Pauza competițională se apropie de final pentru brașoveanul Sorin Huțanu, care este pregătit să-și înceapă sezonul din acest an pe probele înzăpezite și înghețate ale Winter Rally Covasna – alături de copilotul Andrei Pădure.
Prezent pe podiumul finalului de sezon din 2023 la disciplina de viteză în coastă – la clasa 7A și Debutanți – Sorin își va face debutul și în ramura sportivă a raliurilor, odată cu evenimentul covăsnean. De altfel, sportivul brașovean și-ar fi făcut debutul oficial în sportul cu motor profesionist chiar la aceeași competiție, dar condițiile meteorologice din 2023 au împiedicat organizarea etapei.
„Sporturile – indiferent de natura lor – au fost dintotdeauna un stil de viață pentru mine. Practic sporturi de iarnă de când mă știu, însă în ultimul an, de când am debutat în automobilismul sportiv profesionist, mi-am dorit să îmbin cumva cele două elemente. Iar cum viteză în coastă pe zăpadă nu [prea] se poate, am zis să revin la ideea inițială, de la începutul lui 2023.
Vremea de la acel moment nu ne-a fost deloc prielnică și am pierdut șansa să ne distrăm pe zăpada și gheața de la Comandău – un loc de suflet pentru mine, unde ori de câte ori vin, îmi găsesc liniștea de care am nevoie. Acum însă, ‚astrele’ s-au aliniat și mă bucur să revin în mașina de concurs după o pauză competițională mai lungă decât preconizam,” a spus Sorin Huțanu.
Dacă acum un an intenționa să participe cu o Dacia Logan de cupă pe probele speciale din jurul orașului Covasna și a comunei Comandău, Sorin a decis ca pentru ediția din acest an să treacă la comenzile unei mașini de uzină.
Pasul făcut către modelul Audi RS3 LMS TCR la finalul sezonului de viteză în coastă precedent, l-a determinat pe pilotul SH Racing Team să opteze pentru o creație a specialiștilor din domeniu. Deși se apropie mai mult de versiunea de stradă, modelul Renault Clio Rally5 ce urmează să fie pilotat de Sorin Huțanu, este totuși un automobil produs în uzinele Renault Sport din Diepe, Franța.
„Nu pot spune neapărat că am fost pregătit pentru RS3 la finalul sezonului anterior, însă după primele manșe am realizat cât de mult înseamnă să pilotezi o mașină de competiție ‚pur-sânge’. Concret, prea puțin contează că la început nu mergi foarte tare, nimeni nu s-a născut învățat, și la urma urmei, totul depinde de tine [ca pilot] să vezi unde te situezi după fiecare urcare.
Ceea ce-am învățat în cele câteva manșe cu Audi-ul, a fost că odată ce respecți mașina de concurs, te va respecta la rândul ei, și-ți va oferi rezultatele egal-raportate performanțelor tale. Drept urmare, acest lucru m-a determinat să optez pentru micuțul Renault Clio Rally5, o mașină care a dovedit deja atât de multe nu doar în competițiile internaționale, ci și în Campionatul Național de Raliuri,” a completat brașoveanul.
Renault Clio RSR Rally5 este un automobil de competiție produs în uzinele Renault Sport din Franța, fiind omologat de FIA în cadrul clasei RC5. Mașina vine echipată cu un motor de 1.4l în 4 cilindri, ce dezvoltă cca 180 CP și 300 Nm. Este pusă în mișcare doar de roțile de pe puntea față și dispune de o cutie de viteze secvențială Sadev în 5 rapoarte. Cântărește puțin peste 1000 kg, iar ca dimensiuni are: 4050mm lungime, 1988mm lățime, 1400mm înălțime și un ampatament de 2579mm. Prima apariție a modelului Clio Rally5 a fost la etapa de mondial de la Rallye Monte-Carlo din 2020, debutul oficial fiind în același an la etapa din Mexic.
Mașina cu care va concura echipajul Sorin Huțanu – Andrei Pădure a devenit campioană europeană în 2021 în trofeul monomarcă Clio Trophy by Toksport, pe atunci în mâinile lui Paulo Soria. În prezent, mașina se află în garajul Engage Engineering din Brașov, cei ce se vor îngriji și de asistența tehnică a echipajului SH Racing Team la etapa din Comandău.
Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro
[…] Sponzorizat de newsflash.ro Citeste continuarea pe autostiri.ro […]