spot_img

Supercar Challenge: Zandvoort este următoarea provocare pentru Alex Cascatău

Penultima etapă a celei mai importante serii naționale din Olanda va avea loc weekend-ul acesta chiar la Zandvoort, gazda Grand Prix-ului Olandei și Alex Cascatău se pregătește încă o dată pentru două întreceri în care ploaia își va face simțită prezența. În plus, problema zgomotului va fi mult mai pregnantă de această dată.

Pilotul constănțean Alex Cascatău a bifat deja trei succese din patru starturi în primul său sezon ca pilot în Supercar Challenge. Alături de coechipierul Alain Berg, Cascatău a dominat fiecare cursă din acest an în care Norma M20 FC a echipei BS Racing by Baticonsult a rulat în parametri normali. Seria succeselor a fost curmată de o serie de probleme tehnice care au forțat cuplul româno-luxemburghez să se mulțumească cu o clasare pe poziția secundă în manșa a doua a etapei precedente de la Assen.

Cu patru pole-uri din patru posibile la Assen, s-ar putea spune că traseul cunoscut ca și „Catedrala” printre fanii motomondialului nu mai are niciun secret pentru Cascatău care va avea acum de învățat un nou traseu și anume cei 4.25 kilometri ai circuitului Zandvoort dintre dunele de la Marea Nordului. Proaspăt modificat pentru a găzdui Grand Prix-ul de Formula 1 al Olandei, Zandvoort a fost și circuitul pe care sezonul 2020 al Supercar Challenge a debutat, dar acea etapă de la finele lui august nu a fost deschisă pentru prototipuri.

Astfel, cele două întreceri de o oră plus un tur reprezintă singurele ocazii de afirmare pe care Cascatău le are pe cel mai faimos circuit al Olandei. Dacă prezența celui mai de seamă rival din primul set de întreceri de la Assen, Max Aschoff cu al său prototip Ginetta G57, este pusă sub semnul întrebării, apariția ploii este ceva mai sigură. Actualmente, prognoza meteo arată că sunt 60% șanse să plouă atât sâmbătă cât și duminică, cele două zile pe durata cărora se desfășoară această etapă cu un program mai condensat.

Pe lângă problemele care ar putea fi create de ploaie – care n-ar fi, însă, noi căci a mai plouat și la Assen – mai există și problema zgomotului. Vorbim mai precis de limitările locale cu privire la nivelul maxim de decibeli pe care-l poate produce o mașină de curse la Zandvoort, nivel care este în jurul a 98 de decibeli. Cifra poate părea mare, dar, ca o comparație, un autobuz produce peste 90 de decibeli circulând cu o viteză de 50 de kilometri la oră.

Motorul aspirat al Normei înscrise de BS Racing by Baticonsult a fost mult mai zgomotos de atât în timpul testelor private din pre-sezon care au avut loc la Zolder, în Belgia, motiv pentru care Berg și Cascatău au fost obligați să ruleze în a doua parte a zilei cu un Radical. Echipa speră ca acel episod nu tocmai plăcut să nu se repete și în acest scop se va monta o tobă nouă care ar trebui să reducă nivelele de zgomot produse de mașină. În plus, echipa reconstruiește motorul de 280 de cai al modelului M20 FC pentru a scăpa de problemele din cea mai recentă cursă de la Assen.

Dacă toate piesele acestui puzzle destul de complicat vor fi puse cap la cap, Cascatău și Berg vor fi din nou în cărți în ceea ce privește lupta la victorie în ambele manșe. Un nou weekend reușit i-ar aduce pe cei doi cu un pas mai aproape de titlul la categoria CN având în vedere că, în prezent, piloții BS Racing by Baticonsult se bucură de un avans de 28 de puncte în fața reprezentantului Deldiche Racing Tim Joosen, iar o victorie îți aduce 23 de puncte, cu trei mai multe față de o clasare pe poziția secundă.

Program complet (Ora locală/Ora României)

Sâmbătă, 10 octombrie, 2020

9:00-9:40 / 10:00-10:40 – Antrenamente Libere 1

10:20-11:00 / 11:20-12:00 – Antrenamente Libere 2

12:15-12:35 / 13:15-13:35 – Calificări, Grupa 1

12:40-13:00 / 13:40-14:00 – Calificări, Grupa 2

15:30-16:35 / 16:30-17:35 – Cursa 1

Duminică, 11 octombrie, 2020

11:20-11:40 / 12:20-12:40 – Warm-Up

14:10-15:15 / 15:10-16:15 – Cursa 2

,,Aștept cu mare anticipare să descopăr un nou circuit de Formula 1. Îmi doresc de mult timp să pilotez la Zandvoort iar anul acesta, deși se va desfășura sub contextul nefericit al pandemiei, va fi special prin prisma echipamentului tehnic pe care îl voi avea la dispoziție. După problemele de la Assen, sperăm să ne bucurăm de un parcurs liniștit la Zandvoort. Va trebui să ne adaptăm noilor reguli de zgomot, și sper că acest lucru nu ne va compromite prea mult viteza. Vom încerca să ne mărim avansul în campionat și, poate, chiar să ne securizăm matematic titlul la clasa CN,” a declarat Alex Cascatău, citat de autostiri.ro.

Calendar Supercar Challenge

Etapa 1 – 4-6 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Etapa 2 – 25-27 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Etapa 3 – 9-11 Octombrie – Circuit Zandvoort (Olanda)

Etapa 4 – 31 Octombrie – 1 Noiembrie – TT Circuit Assen (Olanda).

Credit foto: FEDERICO VECCHIO

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- MetalShow 2022 -
- FII CALM LA VOLAN -
15,113FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,160AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Partener – GT Auto Club Sportiv -

Parteneri Autostiri