Marin Dumitrescu s-a născut la 19 ianuarie 1919, la numai 49 de zile de la Marea Unire a României. În același an, dar cinci luni mai târziu – 17 iulie 1919 -, o tânără companie germană se afirma cu un prim record remarcabil: pilotul Franz-Zeno Diemer urca avionul DFW F37, propulsat de motorul BMW IV, la altitudinea de 9.760m. Nimeni nu urcase mai sus până atunci.
Mecanic în aviaţie în Al Doilea Război Mondial, Marin Dumitrescu se dedică motorsportului imediat după 1945. Întâi concurează pe două roţi, unde devine campion la motociclism viteză şi motocros. Pune baza şi participă la primele competiţii cu automobile de după război, cu modele Jeep militare modificate. Odată cu revenirea competiţiilor de coastă şi viteză pe circuit în România postbelică, Marin Dumitrescu pregăteşte un BMW 328 în Uzinele Vulcan din Bucureşti. Cu acest model reuşeşte o serie importantă de victorii, printre care şi în cursa de coastă de la Sinaia, în faţa legendarilor piloţi interbelici Petre Cristea şi Jean Calcianu. Avea să numească această performanţă „cursa vieţii mele” în documentarul omonim. În perioada 1949–1958 câştigă majoritatea titlurilor de viteză pe circuit şi viteză în coastă în România.
În a doua jumătate a anilor ’60 este promotorul relansării sporturilor cu motor în România, după o perioadă de interdicţie impusă de regimul comunist. Contribuie la organizarea primelor raliuri moderne în România şi participă cu succes la acestea, obţinând încă o dată mai multe titluri de campion naţional. Ultimul titlu este câştigat cu Dacia, în 1976, la 57 de ani.
Marin Dumitrescu a mers mai departe şi a pregătit noi generaţii de piloţi în deceniile care au urmat, mulţi campioni în motorsport beneficiind de experienţa lui. Mai mult, fiul Radu Dumitrescu şi apoi nepoţii Andrei şi Silviu Dumitrescu au continuat pasiunea pentru motorsport cu titluri de campion naţional în cursele de coastă. Anul acesta, familia Dumitrescu va fi prezentă încă o dată în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă şi, în premieră, pe circuit la Romanian Endurance Series.
În 2017, Marin Dumitrescu a fost eroul unei reîntâlniri legendare cu BMW 328, în cadrul „Concursului de Eleganţă Sinaia”. A ajuns pe covorul roşu al evenimentului, în faţa Castelului Peleş, într-un BMW 328 Mille Miglia Roadster, unul dintre cele trei modele de competiţie produse vreodată. Aceste exemplare s-au remarcat în cursa Mille Miglia din 1940, unde au contribuit la victoria pe echipe a BMW, alături de câştigătorul cursei, BMW 328 Touring Coupé. Ultima cursă oficială în care cele trei BMW 328 Mille Miglia Roadster au fost înscrise a fost Marele Premiu al Oraşului Braşov, în septembrie 1940, unde echipa de uzină BMW a participat numai la antrenamente. Izbucnirea războiul a dus la reîntoarcerea în grabă a echipajelor, fără a mai participa în cursă. În iunie 2017, unul dintre modelele BMW 328 Mille Miglia Roadster revenea în România după o pauză de 77 de ani, iar Marin Dumitrescu se reîntâlnea cu el şi primea o plimbare cu modelul favorit după aproape 60 de ani de despărţire.
Cu zeci de ani de motorsport, cu generaţii de piloţi pe care le-a marcat şi format, Marin Dumitrescu este o legendă pe care o preţuim şi care ne inspiră. Echipa BMW România si autostiri.ro îi urează „La mulţi ani”!
SursaȘ comunicat remis autostiri.ro