spot_img

ROTAC 2022, gata de start

Noul sezon al Campionatului Național de Time Attack ROTAC este gata să demareze în weekendul ce vine pe circuitul Motorpark Romania.

Anul 2022 aduce noutăți pentru piloții înscriși la ROTAC, mai exact câteva schimbări de regulament menite să le ofere mai multe șanse de a puncta. Din acest sezon, fiecare clasă va beneficia de două manșe de concurs, prima dintre acestea desfășurându-se sâmbăta, când cel mai bun timp înregistrat de un concurent în orice sesiune de cursă se va lua în considerare în stabilirea clasamentului iar cea de-a 2-a se va desfășura duminică după același reguli.

Cele 2 manse vor fi urmate de SuperLAP, manșă transmisă live unde sportivii vor da absolut totul pe circuit pentru a obține un timp cât mai bun pe un singur tur cronomoetrat iar pentru clasele Pocket ROcket și ClubPRO nu trebuie scoasă din calcul nici competiția de sprint, ce poate puncta decisiv în rezultatul final al etapei.

O altă schimbare notabilă se poate observa și în cadrul sistemului de punctaj. Sportivii vor avea parte în continuare parte de punctajul standard în ceea ce privește cele 2 curse, fiind acordate puncte suplimentare prin intermediul BattleBonus în funcție de numărul de mașini ce au fost prezente în cadrul unei clase de concurs. În plus, manșele de SuperLap și cele de Sprint vor conta și ele în clasament, iar totalul punctelor va fi calculat la final de etapă.

Întrecerile roată la roată vor reveni în cadrul clasei Pocket ROcket și vor face trecerea în acest sezon și către categoria ClubPRO, grila de start urmând să fie formată conform timpilor obținuți în manșele de concurs și Superlap. Piloții ce au avut timpi mai slabi în aceste trei manșe vor ocupa primele linii ale grilei de start în timp ce cei mai rapizi vor pleca din spate, acest lucru garantând curse spectaculoase ce vor face deliciul publicului, atât pentru cei ce sunt prezenți la circuit, cât și pentru cei de acasă.

Pe lângă clasele obișnuite (Street, Tuned, SuperSport, Race, Race+, Supercars) plus clasele ROTAC PRO( Pocket Rocket, Club Pro, Pro, Pro-Extreme, GT Pro) în acest sezon își va face apariția și clasa Pocket Rocket Super6. Aici, automobilele de concurs nu trebuie să depășească o capacitate cilindrică de 1700 cmc, iar raportul greutate/putere poate fi cel putin 6, cușca de protecție fiind obligatorie iar fișa de omologare fiind opțională, accentul punându-se pe conformarea la cerințele acesteia.

Sezonul 2022 va cuprinde 5 etape:
1.Motorpark Romania, 7-8 Mai
2.Motorpark Romania (sens anti-orar), 4-5 Iunie
3.Transilvania Motor Ring, 9-10 Iulie
4.Transilvania Motor Ring, 13-14 August
5.Motorpark Romania, 10-11 Septembrie.

Lista de înscrieri pentru prima etapă aduce atât nume noi, cât și obișnuiți ai campionatului. Răzvan Hodea cu BMW E36 se anunță a fi unul dintre principalii candidați la victorie în Clasa Pro, cunoscutul prezentator TV, Dani Oțil aduce la start un KTM X-bow, Pocket Rocket are peste 16 concurenți cu nume precum Patricia Sârbu Marculet, Ionuț Mihai Constantin sau Luca Chiriloi fiind deja confirmate.

Pe lângă noutățile din regulament și un entry list ce se anunța a fi unul bogat, prima etapă de ROTAC va beneficia și de transmisiuni live pe canalul de Youtube al Fras și pe pagina oficială de Facebook a campionatului. Comentariul va fi asigurat de către Ștef Raita și Cristina Lazăr.
ROTAC este sprijinit de Nankang Motorsport Europe, SRZ, TCM Tuning, Pro Detailing, TF Service, Racing Nick, Smart Driving Romania, fiind organizat în colaborare cu MRT Motorsprot.

Sursa si imagine: comunicat remis autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- MetalShow 2022 -
- FII CALM LA VOLAN -
15,115FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,160AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Partener – GT Auto Club Sportiv -

Parteneri Autostiri