Sezonul național de viteză în coastă debutează vineri, 12 Aprilie, la Râșnov. Desfășurat pe consacratul traseu de pe Valea Cetății, Trofeul Râșnov powered by Pro-X promite o competiție memorabilă și un spectacol desăvârșit de-a lungul celor două zile de concurs, în care nu mai puțin de 86 de piloți se vor întrece pentru supremația primei etape de TNMVC și CNVC.
- Surprize și noutăți pe lista de înscrieri a categoriei I
Printre primele noutăți care se vor regăsi la Trofeul Râșnov powered by Pro-X se numără un nou-nouț Porsche 911 GT3 Cup din generația 992, care va fi pilotat de nimeni-altul decât Alexandru ‘Dodo’ Pițigoi, campionul în exercițiu al categoriei turismelor în ierarhia Trofeului Național Masters. După ce-a pilotat magnificul Mitsubishi Lancer Evo, respectiv modelul de generație mai veche Porsche 911 GT3 Cup, bănățeanul Radu Benea vine la start cu o premieră pentru motorsportul românesc, și anume un Ferrari 488 Challenge Evo, de asemenea de specificație GT3.
Sportivul Canova Racing nu va fi singur, căci fiul său – Nicolas Benea – își va face debutul în naționalul de viteză în coastă cu un Peugeot 208 R2. Revenind la modelele de TOP ce se vor întrece pentru triumful categoriei I, lista de înscrieri include – pe lângă mașinile anterior amintite – un Audi R8 GT3 LMS la comenzile căruia se va afla același Mihai Leu, o Škoda Fabia RXX ce urmează să fie pilotată de băcăuanul Costel Cășuneanu, precum și un Porsche asemănător celui pilotat de Pițigoi, dar de generație anterioară și de specificație MR, la volanul căruia se va afla unul dintre veteranii automobilismului sportiv românesc: Horațiu Ionescu Cristea.
Nordul țării va și el bine reprezentat, căci Călin Făgădar și a sa „Viola” [n.r. Mitsubishi Lancer Evo] vin la start pentru a face spectacol și performanță, în timp ce brașoveanul Alexandru Mitroi revine la start după o îndelungată absență, oferindu-i „botezul” noului său automobil, unul legendar de altfel – Audi S1 Quattro.
- Record de modele TCR pe Valea Cetății
Nu mai puțin de 7 modele de specificație TCR se întrec la sfârșitului acestei săptămâni pe traseul Trofeului Râșnov powered by Pro-X 2024. ‘Școala reșițeană’ va fi reprezentată de cel puțin 7 piloți, printre aceștia numărându-se atât Claudiu Ciucă cu același Seat Leon Cupra care i-a adus în sezonul precedent titlul categoriei I în ierarhia CNVC, cât și George Șchiopulescu cu un model identic.
După două etape la care au fost prezenți cu noile lor Audi RS3 TCR LMS, Sorin Huțanu și Cosmin Ion fac prezența și la Trofeul Râșnov powered by Pro-X cu cele două bijuterii ale constructorului german. Grupul VAG nu va avea însă doar modele ale brandului cu sediul la Ingolstadt, ci și mașini ale producătorului de la Wolfsburg. Și asta pentru că, Adi Coman și Bogdan Moldovan aduc – fiecare – câte un Volkswagen Golf GTI, în vreme ce lista modelelor TCR este completată de Claudiu Motoc cu prima Honda Civic Type-R (de specificație TCR) din țara noastră.
În cadrul aceleiași grupe 3 în care sunt încadrate modelele TCR, regăsim atât un Porsche 718 Clubsport GT4 – pilotat de Bogdan Toma, precum și două modele Škoda Fabia R5 identice – la comenzile cărora se vor afla Andrei Gîrtofan și Andrei Cașcaval.
- Absențele din cadrul categoriei II reaprind eternul duel Ciovică-Ghinea
Campionul în exercițiu al categoriei II în Trofeul Național Masters – Jerome France, va fi absent de pe traseul râșnovean, astfel că principala luptă pentru supremația ierarhiei absolute – dar și a categoriei II în TNMVC – se va da între brașoveanul Octavian Ciovică și mangaliotul Emil Ghinea. Raportându-ne la rezultatele sale din ultimul sezon, Dragoș Savloschi este prim-favorit pentru un loc pe podium, și de ce nu, chiar și să le încurce calculele celor doi amintiți anterior, însă prezența la start a lui Răzvan Dragomir și a lui Claudiu Erhan poate produce surprize neașteptate.
Ediția din acest an a Trofeului Râșnov powered by Pro-X va fi însă una atipică, căci începând din acest sezon, piloții sunt obligați ca înaintea startului, să nominalizeze campionatul în care doresc să puncteze – atunci când vorbim despre etape comune.
Din acest considerent, clasicul campionat de viteză în coastă nu va avea niciun combatant în cadrul categoriei II. Totuși, acest lucru poate ridica ștacheta și nivelul competițional al clasamentului absolut în CNVC, căci în lipsa prototipurilor, Dominic Marcu și a sa Tesla Model 3 Performance pornesc cu prima șansă la victoria primei etape a naționalul de viteză în coastă, iar Bogdan Duma va fi principalul său contracandidat, cu Mitsubishi Lancer Evo IX-le.
- 12 modele Porsche de stradă vor oferi demonstrații pe traseul de concurs
După cum bine ne-am obișnuit la ultimele două ediții, de la startul Trofeului Râșnov powered by Pro-X nu pot lipsi modelele Porsche de stradă, care pornesc pe traseul de concurs respectând aceleași rigori de securitate, dar doar după ce și ultimul concurent a trecut linia de sosire. Printre modelele de stradă regăsim un Porsche Taycan Turbo Cross Turismo, un Porsche 992 Carrera S precum și un Porsche Cayman GT4 RS.
- Programul evenimentului
▪︎Vineri, 12 Aprilie 2024
– 10:00-18:00 – Verificări tehnice inițiale
– 15:00-18:00 – Verificări administrative
– 18:00 – Prezentarea concurenților
▪︎Sâmbătă, 13 Aprilie 2024
– 10:00 – Recunoaștere: Manșa 1
– 11:45 – Recunoaștere: Manșa 2
– 13:30 – Recunoaștere: Manșa 3
– 15:15 – Antrenament: Manșa 1
– 17:00 – Antrenament: Manșa 2
▪︎Duminică, 14 Aprilie 2024
– 10:00 – Recunoaștere: Manșa 4
– 11:45 – Recunoaștere: Manșa 5
– 13:30 – Concurs: Manșa 1
– 15:30 – Concurs: Manșa 2
– 18:00 – Festivitatea de premiere.
Sursa si imagine (credit foto neprecizat): comunicat remis Autostiri.ro