spot_img

Red Bull Romaniacs: Wade Young, cel mai rapid în noul format de calificări

Vertical Madness, cea de a 17-a ediție a celui mai dificil raliu hard enduro din lume, a debutat pe 27 octombrie cu o sesiune de calificări total atipică. Cel mai rapid, pe traseul de 17 km ai clasei Gold, a fost sud-africanul Wade Young, câștigătorul titlului din 2018. Mani Gyenes, nevoit să concureze la Iron din pricina unei accidentări, a terminat cu al doilea timp al clasei.

La ora 9, pe o ceață densă de să o tai cu cuțitul, concurenții s-au aliniat la start, dar nu înainte să treacă printr-un triaj medical. Riderii clasei Gold au fost primii care au ieșit pe traseu, campionul de anul trecut, Manuel Lettenbichler, fiind „deschizătorul” cursei, urmat de Alfredo Gomez și de britanicul Graham Jarvis, top 3-ul ediției de anul trecut. Sesiunea de calificări are o importanță crucială pentru riderii de top, deoareceva stabili ordinea de plecare în prima zi de offroad. Câștigătorul calificărilor pornește de pe locul 3, locul secund pleacă de pe 2  iar ocupantul locului 3 în calificări va deschide ziua de mâine.

Astăzi Wade Young a plecat de pe poziția 12, însă a reușit să obțină cel mai bun timp la finalul cursei, iar mâine va avea cel mai mare avantaj strategic. Sud-africanul a fost mai rapid cu 44 de secunde decât Gomez și Billy Bolt și l-a devansat cu 58 de secunde pe „Regele Carpaților”, britanicul Graham Jarvis. Proaspăt recuperat după o accidentare serioasă la degetul are al mâinii stângi, campionul entítre, Manuel Lettenbichler, a încheiat cursa la 1 minut și 3 secunde în urma liderului și va pleca mâine din poziția a 5-a.

Fabien Poirot a deschis cursa pentru riderii de la clasa Silver, urmat la câte un minut distanță de danezul Peter Weiss și de spaniolul Fernando Valera. Primii doi au făcut o cursă excelentă, chiar dacă au terminat la 22, respectiv, 38 de secunde în spatele liderului Joe Deakin din Marea Britanie, în timp ce Valera a căzut până pe locul 15.

Clasa Bronze a fost deschisă de britanicul Jack Berry, urmat de americanul McCarthy și de rusul Dmitry Tagirov. Niciunul dintre cei trei nu a reușit să urce pe podium la finalul calificărilor, conduse autoritar de germanul Alexander Gehlert.

Emanuel Gyenes, singurul rider din lume care a participat la toate edițiile Red Bull Romaniacs, a intrat și anul acesta în competiție, doar că la clasa Iron. După fractura suferită în iunie la piciorul drept, sătmăreanul se află încă în perioada de reacomodare cu motocicleta, însă își dorește să-și păstreze recordul și iată că a înregistrat al doilea timp în calificări. Cel mai rapid la Iron a fost francezul Courty Romain.

Organizatorii Red Bull Romaniacs au creat în acest an, pentru toți entuziaștii sportului pe două roți, clasa Atom – dedicată sportivilor amatori care doresc să încerce traseul unui concurs de importanța raliului din România. Sportivii din clasa Atom au avut de parcurs cel mai simplu traseu de astăzi, doar 8 kilometri, pe care cel mai rapid concurent, americanul Rich Mumford, i-a parcurs în 23 de minute și 21 de secunde.

Mâine începe însă greul pentru toți concurenții, prima zi adevărată de off road și primele coborâri, la care vor trebui să aibă mare grija de motociclete. Clasa Gold va avea de parcurs 114 kilometri, clasa Silver 116, clasa Bronze 128, iar clasele Iron și Atom 89, respectiv, 79 de kilometri. Startul este programat la ora 7:45 dimineața, riderii din clasele Gold și Bronze fiind primii care vor ieși pe traseu.

 Impresii

Wade Young (Africa de Sud, #13): „A fost un pic mai dificil cu navigația din pricina ceții din anumite zone ale traseului. Am încercat să nu fac greșeli și să am un ritm cât mai bun. Urcările au fost destul de dificile pentru că se aluneca destul de mult, dar sunt fericit că sunt bine și am terminat calificările.Când am ajuns la start erau 0 grade Celsius și mă aștept să avem dimineți la fel  și în următoarele zile.”

Manuel Lettenbichler (Germania, #1): „Cred că a fost un mod bun de a începe această ediție a Red Bull Romaniacs. Sper ca vremea să rămână la fel ca astăzi, adică să nu plouă. Chiar dacă a fost ceață, aderența mi s-a părut destul de bună.”

Credit foto: Mihai Stetcu; Attila Szabo

Sursa: comunicat remis autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,301FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri