spot_img

Special: Interviu Cristian Stoicanea “…încerc să „fur” meserie de la cei mai experimentaţi şi să aplic ideile lor”

Navigator, pilot, tehnician sau mecanic Cristian Stoicanea a debutat în acest an în calitate de pilot în cursele din cadrul Campionatului Regional de Viteză în Coastă organizate de Club Auto Crono.

Două curse, două locuri 3 obţinute cu pasiune, sacrificii, entuziasm şi dăruire. Maşina de competiţie este un Oltcit. Cum se pregăteşte acest tânăr aflaţi în rândurile ce urmează:

Autoştiri.ro: Cum te pregăteşti în calitate de pilot ?
Cristian Stoicanea: Fiind deocamdată la stadiul de hobby, nu am o pregătire deosebită înainte de cursă.
Câteva recunoaşteri de traseu, de obicei cu maşina „civilă” un Citroen Xm, total opus ideii de sportivitate, uneori şi cu maşina de concurs, avantaj major că este înmatriculată, pentru a mă familiariza cu traseul.

Discuţii şi sfaturi de la cei mai experimentaţi ca mine, în special Bogdan Talaşman, Ionuţ Epuran si Aurelian Andronache, cărora le mulţumesc pentru sprijinul pe care mi-l oferă.

Autoştiri.ro: Cum te pregăteşti pentru o cursă în calitate de navigator?
Cristian Stoicanea: Ca şi copilot amator, de obicei încerc să „fur” meserie de la cei mai experimentaţi şi să aplic ideile lor, împreună cu ceea ce cred eu că ar fi util.Dupa scrierea notiţelor pe ciornă, am obiceiul să le transcriu în varianta finală utilizând carioci colorate. Totodată transcrierea mă ajută să structurez informaţia cât mai compact şi mai la îndemână.

Autoştiri.ro: Care este traseul preferat din cele 2 pe care ai alergat?
Cristian Stoicanea: Ca şi pilot participant în Campionatul Regional de Viteză în Coastă, mi-a placut foarte mult traseul de la Lacul Sfânta Ana, deşi m-am confruntat cu nişte probleme tehnice care mi-au cam abătut atenţia de la plăcerea pilotajului.

Este un traseu tehnic, destul de îngust şi cu multe viraje interesante, dar care are şi zone destul de periculoase, care solicită maxim de atenţie şi de concentrare. Un adevarat traseu de viteză în coastă.

Traseul de la Cozmeni a fost mai de viteză, poate prea de viteză în prima parte, unde maşina mea a fost serios penalizată din acest punct de vedere, din păcate, dar şi acesta a fost interesant, cu câteva locuri în care se putea face diferenţa.

Din pacate organizarea etapei de la Cozmeni nu s-a ridicat la nivelul ediţiilor anterioare, dar asta este altă poveste.

Autoştiri.ro: Ce presupune setarea unei maşini de competiţie pentru tine, având în vedere maşina pe care alergi?
Cristian Stoicanea: Din punct de vedere al setării maşinii, lucrurile par simple la prima vedere, luând în considerare despre ce maşină vorbim.

Din fericire Oltcitul are o suspensie extrem de uşor de reglat. Datorită soluţiei de tip bare de torsiune atât pe faţă cât şi pe spate, din punct de vedere a gărzii la sol procedura este relativ simplă, putând fi transformată din versiunea de macadam în cea de asfalt în circa 2 ore şi permiţănd multe trepte de înăţtime.

Mai avem la dispoziţie un set de amortizoare modificate pentru asfalt şi un set de amortizoare modificate pentru „macadam”, cu care mergem şi pe zapadă.

Pentru cursele pe asfalt am încercat să merg cu diverse setări de înălţime, până am găsit una optima. Un criteriu aparent de neluat în considerare pentru o maşină de curse, dar destul de important pentru mine este posibilitatea deplasărilor pe drumurile publice, din cauza că de obicei mă deplasez pe roţi până la cursă.

Aşa că trebuie să pot trece peste diversele obstacole plantate cu generozitate pe drumurile publice. Din cauza asta am şi ridicat puţin maşina dupa cursa de la Lacul Sfânta Ana, pentru cursa de la Cozmeni revenind la o garda la sol puţin mai mare.

Urmează o nouă sesiune de modificari tehnice la maşină, pentru că aştept cu nerăbdare etapele de la Sugaş, pentru o nouă confruntare, în primul rând cu mine însumi.

Autoştiri.ro: Mulţumim pentru amabilitate. Vom fi alături de tine pe marginea traseului de la Şugaş pentru a te susţine şi pentru a le spune cititorilor ce evoluţiei ai avut. Multă baftă.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,288FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,620AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri