Pilotul moineștean Sebastian Scîrlet s-a aliniat la startul etapei piteștene din acest an cu un singur obiectiv – aprofundarea și îmbunătățirea cunoștințelor despre pilotaj și corelarea cu navigatorul – însă alături de experimentatul Sebastian Itu acesta a reușit să-și impună prezența în cea de-a doua zi de concurs, cucerind Raliul Argeșului în ierarhia Clio Rally5 Challenge și clasei RC5.
Încă din timpul recunoașterilor, pilotul Delta Racing Team România s-a declarat impresionat dar și onorat să-l aibă în dreapta sa pe clujeanul Sebastian Itu, alături de care fiecare kilometru parcurs a însemnat un plus de valoare pe plan sportiv și nu numai. Cei doi noi echipieri s-au acomodat rapid unul cu celălalt, drept dovadă stând și constanța de la testele oficiale – Shakedown – desfășurate la Budeasa, echipajul băcăuano-clujean alegând să facă 3 treceri pe cei puțin peste 2 kilometri ai traseului, fără trecere prin parcul de service de la Prefectura Argeșului.
Norii veniți din direcția Câmpulung Muscelului – adică chiar a probelor speciale Godeni și Berevoiești – au complicat alegerea anvelopelor, făcând ca speciala „Godeni 1” să se încheie la 13.7s de localnicul Tudose. Pozițiile s-au păstrat și după următoarele două treceri – inclusiv pe Berevoiești, diferențele de pe probe reducându-se până la 0 la capătul Super Specialei Pitești 1, acolo unde Scîrlet și Tudose au oprit cronometrul pentru 2m21.3s, diferența din clasamentul general rămânând însă de 22.5s între cei doi.
Cu obiectivele neschimbate, echipajul Scîrlet-Itu s-a îndreptat către celebrul Transfăgărăşan pentru primele două urcări înaintea regrupării de la Conacul Ursului. Din nou – pentru a doua zi la rând – norii și alertele emise de ANM au fost inamicul suprem al tuturor echipajelor, însă timpul realizat de echipajul Delta Racing Team România pe ambele speciale a demonstrat o alegere înțeleaptă.
Cei 27.32 km ai uscării pe Lacul Vidraru I au adus și prima schimbare de lider în cupa monomarcă dedicată modelelor Renault Clio Rally5, totul după ce Sebastian Scîrlet l-a învins pe Tudose cu 25.6s preluând șefia cu un avantaj de 3.1s.
Diferența dintre cei doi s-a majorat la 9 secunde după cei 10.85 km ai Transfăgărășanului, ceea ce a însemnat un moral pozitiv înaintea ultimei secțiuni a raliului. Și deși începutul a fost mai lent – cu 5.1s să fim preciși – finalul a fost deosebit, cu victoria Power Stage-ului „Lacul Vidraru II” și implicit a raliului, căci deși pe Super Speciala Pitești 2 a fost mai lent cu 2.7s decât Tudose, diferența la general a rămas de 21.1s în favoarea celor doi echipieri ai Delta Racing Team România.
„Sâmbătă am terminat Raliul Argeșului, un raliu în care am avut oportunitatea de a concura alături de Sebastian Itu, cu care am stabilit încă de la început că obiectivul nostru este de a acumula experiență și de a perfecționa atât pilotajul, cât și dictarea. Cu toate acestea am reușit să avem un ritm ridicat și să obținem victoria în Clio Rally5 Challenge România precum și în cadrul clasei RC5. Toate acestea nu puteau fi posibile fără susținerea echipei, care ne-a oferit o mașină de top capabilă de a obține rezultate remarcabile. Ne vedem la Baia Mare,” a declarat Sebastian Scîrlet la finalul etapei.
Următoarea etapă a echipajului Delta Racing Team România se va desfășura în ultimul week-end complet al lunii iunie, atunci când este programată a treia ediție a noului format din Raliul Maramureșului, cu probe speciale de asfalt.
Credit foto: Mihnea Tatu
Sursa: comunicat remis autostiri.ro