobile utilitare au crescut luna trecută la 828.600, de la 794.300 în perioada similară din 2012.

În primele 11 luni din acest an, vânzările grupului ce includ divizia de lux Audi și producătorul ceh Skoda au înregistrat un avans de 4,7%, la 8,68 milioane de vehicule, precizează Agerpres.

Cel mai bun an pentru Mercedes

Mercedes-Benz a vândut anul trecut 1,46 milioane de automobile, în urcare cu 11%, cel mai bun an din 2010, reuşind să reducă puternic decalajul faţă de rivalul Audi, locul doi pe piaţa maşinilor premium, comunică Mediafax.

Creşterea Mercedes, al treilea producător de autoturisme premium la nivel mondial după BMW şi Audi, se datorează în principal modelelor compacte, cu o majorare de 64% a cererii pentru modelele Clasa A, Clasa B şi CLA, transmite Bloomberg.

Compania controlată de grupul Daimler a înregistrat creşteri mai puternice decât Audi atât în Europa, cât şi în SUA.

Decalajul Mercedes-Benz faţă de Audi s-a retrâns astfel anul trecut la numai 113.800 autovehicule, faţă de 135.000 în 2012.

Zetsche a promis că va recâştiga până la sfârşitul deceniului primul loc în topul vânzărilor de automobile premium la nivel mondial, pierdut în 2005 de Mercedes în favoarea BMW.

Actualul lider nu a anunţat încă vânzările pentru anul trecut.

Mercedes-Benz va lansa până în 2020 un număr de 13 modele complet noi, fără predecesor. Compania va revigora de asemenea gama Clasa C, cel mai bun motor de vânzări al companiei.

Modelul coupe cu 4 uşi CLA, lansat anul trecut, a contribuit semnificativ la creşterea popularităţii mărcii germane în rândul consumatorilor mai tineri.

„CLA a ajutat Mercedes să se extindă dincolo de generaţia născută după război, către generaţiile X şi Y. A redus cu 10 ani vârsta medie a clienţilor faţă de modelul entry anterior, Clasa C”, comentează pentru Bloomberg un analist al Frost & Sullivan.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,301FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri