Red Bull Romaniacs: Show urban dominat de Jonny Walker

| 15 iulie 2015 | 0 Comments

Jonny Walker câștigă al doilea Prolog la Red Bull Romaniacs

  • Sandra Gomez (Bronze) devine prima femeie care urcă pe podiumul Prologului
  • Emanuel Gyenes locul doi la Silver
  • Miercuri, 15 iulie, prima zi de off-road
Jonny Walker

Jonny Walker

Sibiul a fost marți,14 iulie, gazda spectaculosului Prolog al celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Chiar dacă pentru cele patru zile în munți care urmează vremea se anunță însorită, la calificarile din dimineața Prologului, o serie de averse le-au îngreunat viața riderilor. Traseul devenit foarte alunecos din pricina ploii a creat un pic de haos printre riderii de la clasa Bronze. Tot ei au fost și primii care au simțit ce înseamnă un ”traseu fără fluență” dar cu ritm susținut. Acesta a fost de altfel și obiectivul lui Andy Fazekas, track managerul care în 2014 a creat un traseu mult mai fluent comparativ cu cel din acest an.

Andi Fazekas: ”Prin eliminarea tuturor liniilor care ar fi putut să ducă la o creștere a vitezei de rulare și printr-o serie de trucuri noi am dus tot traseul la extrem. Fără să creem secțiuni ”dăunătoare” am izbutit să replicăm o parte din dificultățile care îi așteptă pe rideri în cele patru zile care urmează!”

Walker a dominat întreaga cursă neavând practic adversar după ce Gomez a fost forțat să încetinească ritmul din pricina traficului. În spatele celor doi, rulând în mare parte neprovocați de restul plutonului, au fost Graham Jarvis și Paul Bolton (Marea Britanie). Angajați în câteva lupte directe pentru a treia poziție a podiumului au oferit spectacol, iar în cele din urmă, la finalul celor 15 minute +1 tur, câștig de cauză a avut Jarvis. Bolton a mai câștigat Prologul în 2013 și 2014. Pe cinci și șase la general s-au clasat Andreas Lettenbichler (Germania) și Chris Birch (Noua Zeelandă) ambii având căzături care i-au scos din ritm.

Race action clasa Gold

Race action clasa Gold

Surprizele de astăzi au fost Manuel Lettenbichler (Germania) și Jonathan Richardson (Marea Britanie). Richardson s-a clasat al doilea la calificări devansând veterani precum Letti, Jarvis și Bolton. In finale s-a clasat al nouălea, în timp ce Manuel, care a rulat ca din gură de șarpe fiind tot timpul în roata tatălui său, a avut un duel direct cu veteranul Chris Birch și a fost nevoit să se mulțumească cu locul șapte.

Totuși vedeta zilei a fost Sandra Gomez (Spania). Concurentă la clasa Bronze, Sandra a avut un ritm foarte bun distanțându-se cu fiecare tur, iar la finalul celor 10 minute +1 tur campioana de trial a Spaniei a devenit prima femeie care urcă pe podiumul Prologului Red Bull Romaniacs. La doar o oră după ce Sandra se clasa pe locul trei la Bronze fratele său, Alfredo Gomez, încheia pe doi la clasa Gold.

Cel mai bun rider român de la Prolog a fost Emanuel Gyenes. Sătmăreanul a încheiat pe doi la clasa Silver și a decis să plece de pe aceeași poziție și în prima zi de munte in cel de al 12-lea său Red Bull Romaniacs. De altfel, acesta a fost și obiectivul lui Mani – o clasare în primii trei. O evoluție bună a avut și Norbert Jozsa care a fost cronometrat cu al cincilea timp al clasei Silver.

Jonny Walker (Marea Britanie, KTM):Titlul de la Red Bull Romaniacs a fost una din cele mai importanete realizări ale mele din 2014 și sunt fericit că am câștigat Prologul din această ediție. Traseul a fost mult mai bun decât în anii precedenți nu au fost așa multe momente de așteptare. După ce am făcut ce era mai greu în primele două tururi, mi-am găsit ritmul și am putut să mă strecor printre ceilalți. Îmi place aici, Sibiu este un loc minunat, aș veni aici și în vacanță!”

Riderii de la clasa Gold au căzut de acord că acesta a fost cel mai bun traseu de prolog din ultimii anii.

Graham Jarvis (Marea Britanie, Husqvarna): ”A fost un pic mai tehnic decât în anii precedenți, un pic mai lent și mult mai solicitant din punct de vedere fizic, foarte greu să fii rapid pe obstacolele acestea!”

În pofida provocării, riderilor le-a plăcut Prologul ale cărui obstacole au fost construite din zeci de tone de piatră, traverse de beton, bușteni, containere pentru gunoi, șine de cale ferată și altele. O spirală aproape verticală (wall-ride) și spectaculosul obstacol Arena Platoș, care a avut integrat un teleschi și un tun de zăpadă care a pulverizat apă pe rideri, au fost printre cele mai apreciate obstacole de către spectatori.

Pentru prima dată în acest an, riderilor clasați pe podiumul de la Prolog li s-a permis să își aleagă poziția la start în prima zi din munți. Astfel, primul pe traseul clasei Gold (cel mai dificil din raliu) va porni ”Regele Carpaților”, Graham Jarvis (este numit așa după cele patru titluri câștigate la Red Bull Romaniacs), urmat de Alfredo Gomez și Jonny Walker.

Martin Freinademetz (fondator și director general): ”Ne bucurăm pentru că am avut un debut de raliu fără accidentări serioase. În cele din urmă vremea a cooperat cu noi și aversele au permis celor 10.000 de spectatori să asiste la cursă. Anul acesta un ecran uriaș le-a permis spectatorilor să vadă rezultatele în timp real și pentru prima dată au fost încărcate și pe aplicația Red Bull Romaniacs lansată cu ocazia ediției 2015. Datorită aplicației fanii, prietenii și familiile riderilor pot urmării mult mai ușor evoluția fiecărui concurent.”

Ce urmează în prima zi din munți

Miercuri, 15 iulie, riderii vor rula pentru prima dată off-road în această ediție. Cu traseele concentrate în Munții Lotrului prima zi debutează cu urcării dificile și un ritm extrem de intens până la punctul de asistență tehnică de lângă satul Pășcoaia (jud. Vâlcea). După cele 30 de minute de pauză riderii de la clasele Gold și Silver vor avea de parcurs traseul într-un ritm la fel de susținut, însă pentru clasele Bronze și Iron va fi un pic mai ”relaxant”.

Cel mai rapid rider este estimat să ajungă la finișul din satul Robești (jud. Vâlcea) la ora 11:20 și va fi acțiune în această zonă până în jurul orei 15:00.

Lungimea traseelor

Gold: 120 km

Silver: 135 km

Bronze: 97 km

Iron: 96 km

Sursa: comunicta remis Autostiri.ro

Credit foto:  Predrag Vuckovic, Dragos Dumitru, Mihai Stetcu


Tags: , , , , , , , , , ,

Category: Moto GP, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Istoria logo-ului Opel

Noul Mokka, primul model Opel care prezintă noul design al logo-ului mărcii

Închide