Raul Badiu și Gabriel Lazăr, final cu experiență importantă în Raliul Suediei

| 20 februarie 2019 | 0 Comments

Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori a debutat în 2019 cu o competiție unică, singura pe zăpadă din calendar, celebră pentru caracteristicile tehnice și dificile. Raliul Suediei s-a desfășurat în weekendul abia încheiat și a reprezentat un moment important pentru motorsportul din România – echipajul format din Raul Badiu și Gabriel Lazăr a început campania Junior WRC 2019 pe probele speciale acoperite cu zăpadă și gheață din Scandinavia. Concurând cu un Ford Fiesta R2T, cei doi români au pornit alături de alte 12 echipaje într-o cursă strânsă, cu multe momente la limită, dar și cu o luptă pe cinste pentru premiul pus în joc.

Cu un start excelent și cu multă încredere, Raul și Gabi au fost printre cei mai rapizi din clasamentul juniorilor pe traseul de shakedown, acolo unde ultimele setări la mașina de concurs au fost definitivate. Experiența acumulată la testele și prin participările anterioare pe zăpadă a făcut ca echipajul să fie destul de familiarizat cu suprafața de concurs, dar totodată cu infinit mai puțină experiență în aceste condiții decât concurenții nordici. După un loc șase pe superspeciala de deschidere a Raliului Suediei, echipajul român pornea cu gândul la un rezultat bun pe durata celor trei zile lungi de concurs.

”Ritmul a fost foarte bun încă de pe primii metri cronometrați, iar timpii intermediari arătau că suntem competitivi în comparație cu cei mai rapizi piloți. Dar apoi, după un viraj, a urmat o mică incursiune într-un banc de zăpadă, în urma căreia radiatorul a fost acoperit parțial de zăpadă. A trebuit să ne oprim pe proba specială să curățăm partea din față a mașinii și astfel am pierdut din start mai mult de un minut.

Din păcate,  problemele abia începeau, cu întreruperi și pierderi de putere ale motorului pe următoarele probe, comportament care ne-a scos din ritm și ne-a deconcentrat, ajungând să avem parte de încă o incursiune într-un mal de zăpadă. De data aceasta a trebuit să ne oprim, fiindcă zăpada a ajuns la senzorul de la volantă, iar mașina nu a mai pornit,” a descris Raul experiența din prima zi de concurs.

Reveniți a doua zi sub regula ”Rally 2”, fara nicio miză reală în lupta pentru locurile fruntașe din Junior WRC, Badiu și Lazăr au pornit cu obiectivul clar de a acumula cât mai multă experiență.

”Am încercat diferite abordări prin care să ne mărim mai mult cunoștințele pe zăpadă. Din păcate, deși ne-am propus acest lucru, nu am reușit să stăm departe de probleme: traseul de concurs s-a degradat atât de tare încât chiar și un ritm lent îti aducea riscuri. Am făcut trei pene de cauciuc, a trebuit să le schimbăm pe toate în timp ce secundele curgeau, iar apoi, rămași fără cuie în anvelope, am comis și o mică greseală prin care am pierdut și mai mult timp,” spunea Raul Badiu sâmbătă seară, la finalul penultimei zile de concurs a Raliului Suediei.

În ultima zi a competiției, cu 51 de kilometri cronometrați în program, planurile echipajului român au fost de succes. Cu traseul de concurs în condiții bune, asa cum Raul și Gabi au fost obișnuiți în participările anterioare pe zăpadă, ritmul echipajului a fost cel așteptat, cu timpi în vârful clasamentului dedicat juniorilor.

”Rezultatul este dezamăgitor, dar am învățat că într-un raliu de trei ori mai lung decât o etapă din campionatul național, viteza nu este primordială, poate doar pe secțiuni, mai importantă fiind anduranța. Vom merge cu ideea aceasta în minte la următoarea etapă din Campionatul Mondial pentru Juniori, în Corsica, și sperăm să facem uitată dezamăgirea din Suedia,” a încheiat Badiu.

În campionatul mondial de raliuri, lupta din categoria juniorilor a fost una echilibrată și foarte strânsă de-a lungul celor peste 300 de kilometri cronometrați. Cu timpi competitivi în comparație cu cei mai experimentați piloți din campionatul juniorilor, printre care și vice-campionul din 2018 sau campionul european la juniori în sezonul trecut, Raul Badiu și Gabriel Lazăr au dovedit că se pot lupta de la egal la egal pentru locurile fruntașe în Junior WRC.

Numeroși piloți experimentați au căzut în capcana condițiilor dificile, printre care și campion-ul ultimilor șase sezoane, Sebastien Ogier, sau Jari-Matti Latvala, cel care a stabilit un nou record al numărului de starturi în campionatul mondial.

Pentru echipajul român urmează o pauză de cinci săptămâni, până la finalul lunii martie, când va avea loc următorul raliu din calendarul Campionatului Mondial de Raliuri pentru Juniori. După evoluția pe zăpadă din Suedia, acțiunea se mută pe drumurile șerpuite de asfalt din Corsica. Raul și Gabriel vor continua în perioada următoare pregătirile pentru următoarea competiție și vor fi la start pentru a-și măsura forțele cu cei mai buni piloți tineri din lume.

Campania Junior World Rally Championship 2019 a echipajului Raul Badiu & Gabriel Lazăr este posibilă mulțumită partenerilor Ion Moș, Omniasig și Smart ID Dynamics și cu sprijinul tehnic al Lufthansa City Center și Sports HUB.

Credit foto: Attila Szabo

Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, WRC

Citește articolul precedent:
BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019

Prin prezentarea BMW i Hydrogen NEXT la IAA Cars 2019, BMW Group îşi demonstrează capacitatea de a completa portofoliul său...

Închide