Totul despre anvelopele de iarnă: beneficii, reguli și când trebuie acestea schimbate

| 10 decembrie 2018 | 0 Comments

Anvelopele de iarnă de la Goodyear asigură o performanță ridicată, pe tot parcursul iernii.

Producătorul de anvelope premiat Goodyear amintește tuturor șoferilor că nu ar trebui să aștepte apariția zăpezii sau venirea lui Moș Crăciun pentru a trece la anvelopele de iarnă.

Aici, Goodyear explică de ce șoferii ar trebui să facă această schimbare:

  1. Ce sunt anvelopele de iarnă?

Anvelopele de iarnă sunt diferite față de cele de vară, create cu ajutorul unui compus diferit, mai moale, pentru a rămâne flexibile chiar și la temperaturi scăzute. Acest compus, în combinație cu un design special al benzii de rulare asigură o aderență superioară, pentru optimizarea performanței unui vehicul în condiții de iarnă, pe drumuri înghețate sau acoperite de zăpadă. Anvelopele de iarnă îmbunătățesc siguranța unui vehicul prin intermediul optimizării tracțiunii și aderenței la frânare.

  1. Când ar trebui să trec la anvelope de iarnă?

De la începutul lunii Noiembrie și până la jumătatea lunii Aprilie, acestea fiind cele mai friguroase luni. Dacă temperatura scade sub 7°C, anvelopele de iarnă vor performa mult mai bine decât cele de vară. Sugestia noastră este să alegeți anvelopele Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1, premiate pentru rezultatul testului pentru anvelope de iarnă organizat de Auto Bild Allrad anul acesta.

  1. Care sunt beneficiile anvelopelor de iarnă?

Dacă frânezi în condiții de iarnă, anvelopele de iarnă vor avea o distanță de frânare cu 50% mai scurtă decât anvelopele de vară[1]. Frânarea pe zăpadă cu anvelope de iarnă, la o viteză de 50km/h ar opri mașina la o distanță de 26,4 metri – comparativ cu 77,9 metri cu niște anvelope normale de vară[2]. Anvelopa UltraGrip Performance SUV Gen-1, de exemplu, atinge performanțe superioare de frânare datorită poziției verticale optimizate a nervurilor și suprafeței benzii de rulare crestate, ambele sporind aderența, puterea de frânare și tracțiunea pe suprafețe înghețate sau acoperite de zăpadă. De asemenea, și Tehnologia ActiveGrip are un rol important în sporirea aderenței și performanței la frânare ale anvelopei.

În plus, pentru o distanță de frânare semnificativ mai scurtă, anvelopele de iarnă îți oferă și o manevrare excelentă și o mai bună reacție a direcției, chiar și în condiții de iarnă, permițând șoferului să dețină controlul în fiecare moment. Anvelopele de iarnă prezintă multiple lamele și caneluri care sapă în zăpadă pentru extra aderență. De exemplu, pentru anvelopa UltraGrip Performance SUV Gen-1 profilul benzii de rulare 3D Block Interlocking System (BIS) asigură o adeziune mai bună pe suprafețe uscate și o performanță îmbunătățită pe zăpadă. De asemenea, această anvelopă oferă mai multă stabilitate, întrucât contactul cu suprafața de rulare se realizează pe o porțiune mai largă de cauciuc.

Distanța de frânare mai scurtă și manevrabilitatea excelentă oferă șoferilor un plus de încredere pentru a trece cu bine peste dealuri, poduri și viraje strânse, chiar și în cele mai nefavorabile condiții ale vremii.

Pe lângă toate acestea, rezistența anvelopelor de iarnă este cu mult mai mare față de cea a anvelopelor de vară folosite pe timp de iarnă. Și nu în ultimul rând, indicatorul de performanță (TOP) cu care este prevăzută banda de rulare a anvelopei UltraGrip Performance SUV Gen-1 va atenționa șoferii când este necesar să schimbe anvelopele, garantând o performanță optimă în sezonul de iarnă.

  1. În care dintre țările UE sunt obligatorii anvelopele de iarnă?

Regulile privind utilizarea anvelopelor de iarnă diferă în țările europene. Spre exemplu, nu există astfel de reguli în Islanda, Regatul Unit, Irlanda, Danemarca, Belgia, Țările de Jos, Ucraina sau Cipru. Dar anvelopele de iarnă sunt obligatorii pentru toate vehiculele, pe o perioadă fixă și pe orice tip de drum, indiferent de condițiile meteo, în țări precum Norvegia, Finlanda, Rusia, Belarus, Croația, Bosnia și Herțegovina, Macedonia și Slovenia. Pentru a te bucura de o vacanță în siguranță, Goodyear vă recomandă să verificați regulile de utilizare ale anvelopelor de iarnă pentru fiecare țară în parte.

[1] Publicat de Auto Bild allrad pe 5 Octombrie 2018, numărul 11. 10 anvelope testate, a împărțit primul loc cu anvelopa Pirelli Scorpion Winter. Dimensiunea anvelopei: 235/60 R18, vehicul de test: Audi Q5.

[2] Publicat de Auto Bild allrad pe 5 Octombrie 2018, numărul 11. 10 anvelope testate, a împărțit primul loc cu anvelopa Pirelli Scorpion Winter. Dimensiunea anvelopei: 235/60 R18, vehicul de test: Audi Q5.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Hyundai Motorsport si Dani Sordo s-au impus in Raliul Sardiniei

Hyundai Motorsport a obtinut o victorie neasteptata in Raliul Sardiniei, etapa a opta din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)...

Închide