Încă o dată, nisipul deşertului a cauzat probleme pentru aproape toţi sportivii, indiferent de categorie. Chiar de la început, plutonul fruntaş al categoriei auto s-a confruntat cu probleme în nisipul fin şi dunele din regiunea Tanaca. Cu toate acestea, în ciuda condiţiilor, toate cele cinci echipaje MINI au încheiat etapa a cincea, două dintre acestea intrând în Top 10.
Cel mai bine clasat echipaj MINI la finalul etapei a cincea a fost cel format din Orlando Terranova (Argentina) şi navigatorul Bernardo Graue (Argentina), care a ocupat locul al şaselea, după ce a avut poziţia a 20-a la start. Acest rezultat înseamnă că tandemul argentinian şi modelul MINI John Cooper Works Rally se află acum aproape de o clasare în Top 10, ocupând locul al 12-lea.
Jakub „Kuba” Przygonski (Polonia) şi Tom Colsoul (Belgia) au fost şi de această dată în mijlocul acţiunii. După ce praful s-a retras la finalul etapei a cincea, echipajul MINI John Cooper Works Rally a fost clasat pe poziţia a zecea şi acum au urcat în clasamentul general al Raliului Dakar pe locul al optulea.
Przygonski: „Am fost blocaţi în prima secţiune. A fost foarte dificil să ieşim de acolo şi am pierdut mai bine de 30 de minute pentru a ne elibera. Celelalte secţiuni au fost mult mai bune…”
Boris Garafulic (Chile) şi navigatorul Filipe Palmeiro (Portugalia) au fost şi ei victimele nisipului fin, astfel că au fost blocaţi la un moment dat, dar în cele din urmă s-au eliberat şi au încheiat etapa pe locul al 12-lea. Acum, ei sunt pe poziţia a 28-a în ierarhia competiţiei.
Mikko Hirvonen (Finlanda) şi Andreas Schulz (Germania) nu au avut noroc în etapa de miercuri. Hirvonen a acuzat dureri la gât după o coborâre bruscă din vârful unei dune, incident care l-a obligat să piloteze cu prudenţă. Efectul pilotajului la viteză redusă a făcut ca maşina lor să rămână deseori blocată în nisip.
Hirvonen: „Ce pot spune? Am abordat dunele în prima viteză şi astfel m-am afundat în nisip de 2-3 ori. A fost dezastru.”
Un alt echipaj MINI John Cooper Works Buggy, cel format din Yazeed Al Rajhi (Arabia Saudită) şi Timo Gottschalk (Germania) – a început etapa într-un ritm incredibil, astfel că a încheiat prima parte a etapei a cincea în poziţia de lider. Ulterior, spre finalul etapei, Al Rajhi a ales o trasă pe litoralul Oceanului Pacific şi a fost lovit de un val ciudat care a dus modelul MINI în apă. Din fericire, echipajul Garafulic – Palmeiro i-a tractat înapoi pe plajă. Mai mult ajutor a venit din partea tandemului Hirvonen – Schulz care a tractat #314 până la finalul probei speciale.
Etapa a şaptea duce sportivii pe un traseu ce măsoară 447 de kilometri de legătură şi o probă specială în lungime de 313 km. Caravana porneşte de la Arequipa (Peru) şi ajunge în Bolivia, la La Paz.
Raliul Dakar 2018: rezultatele echipajelor MINI după etapa 5
Loc | Pilot | Navigator | # | MINI | Echipă | Timp |
8 | Jakub Przygonski (Polonia) | Tom Colsoul (Belgia) | 312 | MINI John Cooper Works Rally | Orlen Team | 15h44:09 +2h16:43 |
12 | Orlando Terranova (Argentina) | Bernardo Graue (Argentina) | 307 | MINI John Cooper Works Rally | X-raid Team | 17h31:07 +4h03:41 |
15 | Mikko Hirvonen (Finlanda) | Andreas Schulz (Germania) | 305 | MINI John Cooper Works Buggy | X-raid Team | 18h16:22 +4h48:56 |
28 | Boris Garafulic (Chile) | Filipe Palmeiro (Portugalia) | 317 | MINI John Cooper Works Rally | X-raid Team | 23h29:15 +10h01:49 |
29 | Yazeed Al Rajhi (Arabia Saudită) | Timo Gottschalk (Germania) | 314 | MINI John Cooper Works Buggy | X-raid Team | 23h41:03 +10h13:37 |
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro