Premieră mondială: Audi Q5, Un SUV la superlativ, oferă tehnologia digitală OLED pentru blocurile optice din spate

| 7 iulie 2020 | 0 Comments

Un bestseller devine și mai bun

  • Designul a devenit mai incisiv și apartenența la familia Q este acum și mai evidentă
  • Blocurile optice din spate dispun de tehnologie digitală OLED
  •  Comenzile tactile MMI touch simplifică operare
  • Modelul exclusiv „edition one” este oferit la lansare

Audi Q5 este de ani de zile unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri din segmentul premium de talie medie din Europa. Iar acum, Audi a actualizat modelul și i-a conferit o aură chiar și mai atractivă. Astfel, Q5 în formă optimizată îmbină caracterul sportiv cu utilitatea practică avansată pentru cotidian și oferă o gamă largă de opțiuni de infotainment și asistență. Designul exterior mai incisiv al acestui model de mare succes îi subliniază identitatea Q și se încheie cu blocuri optice spate cu tehnologie digitală OLED – o premieră la nivel mondial.

Designul exterior: limbajul de design Q a devenit și mai distinctiv

Audi Q5 își confirmă fără echivoc identitatea Q, prin designul său exterior, emanând forță, robustețe și siguranță. Când au actualizat exteriorul modelului, designerii Audi au accentuat în mod vădit acest look și aceste impresii, făcând uz de mai multe detalii distinctive în acest sens. Astfel, de pildă, grila Singleframe octogonală de la radiator a pierdut acum din înălțime și pare mai lată. Prizele de aer laterale au devenit în schimb mai înalte și sunt acum structurate prin inserții trapezoidale. Partea superioară a farurilor cu LED dispune de o nouă semnătură trasată de luminile de zi. Privit din lateral, Q5 pare mai ușor, având garda la sol foarte înaltă, datorită designului nou al inserțiilor de la praguri.

În partea din spate a automobilului, atrage atenția un nou element de decor între blocurile optice și noua inserție a difuzorului cu aripioară orizontală. În ceea ce privește dotările, clienții pot opta fie pentru linia de echipare standard sau pentru una dintre cele două linii de echipare opționale. Linia de echipare advanced line oferă lamele verticale cromate pentru grila Singleframe a radiatorului, precum și scuturi argintii în locul scuturilor negre sub barele de protecție din față și din spate. Versiunea S line oferă grila cu model de fagure pentru Singleframe și o ramă cromată pentru difuzorul din spate. Două dintre cele 12 culori exterioare sunt noi: Verde District și Albastru Ultra. Pachetul de dotări „black” este oferit ca dotare opțională.

Designul interior: calitate de primă clasă

Accentul pe liniile orizontale ale interior dau senzația de spațiu amplu și ușurință. Curbura sculpturală și elegantă a inserției decorative separă secțiunea superioară de ce inferioară a bordului, punctul focal al bordului fiind ecranul MMI touch cu feedback acustic. Butonul cu funcție rotativă a dispărut de pe consola centrală, fiind înlocuit acum de un compartiment de depozitare.

Clienții pot alege, de asemenea, dintre trei linii de echipare pentru interiorul Q5, și anume base, design selection și S line, care pot fi combinate cu pachetele pentru exterior în funcție de preferințele clientului. Interiorul design selection include pachetul de iluminare contur/ambient ce oferă diferite efecte luminoase menite să pună în cea mai bună lumină finisajele excelente, tipice automobilelor Audi.

Premieră mondială: Audi Q5 oferă tehnologia digitală OLED pentru blocurile optice din spate

Modelul Q5 actualizat aduce în premieră tehnologia avangardistă de iluminare cu OLED. OLED-urile sunt diode extrem de eficiente din material organic semiconductor ce creează o suprafață luminoasă omogenă. Blocurile optice spate OLED opționale sunt secționate în 3 module, fiecare dintre aceste module fiind compuse din șase segmente, ceea ce permite designerilor Audi să creeze diferite semnături luminoase și diferite creații de design în baza unui singur hardware.

,,Alături de contrastul perfect, beneficiile asigurate de luminile OLED constau în omogenitatea extraordinară și în distanța minimă dintre segmente,” explică Stephan Berlitz, cel care conduce departamentul de dezvoltare și inovare a luminilor la Audi. „Privind spre viitor, luminile digitale OLED reprezintă astfel tehnologia perfectă pentru crearea unui design luminos personalizat, cu un grad ridicat de precizie și variabilitate foarte mare. Această tehnologie oferă nenumărate oportunități pentru dezvoltări viitoare spectaculoase.”

Când își comandă automobilul Q5, clienții pot alege dintre trei semnături luminoase diferite, fiecare având propriul design specific pentru funcția coming home/leaving home. Când este selectat modul „dynamic” al funcției Audi drive select, luminile se schimbă, desenând o altă semnătură. Blocurile optice spate cu OLED dispun, de asemenea, de o funcție de detectare a apropierii: dacă participanții la trafic se apropie de un Q5 staționar la o distanță mai mică de 2 metri, se vor aprinde toate luminile OLED. Când Q5 se pune din nou în mișcare, blocurile optice revin la semnătura luminoasă inițială. Tehnologia spectaculoasă a blocurilor optice OLED din spate este completată de luminile de semnalizare dinamice. În dotarea standard de bază, Q5 este echipat acum cu faruri LED, iar farurile matrix LED sunt oferite ca dotare opțională. Luminile lor de drum inteligente și adaptabile asigură un nivel ridicat de siguranță și confort, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic.

Spațios și variabil: interiorul

Având o lungime de 4,68 metri, Audi Q5 este acum cu 19 milimetri mai mare, în principal datorită barelor sale de protecție mai mari. Lățimea sa de 1,89 metri fără oglinzi și înălțimea de

1,66 metri au rămas nemodificate. Ampatamentul mare de 2,82 metri permite proporții interioare generoase. Bancheta glisantă cu spătarele ajustabile este instalată ca dotare opțională pentru locurile din spate. Cu această banchetă, volumul portbagajului se ridică la 550 până la 1.550 litri. Podeaua variabilă și pliabilă pentru portbagaj este o dotare standard, iar hayonul cu acționare electrică este oferit opțional. Datorită mix-ului inteligent de materiale, Q5 are una dintre cele mai ușoare caroserii din segment, iar coeficientul său aerodinamic cd este unul dintre cele mai bune din clasă. Interiorul este extraordinar de silențios, datorită caracteristicilor aero-acustice excepționale.

Comenzi, infotainment și Audi connect: conectivitate de primă clasă

La baza noului concept de comenzi de care beneficiază modelul Audi Q5 actualizat se situează o nouă unitate principală. Aceasta face uz de platforma modulară de infotainment la a treia generație (MIB 3), ce oferă o viteză de procesare de trei ori mai mare decât generația a doua.

Interfața din dotarea de bază constă în planșa de instrumente convențională, cu un sistem de informare a șoferului integrat în poziție centrală. Dotarea din vârful gamei este display-ul digital de înaltă rezoluție cu diagonala de 12,3 inchi: Audi virtual cockpit plus. Acest afișaj permite setarea a trei layout-uri grafice diferite și poate fi controlat de șofer prin intermediul volanului multifuncțional. Head-up Display-ul este, de asemenea, disponibil ca dotare opțională.

Q5 este echipat în dotarea standard cu display-ul central tactil de 10,1 inchi, MMI touch, ce are o structură aplatizată a meniului, pentru o utilizare extrem de facilă. De asemenea, pentru simplificare, sistemul permite căutarea cu text liber formulat. Șoferul poate astfel introduce caracterele manual sau prin comanda vocală ce are capacitatea de a înțelege o gamă largă de termeni cotidieni. În combinație cu sistemul de infotainment MMI navigation plus, inclusiv navigație Audi connect și infotainment, sistemul de comandă vocală poate accesa și cloud-ul, beneficiind astfel de un nivel și mai ridicat de flexibilitate.

Serviciile on-line Audi connect interconectează automobilul în manieră avansată cu infrastructura de trafic rutier. Sistemul de navigație oferă imagini de înaltă rezoluție Google Earth din satelit, informații privind fluxul traficului până la precizia benzii de rulare, precum și previziuni privind traficul. Sistemul radio digital DAB+ face parte din dotarea standard, iar serviciul Amazon Alexa dă acces la mii de skill-uri Alexa. Cu serviciile car-to-x oferite de Audi connect, cel de la volan beneficiază de călătorii chiar și mai relaxante, fiind ajutat, de pildă, să găsească locuri de parcare la marginea drumului sau să folosească, în anumite orașe, sistemul de comunicare cu infrastructura de semaforizare pentru a beneficia de „unda verde”. Aplicația myAudi conectează smartphone-ul proprietarului cu automobilul.

Cele șase profiluri de utilizator permit memorarea unei game variate și ample de setări, de la destinațiile de navigație pe care utilizatorul le folosește frecvent, la poziția scaunului sau setarea preferată pentru aerul condiționat. Datele sunt memorate în portalul pentru clienți myAudi, în cloud, de unde pot fi accesate și utilizate de utilizatorii autorizați în orice Audi ce dispune de dotările corespunzătoare.

Funcțiile on-demand: comandați dotările dorite chiar și după livrarea automobilului

O noutate importantă de care beneficiază acum Audi Q5 sunt funcțiile on-demand, ce permit clienților să comande funcții precum sistemul de navigație MMI plus sau Audi smartphone interface, oricând după achiziția automobilului, prin intermediul smartphone-ului și al aplicației myAudi sau de pe portalul on-line myAudi. Dotările adăugate astfel vor fi apoi activate on-line, în funcție de perioada de utilizare pentru care a optat clientul: pe durata unei luni, timp de un an sau nelimitat.

Sistemele de propulsie: puternice, dar cu emisii reduse

SUV-ul premium actualizat intră pe piața europeană în versiunea Audi Q5 40 TDI (consum combustibil mixt în l l/100 km: 5,4-5,3*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 143-139*). Motorul acesta diesel puternic generează o putere de 150 kW (204 CP) și un cuplu de 400 Nm. Carterul din aluminiu cântărește cu aprox. 20 de kilograme mai puțin decât cel de la motorul precedent, în timp ce arborele cotit a pierdut circa 2,5 kilograme din greutate.

Sistemul mild hybrid (MHEV) contribuie la rândul său la reducerea consumului de combustibil, făcând uz de un motor (BSG) cu rol de demaror și de alternator, ce este antrenat de o curea. Motorul acesta furnizează 12 V către sistemul electric, ce include și o baterie litiu-ion compactă. Sistemul BGS recuperează energia eliberată la frânare și o stochează în baterie. Datorită sistemului MHEV, Audi Q5 poate rula liber cu motorul oprit, sistemul Start-Stop intervenind deja la viteze reziduale mai mici de 22 km/h. Per ansamblu, aceasta însemnă o reducere a consumului de combustibil de aprox. 0,3 litri la 100 de kilometri. Astfel, Audi Q5 40 TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,4-5,3*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 143-139*) accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde și își atinge viteza maximă la 222 km/h.

Dar motorul diesel nu este doar puternic și eficient, ci și curat, îndeplinind deja cerințele celei mai recente norme de emisii Euro 6d-ISC-FCM, precum și ale standardului Euro 6 AP. Și emisiile de oxizi de azot sunt reduse considerabil grație noului sistem SCR twin-dosing de injecție duală a soluției AdBlue. Astfel, soluția apoasă de uree este injectată  în fața celor două convertoare catalitice ce sunt aranjate succesiv în cadrul sistemului. Ulterior lansării pe piață a versiunii actualizate a modelului Q5, vor fi introduse și alte variante de motorizare: încă două versiuni diferite de putere ale motorului TDI cu patru cilindri, un V6 TDI și două motoare TFSI de 2,0 litri cu patru cilindri. Hibridul plug-in Q5 TFSI e va fi, de asemenea, reintrodus în ofertă în două variante, bucurându-se de mare succes la versiunea anterioară a modelului.

Audi Q5 40 TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,4-5,3*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 143-139*) este echipat cu o transmisie S tronic cu 7 trepte și cu tracțiunea quattro integrală cu tehnologie ultra, ce contribuie, de asemenea, la eficientizarea automobilului. În condiții normale de operare, sistemul trimite cuplul doar către roțile din față, dar când devine necesară tracțiunea integrală, de exemplu pe suprafețe alunecoase sau când conduceți dinamic, cele două cuplaje conectează în doar câteva fracțiuni de secundă și roțile posterioare. De multe ori aceasta se întâmplă chiar predictiv, sistemul satisfăcând chiar și cele mai ridicate pretenții în privința tracțiunii și a performanțelor.

Trenul de rulare: și mai mult confort, agilitate și mai accentuată

Sportiv și totodată confortabil: trenul de rulare excelent echilibrat se numără printre punctele forte de care beneficiați optând pentru un Audi Q5. Suspensia multi-braț din față și din spate este extrem de ușoară, optimizând manevrabilitatea și eficiența. Oferită opțional pentru Audi Q5, direcția dinamică își variază raportul de asistare cu până la 100%, în funcție de viteză și de unghiul de virare.

Pentru configurație, clienții modelului Q5 au la dispoziție spre alegere 5 variante diferite. Suspensiile sport, de pildă, sunt o alternativă la suspensiile standard, ce includ arcuri din oțel și sunt disponibile, de asemenea, cu controlul amortizoarelor, oferind o varietate largă de setări, de la foarte confortabil, la foarte dinamic. Asemeni sistemului de control al amortizoarelor, și suspensia pneumatică adaptivă poate varia garda la sol a caroseriei pe cinci niveluri.

În pachetul de dotări standard este inclus și sistemul de manevrabilitate Audi drive select ce influențează caracteristicile mai multor componente tehnice ale automobilului. Astfel, cel de la volan poate alege unul dintre cele 7 moduri diferite de condus, inclusiv modurile off-road și all-road (cu suspensia pneumatică). Asistentul pentru coborârea pantelor intervine cu asistență la coborârea pantelor abrupte. Ca dotare standard, Audi Q5 se deplasează pe jante din aliaj de 17 inchi. Liniile de echipare advanced line și S line includ jante de 18 inchi, iar gamele Audi și Audi Sport de dotări pun la dispoziție opțiuni adiționale, cu dimensiuni de 19, 20 sau chiar 21 de inchi.

Sistemele de asistență a șoferului: niveluri avansate de siguranță și confort

Modelul Audi Q5 produs în fabrica mărcii din San José Chiapa, Mexic aduce o varietate largă de sisteme de asistență avansate. De exemplu, sistemul standard Audi pre sense city ajută la evitarea coliziunilor cu participanții la trafic ce se află în fața propriului automobil sau la reducerea gravității unor astfel de accidente. Siguranța poate fi optimizată și cu diferite sisteme din gama de dotări opționale, precum asistentul pentru viraje, asistentul pentru evitarea coliziunilor și asistentul pentru avertizarea la ieșirea din mașină. Tempomatul Adaptive cruise assist poate degreva de multe ori șoferul de sarcina accelerării, a frânării și a menținerii benzii de rulare, iar asistentul predictiv pentru sporirea eficienței susține un stil de condus anticipativ și reduce consumul de combustibil.

edition one: design exclusiv, plus detalii speciale

Clienții pot comanda și o ediție specială a modelului Audi Q5 actualizat, oferită sub denumirea „edition one”. Designul exterior pornește de la linia de echipare S line pentru exterior, la care sunt adăugate elementele marcante ale pachetului de design black. Aceste detalii speciale de design accentuează latura sportivă a modelului, incluzând, de pildă, emblema Audi finisată cu negru în partea din față a automobilului, pe hayon și pe portierele din spate. La acestea se adaugă și barele de plafon negre și carcasele negre de la oglinzile exterioare, plus decorul de carbon la uși. La urcarea în automobil, pe jos vor fi proiectate inelele Audi. În pachetul de dotări sunt incluse și etriere roșii, jante de 19 inchi și scaune sport. Culorile disponibile pentru exterior sunt Alb Glacier, Negru Myth, plus nuanțele noi Verde District și Albastru Ultra.

Consumul de combustibil al modelelor menționate:

Consumul de combustibil și emisiile de CO, precum și clasele de eficiență indicate ca intervale de valori depind de anvelopele/jantele utilizate.

Audi Q5 40 TDI:

Consum combustibil mixt în l/100 km: 5,4 – 5,3; Emisii de CO mixt în g/km: 143 – 139

Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Sistemul de impozitare a autovehiculelor se poate modifica conform prevederilor de la 01 septembrie 2018. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.

În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă  o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO și performanțele automobilului. Consumul de combustibil și emisiile de CO indicate ca intervale de valori variază în funcție de nivelul de echipare ales.

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în „Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi”, disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene. 

Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.

* Consumul de combustibil și emisiile de CO, precum și clasele de eficiență indicate ca intervale de valori depind de anvelopele/jantele utilizate.

** Valorile generice privind consumul de combustibil pentru toate modelele menționate, cu dotările disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui material.

Video: YouTube

VIA: AUDI AG


Tags: , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Revenire în forţă pentru István Soós cu ocazia Trofeului Râşnov powered by Total

Trofeul Râşnov powered by Total va marca şi o schimbare majoră pentru István, cel care va lua startul cu un...

Închide