Cea de-a 13-a ediție a competiției monomarcă Cupa DACIA a fost marcată de răsturnări de situație în clasamentul general, unde nu mai puțin de 4 piloți și-au adjudecat victorii de-a lungul sezonului de 8 etape.
Un total de 19 echipaje distincte au ales și în acest an Cupa DACIA pentru a alerga românește în Campionatul Național de Raliuri, 8 dintre acestea având piloți debutanți care au luat astfel startul în motorsport la nivel național.
1. Raliul Argeșului
Prima etapă a sezonului a readus în calendar spectaculoasa probă Transfăgărășan prin Raliul Argeșului, etapa care a înregistrat și cele mai multe abandonuri – 5 echipaje – dar și un podium neașteptat. Primul favorit pentru titlul Cupei DACIA 2019 era chiar vicecampionul ediției anterioare, juniorul Andrei Mitre, care a ieșit însă în decor chiar de la shakedown, lăsându-i cale liberă către victorie lui Cristi Sugar. El și copilotul Vlad Colceriu au demonstrat un ritm extrem de competitiv încă de la primul contact cu Sandero.
Primul podium general al calendarului a mai adus o surpriză: Cristiana Oprea/Diana Hațegan au terminat raliul pe locul 2, devenind astfel primul echipaj feminin care a terminat pe podiumul general o etapă a Cupei DACIA în toți cei 13 ani de istorie a competiției monomarcă. Pe ultima treaptă a podiumului etapei au urcat Horea Balea/Mihai Luncan, debutanți aflați la primul raliu care au surprins printr-un ritm rapid, pe care l-au confirmat de-a lungul sezonului cu alte două victorii în clasamentul dedicat debutanților și două locuri 2.
2. Raliul Aradului și 3. Raliul Moldovei Bacău
Trecerea pe macadam a bifat noi surprize, când ieșenii Bogdan Gheorghiu/Andrei Pintilii s-au impus vehement după abandonul de la Argeș, cu două victorii consecutive la Arad și apoi la Bacău, în timp ce Mitre și Sugar au abandonat.
Tot 2 victorii consecutive au reușit și Vlad Răducanu/Laurențiu Mandu în clasamentul dedicat debutanților.
4. Raliul Harghitei și 5. Raliul Sibiului
Din punct de vedere matematic, ca urmare a regulii n-2 ce s-a aplicat la clasamentele finale din 2019, Raliul Harghitei l-ar fi putut face pe Gheorghiu campion al Cupei DACIA 2019, însă o ieșire în decor pe proba regină “Lueta” i-a lăsat cale liberă lui Mitre. Juniorul a reintrat astfel în lupta pentru titlul cupei monomarcă, odată cu prima victorie din 2019.
Sugar a început să recupereze punctele pierdute odată cu victoria pe probele de la Raliul Sibiului, lăsând astfel o stare de suspans peste clasamente înaintea vacanței de vară
6. Raliul Iașului
Echipajele s-au întors cu forțe proaspete în septembrie pe macadamul de la Iași, unde surpriza a fost victoria lui Dragoș Popa, care a reușit să se impună în fața lui Mitre și să demonstreze că a reușit să se împrietenească cu al său Sandero 0.9 TCe.
Deși a fost declarată suprafața de concurs preferată a pilotului Sugar, această penultimă etapă de macadam a continuat clar șirul de ghinioane cu un nou abandon pentru tânărul echipaj. Și Bogdan Gheorghiu a fost urmărit de ghinion, cu 3 abandonuri consecutive începând cu Raliul Iașului până la finalul sezonului.
7. Transilvania Rally
O pană de cauciuc i-a luat puncte importante lui Mitre la Transilvania Rally, unde victoria și-a adjudecat-o din nou Sugar.
La această penultimă etapă a sezonului revelația a fost însă pilotul debutant Radu Benea, care a terminat raliul pe locul 2 general Cupa DACIA, după doar 2 raliuri cu Sandero.
Finala 8. Tess Rally Brașov
Finala campionatului i-a găsit pe cei doi pretendenți la titlu – Mitre și Sugar – la doar 2 puncte distanță, o diferență nesemnificativă care a însemnat că titlul Cupei DACIA s-a jucat pe probele de macadam de la Raliul Brașovului. În final, titlul Cupa DACIA 2019 a fost adjudecat de echipajul Cristi Sugar/Vlad Colceriu, urmați pe 2 de Andrei Mitre/Robert Maior și pe 3 de debutanții Vlad Răducanu/Laurențiu Mandu, aceștia din urmă fiind și câștigătorii titlului Cupa DACIA debutanți 2019 după o luptă frumoasă dusă cu Horea Balea/Mihai Luncan.
Alte prezențe constante în 2019 au fost echipajele Silviu Procopiu/Mihai Stanciu și Dan Albuț/Cristian Bala, care au crescut ritmul față de sezonul anterior și au reușit performanțe mai bune în clasamentele competiției, în timp ce debutanții Artur Luca/Mihai Căpeț și Florian Popescu au terminat sezonul pe locul 3, respectiv 4 în clasamentul dedicat începătorilor.
Trofeul Logan
Trofeul Logan, mult mai puțin disputat în 2019, i-a revenit lui Florian Popescu, majoritatea concurenților alegând noul model Sandero 0.9 TCe în defavoarea “bătrânului” Logan 1.6 MPi.
Interesul crescut pentru Sandero s-a datorat și fondului de premii de 2000 de euro de la fiecare raliu, care a fost posibil mulțumită partenerului principal Romgaz și partenerilor Dacia Finance, Yato și Bosch Service.
George Grigorescu, fondatorul și organizatorul Cupei DACIA, este optimist în ceea ce privește viitor competiției monomarcă: ,,Aerul de întinerire din 2019 a Cupei DACIA are toate ingredientele să continue și în 2020. Așteptăm întăriri din partea unor parteneri noi, pe lângă cei din 2019 care vor continua și în 2020. Pe plan tehnic, noutățile pentru Sandero Evo vor fi disponibile ca arme încă de la începutul sezonului pentru toți concurenții, permițând performanțe superioare pentru lupta în clasa RC5: calculatoare e-Race, autoblocant Quaife, frână spate pe discuri și intercooler cu waterspray.”
Cupa DACIA 2019 a avut ca partener principal ROMGAZ, iar parteneri au fost Dacia Finance – servicii de leasing, YATO – marcă de scule și echipamente de lucru mecanice și pneumatice, BOSCH Service – producător piese auto. Parteneri tehnici au fost ORECA – marcă de produse echipamente protecție sport auto, PILOT – marcă de produse auto. Pentru al doilea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA a fost Hankook prin Bucur Tuning. Partener media a fost Radio România Actualități, care după fiecare raliu le-a oferit ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească direct din studio experiențele din mașina de curse, în cadrul emisiunii Între Prieteni.
Credit foto: RallyZoo.ro
Sursa si imagine: comunicat transmis Autostiri.ro