spot_img

Răzvan Stan, pilotul al cărui zâmbet răzbăte din cască

Am avut șansa să petrec o zi alături de Răzvan Stan, pilotul echipei Jazz Drift Team, la Prejmer Circuit. Deși sezonul competițional s-a încheiat, antrenamentele continuă. Am parcurs tură după tură alături de Răzvan. Am pus întrebări și am primit răspunsuri de la pilotul al cărui zâmbet răzbătea din cască. Am trăit cu intensitate și plăcere fiecare manevră efectuată de Răzvan. Am simțit transferul maselor și am urmărit cu atenție gesturile și manevrele pilotului echipei Jazz Drift Team. A fost o zi superbă. Mirosul cauciucului ars impregnat în haine, munca în echipă, cerul plumburiu pătat de norii de fum, atmosfera vor persista în sufletul meu.

Pasiunea pentru motoare i-a fost insuflată de bunicul său (pilot de avion), cel care l-a și învățat să conducă un vehicul. Deși în decursul anilor a urmărit cu interes etapele de raliu sau din Formula 1, cursul pasiunii sale a fost deturnat de participarea la o etapă de drift. Din acel moment pasiunea a devenit certitudine iar motorsportul românesc a câștigat un om talentat. Răzvan pilotează un Nissan 350Z, de 350 de cai-putere, acelaşi model pe care îl puteţi vedea în filmul „Tokyo Drift” din seria „Furios şi Iute”.

„Am ales să practic sportul acesta, pentru că, atunci cînd eram copil și cineva mă întreba ce îmi doresc să devin cînd o să cresc, eu le spuneam: visez să devin pilot. Sigur că pe vremea aceea nu stiam nimic despre drift” dar, am iubit întotdeauna derapajele, deși pe vremea aceea erau necontrolate. Fiind pasionat de motorsport încă din copilarie, mergeam cît de des puteam la raliuri. Într-o zi de vara a anului 2012, am mers la un eveniment de drift. Am avut ocazia să mă urc într-o mașină de cocnurs și să simt gustul drift-ului pentru prima dată. Atunci m-am virusat! Din ziua aia am înțeles că a venit momentul să îmi îndeplinesc visul din copilarie, să trec dincolo de gardul spectatorilor și să intru în rândul piloților,” a declarat Răzvan Stan.

Pilotul român și-a lăsat amprenta și în competițiile internaționale.

„Cu trecerea fiecărui sezon,acumulez experiențe noi, cunosc oameni noi, învăț lucruri noi și fac planuri mari pentru următorul sezon. În sezonul care a trecut, am avut ocazia să particip la competiții internaționale, unde nivelul și standardele se ridică la alte cote. Am reușit să învăț lucruri și detalii tehnice pe care nu le înțelegi decât mergând acolo. Din păcate a trebuit să renunț la 2 etape din campionatul național de drift, să pot să concurez în afara țării, dar m-am simțit mândru că am reușit sa duc Jazz Drift Team peste hotare. Cel mai complex circuit pe care am concurat pînă acum, este circuitul de la Mariapocs, din Ungaria, unde a avut loc campionatul european EEDC (East European Drift Championship). E un circuit extrem care nu lasă loc de greșeală, foarte tehnic, de viteză. Inițierea se face la viteze cuprinse între 110 și 140 km/h. Partea extremă sunt parapeții înalți de pe margine care te obligă să dai ce ai mai bun ca și pilot, altfel ești obligat să pleci acasă cu mașina împachetată, în eventualitatea unui impact cu parapetul. Atmosfera din tribune pot spune că a depășit nivelul așteptărilor mele… Am rămas plăcut impresionat de numărul spectatorilor și de felul în care trăiau momentul. Alt circuit care m-a impresionat fantastic a fost Slovakiaring. Am fost acolo să-l susțin pe colegul meu Călin Ciortan, singurul român care a participat la campionatul european King Of Europe. Spun că m-a impresionat fantastic acest circuit deoarece intierea se realiza la viteze de peste 200 km/h,” a continuat Răzvan.

Experința acumulată în concursuri îl determină pe Răzvan Stan să-și testeze creativitatea, ingeniozitatea dar și potențialul.

„Pentru sezonul următor voi face ‘engine swap’, cu ajutorul mecanicului Jazz Drift, Adi Mares. Împreună vom monta un motor de Audi 6.0 W12. Motorul dezvoltă o putere de 450 hp în varianta stock iar, cu mici modificări ulterioare va ajunge să dezvolte aproximativ 500 hp aspirat. Pe viitor vom monta un kit turbo care va ajuta motorul să dezvolte o putere de aproximativ 700 hp. Pentru următorul sezon competițional Drift Community, Jazz Drift Team are un proiect nou. Vom construi de la zero, un Audi A8,o mașină cu o caroserie în totalitate din aluminiu, lucru care o face destul de ușoară. Va primi un motor de Audi 6.0 W12, rollcage, scaune de competiție, frâne pe măsură și toate elementele necesare pentru a respecta standardele de siguranță impuse,” a conchis Răzvan Stan.

Credit foto: Vlad Stanciu, fotograful echipei Jazz Drift Team. Dan Strauti – Autostiri.ro

Video: YouTube

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri