Strămoșul lui Opel Corsa-e: 30 de ani de la lansarea lui Kadett Impuls I

| 7 iulie 2020 | 0 Comments
  • Kadett Impuls I, vehicul electric de testare pentru conducerea în oraș
  • Spațiul de încărcare și sarcina utilă, similare cu cele ale modelului de serie
  • 0-50 km/h în zece secunde, viteză maximă 100 km/h
  • Tehnologie de ultimă generație în 1990: baterie nichel-cadmiu de 14,3 kWh

Un Opel electric pentru un scop bine definit a fost strămoșul lui Corsa-e, Kadett Impuls I. Marca germană a creat vehiculul de cercetare în urmă cu 30 de ani, special pentru deplasările în oraș. Testările urmăreau cât de bine s-ar potrivi traficului urban o mașină electrică bazată pe modelul de serie și care să păstreze cât mai bine spațiul interior și capacitatea portbagajului, precum și sarcina utilă a modelului de serie.

Opel a dezvoltat Kadett Impuls I în colaborare cu concernul energetic german RWE și producătorul de baterii SAFT – astăzi partener al mărcii Opel în producția comună de celule de baterii de la uzina Kaiserslautern. Un motor electric de 100 V DC propulsa roțile din față. Energia autovehiculului era funizată de baterii nichel-cadmiu. Pentru a optimiza distribuția greutății, acestea erau integrate în compartimentul motorului și sub portbagaj. Cântăreau în total 310 kg, ofereau 14,3 kWh de energie și aveau un volum de 170 de litri.

Puterea maximă de 16 kW (22 CP) a fost aleasă special pentru conducerea în oraș. Modelul accelera de la 0 până la 50 km/h în 10 secunde. Viteza maximă a mașinii de 1.000 kg era de 100 km/h. Sistemul de frânare recupera parțial energia cinetică generată în urma decelerației și o stoca sub formă de electricitate în baterie.

Pentru încărcarea bateriilor era nevoie de aproximativ cinci ore după o distanță de 80 km. Sarcina utilă era de 350 kg (490 pentru varianta de serie a modelului Kadett), iar capacitatea portbagajului a fost de 330 litri (390 la modelul de serie).

O autonomie de 337 de kilometri în ciclul WLTP1. De la 0 până la 100 km/h în 8,1 secunde. O baterie de 50 kWh care se încarcă rapid, la 80% din capacitate în 30 de minute. Opel Corsa-e este potrivit pentru utilizarea zilnică – o mașină electrică pentru toată lumea.

Lungă tradiție de pionierat în electrificare: Opel Kadett B Stir-Lec 1 și Opel Elektro GT

Opel Kadett Impuls I a fost o altă contribuție la introducerea electrificării în domeniul auto. Exemple anterioare au fost Kadett B Stir-Lec I și Opel Elektro GT.

Paisprezece baterii cu plumb alimentau prototipul Stir-Lec din 1968. Un motor cu combustie Stirling, montat pe spate, genera energia electrică care menținea bateriile încărcate permanent – un precursor al principiului „range extender” (autonomie extinsă), care urma să intre mai târziu în producția de serie a modelului Opel Ampera.

La numai trei ani de la lansaerea acestui prototip, modelul Opel Elektro GT înregistra șase recorduri mondiale pentru vehiculele electrice, cu viteza de până la 188 km/h – la volanul său fiind Georg von Opel, nepotul fondatorului companiei. Propulsat de două motoare electrice cuplate care produceau 88 kW (120 CP), cu baterii de nichel-cadmiu, e-GT a avut o autonomie de 44 km la o viteză constantă de 100 km/h.

Datele privind consumul de combustibil și emisiile de CO2 au fost determinate conform metodologiei de testare WLTP (R (CE) nr. 715/2007, R (UE) nr. 2017/1151).

Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Revenire în forţă pentru István Soós cu ocazia Trofeului Râşnov powered by Total

Trofeul Râşnov powered by Total va marca şi o schimbare majoră pentru István, cel care va lua startul cu un...

Închide