spot_img

Recorduri noi la prima etapă de ROTAC 2022

Prima etapă a Campionatului Național de Time Attack ROTAC s-a desfășurat în weekendul 7-8 Mai 2022  pe circuitul Motorpark România, o gazdă deja tradițională a acestei discipline.

Claudiu Ionescu pe al său Volkswagen Golf GTI obține victoria în cadrul clasei Street dedicată modelelor de stradă cu puține modificări. Timpul său reper a fost 2:00.047, un nou record al clasei. Adrian Ionescu-BMW M120d (2:01.144) sosește pe poziția a doua a podiumului. Tot pe un BMW, de această dată, un 325, Radu Ariciu prinde locul 3 cu un timp de 2:04.274.

Victoria la clasa Tuned i-a revenit lui Radu Ariciu-Audi S3, instructorul BMW Academy reușind un timp de 1:59.802. Pe un micuț Fiat Punto, Andrei Iagăru încheie cursa pe locul 2, timp final: 2:15.432. Aflat la prima sa cursă, Cristinel Stoica, pilot al echipei Vali Porcișteanu Racing, termină pe podium, mai exact locul 3 la Tuned cu modelul Dacia Logan (2:26.703).

Tudor Beștea pe un spectaculos Porsche Cayman GTS  stabilește un nou record al clasei SuperSport cu un timp de 1:53.304. Venit tocmai din Republica Moldova, Alexandr Mirosnicov pe hot hatch-ul Honda Civic Type R (1:55.186) prinde locul 2 la clasă. O altă Honda Civic Type R ajunge pe locul 3, ea fiind pilotată de Vlad Verzea (1:55.563).

Un nume deja consacrat pentru ROTAC, Adrian Vintilă, își începe sezonul cu brio. El câștigă la Race cu al său BMW M2 Competition. Cel mai rapid timp pe care l-a realizat a fost 1:51.837. Cristian Deaconu-Volkswagen Scirocco R prinde argintul la clasă. Chiar dacă timpul de 1:51.651 este mai rapid față de cel al lui Vintilă, Cristi termină pe 2 datorită punctajului acumulat după cele trei manșe de concurs. Un alt model Honda Civic Type R iți face simțită prezența si la această grupă. Liviu Grandori obține bronzul la Race, cronometrul oprindu-se la 1:54.624.

Doar un concurent a fost prezent la Race+. Deja un nume cunoscut, atăt pe TV, cât și în lumea motorsportului autohton, Dani Oțil reusește să obțină un timp de 1:54.702, el pilotând un KTM X-Bow, o mașină “de stradă” special gândită pentru circuit.

La Pocket Rocket, am avut o grilă foarte populată. Cristian Deaconu-Honda Civic (1:57.364) se impune la această clasă demolând recordul clasei cu 4 secunde și totodată câștigă și cursa de sprint, una foarte spectaculoasă de altfel. Mihai Prună pe un Volkswagen Golf 2 preparat serios pentru Time Attack încheie etapa pe poziția a doua a podiumului cu un timp de 2:00.401. Tudor Beștea a fost prezent și la această clasă la volanul unei Honda Civic(2:02.189)  și vine pe locul 3 overall.

Un duel foarte strâns a avut loc la noua clasă Pocket Rocket Super6. Eduard Anton-Volkswagen Lupo ce îî aparține surori sale, reușește să își adjudece victoria cu timpul reper de 2:04.772. La doar 171 de sutimi, a încheiat pilotul Rosenau Racing, Denis Constantin Mihai-Citroen C2 VTS (2:04.943). Andrei Bem-Honda Civic (2:06.804) își adjudecă ultima treaptă a podiumului la prima sa participare la ROTAC.

În cadrul Club Pro, Valentin Crețu pe fosta mașină a lui Adi Vintilă, Ford Focus RS (1:57.535) stabilește un nou record și câștigă etapa în fața lui Daniel Călin-Renault Megane RS (2:00.269).

Eduard Anton mai obține o victorie la etapa 1 de ROTAC. Tânărul bucureștean se impune la Pro, el pilotând aici un Cupra TCR (1:45.103). Răzvan Hodea, pilot al echipei Bad Petunia Racing Team, sosește pe locul 2 cu BMW E36 (1:49.696). Marius Sava-Audi TT (1:58.342) ocupă locul 3.

Alex Mirea pe prototipul Ligier JS P4 câștigă categoria Pro Extreme, el fiind singurul concurent al acesei clase. El obține cel mai rapid timp al întregii curse și un nou record în această etapă, 1:40.240, Alex folosind cursa de ROTAC ca pregătire pentru runda a doua din Ligier European Series ce se va disputa în acest weekend pe legendarul circuit de la Imola.

Etapa a doua de ROTAC se va desfășura în primul weekend al lunii Iunie, tot pe Motorpark România, doar că în sens anti-orar. Competiția va putea fi urmărită pe canalul de Youtube-Federația Română de Automobilism Sportiv, cât și pe pagina de Facebook-ROTAC.

ROTAC 2022 este susținut de Nankang Motorsport Europe, SRZ, TCM Tuning, Pro Detailing, TF Service, Racing Nick, Smart Driving Romania, fiind organizat în colaborare cu MRT Motorsport, sub autoritatea FRAS.

Sursa si imagin: comunicat remis autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -spot_img
15,357FaniÎmi place
700CititoriConectați-vă
1,110AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -spot_img
- Partener – GT Auto Club Sportiv -spot_img

Parteneri Autostiri