spot_img

Timbrul de mediu, viitoarea taxa auto?

APIA: Principiile proiectului pentru timbrul de mediu sunt corecte, măsurabile şi elimină confuziile

Principiile proiectului privind timbrul de mediu sunt corecte, măsurabile şi elimină confuziile, încurajând totodată achiziţia de autovehicule cât mai puţin poluante, apreciază Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), conform Mediafax.

„APIA consideră că industria auto are nevoie in România de un cadru legislativ durabil care să garanteze recuperarea investiţiilor făcute (cu precădere în ultimii ani) în producţia şi distribuţia de autovehicule de către constructori, importatori şi distribuitori autorizaţi. Pentru aceasta, existenţa unor instrumente de înnoire a parcului auto, care stimulează achiziţia de vehicule cât mai puţin poluante, sunt elemente de politică sectorială care trebuie folosite pentru atingerea obiectivelor de mediu dar şi a celor de dezvoltare a activităţilor productive la nivelul economiei naţionale, cu efecte directe asupra menţinerii locurilor de muncă din România”, se arată într-un comunicat al asociaţiei transmis Mediafax.

APIA mai precizeză că înnoirea parcului auto este un obiectiv strategic pentru România, în condiţiile în care vârsta medie a acestuia, de circa 11-12 ani, este semnificativ mai mare decât cea din Uniunea Europeană (aproximativ opt ani).Acest indicator reflectă în mod sintetic nivelul de poluare a mediului din România, dar şi măsura în care acesta poate afecta sănătatea cetăţenilor, emisiile poluante provenite de la autovehiculele cu norme de poluare inferioare, care s-au dublat anul trecut comparativ cu 2011, fiind factori recunoscuţi de incidenţă pentru multe afecţiuni, potrivit sursei citate.

Totodată, APIA apreciază că măsurile de înnoire a parcului auto trebuie să aibă în vedere şi vectori noi care să stimuleze nu numai achiziţia de autovehicule mai puţin poluante, ci şi circulaţia lor pe drumurile publice din marile oraşe, prin impozit anual sau zone de filtrare a circulaţiei celor poluante, deoarece accelerarea introducerii noilor tehnologii pe autovehiculele fabricate în prezent le face pe acestea nu doar mai „curate”, ci şi mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant, chiar în comparaţie cu cele de acum numai 3-4 ani.

„Apreciem iniţiativa Ministerului Mediului, dar mai ales, disponibilitatea pentru dialog manifestată de către autorităţi, în condiţiile în care acest subiect a generat de-a lungul timpului numeroase controverse atât în România cât şi în alte state membre UE (care s-au confruntat cu o procedură de infringement), rezolvarea sa fiind acum supusă unor noi iniţiative în spaţiul european”, se mai arată în comunicat.

Timbrul de mediu va intra în vigoare peste aproximativ o lună

Timbrul de mediu va intra în vigoare peste aproximativ o lună, cel mai probabil din martie 2013, susţine ministrul Mediului, Rovana Plumb, citată de Agerpres.Proiectul de ordonanţă pentru modificarea şi completarea legii privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule s-a aflat în dezbatere publică pe siteul Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice (MMSC).

Taxa auto pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4 a crescut mult şi chiar foarte mult odată cu introducerea acestui timbru de mediu. De ce? „Aceste maşini se vor afla în circulaţie mult timp şi deci vor polua o perioadă îndelungată”, se arată într-un document făcut public de Ministerul Mediului. Documentul, care lămureşte toate chestiunile legate de timbrul de mediu, poate fi consultat aici (ghid timbrul de mediu) şi aici (ordonanţa privind timbrul de mediu).

„Pentru maşinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 şi non-Euro), pentru că este vorba de maşini mai vechi, cu durată mult mai mică de funcţionare (până la data la care acestea se vor casa), timbrul de mediu va scădea. Taxa actuală nu includea scăderi importante la acest capitol şi se ajungea ca, pentru maşini foarte vechi, să fie virtual imposibilă vânzarea din cauza valorilor mari ale taxei”, se arată în acelaşi document citat de Yahoo! News.

Daca taxa va avea un efect benefic pentru mediu şi parcul auto vom vedea. Noi am opta pentru o alta forma. Am introduce o taxă modică şi unică: 3-5 eurocenti/ litrul de benzină  / motorină cumpărat. Diferenţierea ar proveni din cilindreea vehiculului, până în 3.000 cmc3 ar fi 3 eurocenţi, iar peste această valoare 5 eurocenţi.

Drum bun şi numai bine.

Credit foto: Dan Strauti

Related Articles

3 COMENTARII

  1. Masinile Euro5 vor consuma si mai mult decat Euro3 si Euro4. De ce aici s-a reduc cu 50% taxa? Pentru a apara Dacia. Sunt fan Dacia, am una de colectie…dar nu asa trebuie procedat. Au lovit exact in masinile cele mai importate pentru a stopa intermediarii. Au si recunoscut, este o afacere care nu poate fi impozitata.
    Ar trebui sa lase libera piata. Fiecare dintre noi sunt sigur ca vrea sa isi ia o masina cat mai noua, in functie de posibilitate. Cu masura aceasta nu fac decat sa visezi ca romanii vor cumpara Logan in prostie. Cine vrea sa isi ia masina noua isi va lua cu sau fara taxa asta aberanta, nu poti forta pe cineva sa aleaga brand-ul national printr-o suprataxare.
    Daca este vorba de poluatorul plateste atunci sa se introduca un sistem de impozitare gradual in functie de norma Euro si capacitatea cilindrica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri