Romanian Endurance Series: finala sezonului răstoarnă ierarhiile

| 29 octombrie 2019 | 0 Comments

Titlul suprem și alte trei bătălii au fost decise chiar în ultima etapă a seriei autohtone de anduranță, în fiecare caz având loc o devansare a liderului dinaintea weekendului de pe Motorpark Romania.

Pole, victorie și coroana supremă pentru Willi Motorsport

Înaintea finalei, Bianca și Eduard Anton (BADI) apărau un singur punct la general față de Fabrizio Broggi și Sergiu Nicolae (Willi Motorsport), învingători în ultimele 4 starturi. Ascendentul s-a confirmat printr-un pole mai lejer ca în precedentele vizite pe Motorpark pentru Nicolae, după care Broggi a luat startul și a judecat inteligent cursa. Eduard Anton a preluat conducerea în turul al patrulea și s-a menținut acolo timp de jumătate de oră, până când uzura anvelopelor de pe puntea față l-a silit să scadă ritmul.

Adversarul său a profitat și a revenit în frunte după o manevră elegantă, în care ambii au fost fermi, dar sportivi. În urma realimentării și a schimbului de piloți la jumătatea întrecerii de două ore, Sergiu Nicolae a gestionat avansul în raport cu Bianca Anton, ambele mașini dovedindu-se fiabile și completând peste 260 de kilometri. Astfel, s-a produs rocada la vârf și Willi Motorsport a triumfat în nume propriu în 2019, după ce în sezoanele precedente aceeași echipă de mecanici a fost în spatele eforturilor Endurance Team Romania și Carbogaz Racing.

Echipierii Blitzwolf Racing cuceresc titlul la categoria A3

Clasa motoarelor cu cilindree cuprinsă între 2000 și 3500cmc a fost povestea de succes a stagiunii, unde cinci echipe și-au pregătit modele BMW și s-au întâlnit toate pe circuit cu ocazia finalei de pe Motorpark. M3-ul E46 pilotat de Horia Moldovan și Roberto Niculae și-a confirmat viteza superioară și a învins, iar problemele cu care s-au confruntat în această cursă Aldrin Opran (JMS Performance) și Augustin Drăghiceanu (DV8 Racing) au promovat pe podiumul etapei BMW-urile 325i pilotate de Adrian Laza (Willi Motorsport) și Dinu Dumitrașcu/Alexandru Șiclovan (WCR-Condor).

În clasamentul general al categoriei A3, Blitzwolf a devansat DV8 Racing și WCR-Condor. Totodată, miza era dublă pentru Blitzwolf la RES5, căci 4 echipaje vizau poziția a treia la final de an în ierarhia Open. După retragerea primilor lideri ai stagiunii (Carbogaz Racing), locul al treilea a devenit ținta ”pământenilor” ce nu dispun de modele TCR sau GT4, iar BMW-ul Blitzwolf a avut câștig de cauză.
Exelixis Motorsport, campioni populari la A1

La fiecare etapă din 2019 a fost imposibil de prezis cine va obține victoria la clasa motoarelor de 1600cmc, unde 4 modele Peugeot au făcut spectacol pe circuitele din România, iar Bogdan Duma (Citroen Saxo) a ținut aproape și a păstrat șanse până în ziua decisivă.

Fiabilitatea a fost cuvântul de ordine la RES5, unde dintre cele patru echipaje pretendente la titlu doar Theodoros Perimenis (Exelixis) a ajuns la sosire, triumfând la clasă în fața outsiderilor (Costi Gherghescu, Dodo Motorsport) care au completat cele 120 minute. Astfel, unul dintre veteranii campionatului a celebrat un campionat câștigat la mare luptă în fața perechii Blitzwolf (Mihai Zamfir/Matei Voicu) și a lui Philip Andriescu. De asemenea, totalul lui Perimenis l-a propulsat pe poziția a patra în clasamentul Open la final de an.

Clasele decise au contat în lupta la general

Pe primele două locuri la finele cursei de două ore am avut campionii categoriilor GT4 (Willi Motorsport) și TCR (BADI), iar pe poziția a patra a încheiat la prima participare modelul Renault Clio Cup IV de clasă A2, pilotat de Florin Tincescu și Camil Perian. Aceștia au urcat astfel pe 3 în ierarhia sezonului la A2, unde titlul fusese acontat deja de Ciprian Petrăreanu și Alexandru Cascatău (WCR-Condor).

Sâmbătă, BMW România și BMW APAN Motors au prezentat în avanpremieră la circuit noul Seria 8 Gran Coupe, iar mașina de siguranță a finalei RES a fost cea de-a treia generație a Seriei 1, M135i. Vinul propus de Crama Histria pentru a recompensa laureații acestei runde a fost Mirachi Riesling. Romanian Endurance Series și West Competition Racing, în parteneriat cu Odeon Film, au promovat la această rundă producția Marea Provocare: Le Mans ’66 ce va avea premiera în cinematografele din țară la mijlocul lunii noiembrie.

Romanian Endurance Series se bucură în acest an de sprijinul partenerilor BMW România, BMW APAN Motors, Repsol România (prin dealerul Valtec), Michelin (prin APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru România), AVG Motorsport, BP Racing, vinul.ro, Crama Histria, Phoenix Media și 100% Sport.

Credit foto: ABimages.ro

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Best Ride, certitudinea produselor de top reduse de Black Friday

Pentru posesorii de SUV-uri, motociclete sau ATV-uri veștile bune de Black Friday vin de la Best Ride. Expertiza acumulată în...

Închide