spot_img

Junior Motorsport va participa în ROTAC cu 6 piloți

Junior Motorsport, singura academie din România dedicată găsirii și pregătirii următoarei generații de piloți de circuit va participa în sezonul 2024 al ROTAC (Romanian Time-Attack) cu șase piloți, pentru a explora opțiunile pentru viitor.

După Campionatul Național de Anduranță (Romanian Endurance Series), Campionatul Național de Super Slalom (CNSS) și Campionatul Național de Îndemânare Auto (CNIA), Junior Motorsport urmează să-și extindă activitatea și în disciplina Time-Attack-ului. Echipa a ales să se înscrie în divizia ROTAC Pro ce permite piloților să efectueze mai multe ieșiri pe circuit.

Piloții aleși de Junior Motorsport pentru această nouă aventură reprezintă o combinație optimă între experiență și tinerețe, căci vorbim atât de piloți cu ștate vechi în echipă, cât și de tinere talente dezvoltate în ultima perioadă de către antrenorii echipei. Toți, însă, împart filozofia „Fast – Safe – Fun” concepută de Junior Motorsport și pusă în aplicare încă de la lansarea proiectului. Această formulă se bazează pe combinația optimă între distracție și exerciții – atât pe circuit, dar și înafara lui – care le permite piloților să deprindă într-un timp scurt un bagaj generos de cunoștințe.

În cadrul diviziei ROTAC Pro, la clasa Pocket ROcket, Junior Motorsport îi va aduce pe Călin Saulea, Vladimir Azoiței, Andrei Tarlea și George Brezuleanu. Cei patru vor testa, înaintea începutul sezonului 2024, modelele Peugeot 206RC și Citroen Saxo VTS pentru a găsi cea mai bună variantă. Conform regulamentului, „la clasa Pocket ROcket va fi permisă exclusiv automobilelor echipate cu motoare de maxim 2.000 cmc, normal aspirate, cu tracțiune pe puntea față.”

De asemenea, echipa va aduce două mașini și la clasa PRO din aceeași divizie. La această categorie vor concura Radu Tămaș și Stefanos Ladopoulos, ambii pe BMW E46 330i. Acestea sunt mașinile utilizate de Junior Motorsport în cel mai recent sezon al Campionatului Național de Anduranță, iar ambii piloți au deja experiență pe circuitele care formează calendarul ROTAC. Clasa PRO este atractivă deoarece nu există restricții pentru anvelope, dar nivelul de dezvoltare aerodinamică permis este identic cu clasa Pocket ROcket.

George Ladopoulos, fondator Junior Motorsport: „Academia noastră caută tot timpul cele mai bune căi pentru dezvoltarea copiilor, experimentăm mereu ceva nou. În acest sens, ne-am propus să participăm, începând cu sezonul 2024, la Campionatul de Time Attack-ROTAC, ca un pas natural în drumul copiilor către profesionalism. Sigur ne-am fi dorit să avem și în România, așa cum este în alte țări, unde motorsportul este dezvoltat, cât mai multe opțiuni de competiții automobilistice, pentru ca fiecare copil să-și  poată alege ceea ce i se potrivește mai bine.

Suntem siguri că odată cu creșterea interesului pentru motorsport din partea juniorilor, vor apărea și alte campionate pe circuitele din România. De asemenea, suntem încrezători că și la ROTAC prezența Junior Motorsport va fi una care va determina și alți juniori să adere la acest campionat. Acest lucru va crește nivelul competiției, așa cum s-a întâmplat și la alte campionate unde, după venirea Academiei Junior Motorsport, numărul copiilor participanți a crescut de 4-5 ori.”

Ce este ROTAC

ROTAC este un campionat de Time-Attack inspirat din competițiile de acest gen din Japonia, care a fost lansat în 2015. De atunci, campionatul a evoluat și s-a extins, organizându-se mai multe clase și două divizii. De asemenea, campionatul a permis piloților participanți să experimenteze circuite din străinătate cum ar fi Hungaroring, gazdă a Marelui Premiu al Ungariei.

Programul unei e tape din ROTAC include o „cursă” a patru sesiuni de 15 minute și o cursă „SUPERLAP” pe parcursul primei zile a weekendului. În plus, participanții de la ROTAC PRO participă și în cea de-a treia „cursă”, adică alte două sesiuni de 20 minute, pe parcursul celei de-a doua zile. Clasamentul se face pe baza  timpilor, fiecare „cursă” dând un clasament ce constă în cel mai bun timp („best time”) pentru fiecare pilot.

Clasele din ROTAC sunt stabilite pe baza raportului dintre putere și greutate, organizatorii ținând cont și de modificările aduse mașinilor înscrise în competiție. În cazul mașinilor pregătite intern de Junior Motorsport, acestea respectă toate cerințele legate de securitate ale ROTAC.

Credit foto: Ilie-Marius Boboacă

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,318FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,420AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri