Radu Necula, primul raliu, primul podium

| 7 aprilie 2014 | 0 Comments
Radu Necula - Tess Rally Romtelecom 2014

Radu Necula – Tess Rally Romtelecom 2014

Dupa debutul in competitiile de viteza in coasta din anul 2011 cand a ocupat la final locul 2 la grupa N2,  locul 1 al aceleasi grupe in 2012, Radu Necula a avut o evolutie constanta si apreciata de rivali.

Vicecampion al grupei A1 in anul 2013 in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop, Radu Necula si-a facut debutul in raliuri la Brasov. Tess Rally Romtelecom, cea mai importanta etapa a calendarului competitional din punct de vedere al punctajului, beneficiind de un coeficient 1.2., desfasurat in perioada 22 – 22 martie 2014, a fost etapa de vis a pilotului Radu Necula.

Evolutia determinata a lui Radu a fost incununata cu ocuparea locului I al podiumului debutantilor. Pilotul din Cluj a fost cel mai rapid la clasa 9 pana la speciala dubla de pe Babarunca, cand a pierdut pozitia de lider in favoarea lui Csongor Szabo. Ne face placere sa va oferim cateva din gandurile unui tanar care reuseste sa atraga privirile spectatorilor, respectul adversarilor si aprecierea celor din jurul sau dar si a noastra.

Autostiri.ro: Cum au decurs pregatirile pentru acest raliu?

Radu Necula: Am inceput pregatirile destul de tarziu, cu doar cateva saptamani inainte de inceperea sezonului.

Stiam ca cel mai greu va fi invatarea cu tot ce inseamna mersul pe dictare, o experienta noua pentru mine, si aici am pus accentul inainte de raliu. Impreuna cu Florin, am avut cateva sesiuni de antrenament in care ne-am acomodat fiecare cu ritmul celuilalt si am lucrat la acuratetea notitelor.

Legat de materialul de concurs, meritul pentru ca ne-am aflat atat la start cat si la finish il are echipa de asistenta tehnica GoRace, care intr-un tur de forta a reusit sa revizuiasca de la A la Z masina si sa asigure logistica necesara din spatele raliului.

Autostiri.ro: Cum se vede, cum se simte de la volan sustinerea publicului pe probe?

Radu Necula: Se simte extraordinar cand vezi un spectator care te incurajeaza de pe margine, undeva intr-un mijloc de padure, stiind ce efort a trebuit sa faca si el sau ea pentru a fi acolo sa ne urmareasca. In plus, am constientizat un public cunoscator al raliului si cu un set de asteptari mari de la noi prin prisma faptului ca acolo unde erau portiunile de proba dificile si spectaculoase, acolo gaseam cei mai multi spectatori.

Ţin să îi felicit cu aceasta ocazie pe organizatori pentru Superspeciala din centrul Brasovului. Numarul foarte mare de oameni prezenti a creat o atmosfera deosebita si o experienta pe care nu o vom uita prea curand.

Autostiri.ro: Primul raliu, primul podium. Anumite voci au emis ipoteza unor modificari neregulamentare la masina.

Radu Necula: Nu pot decat sa ma bucur ca cei care au emis ipotezele considera ca am mers peste ce se asteptau de la un debutant cu o masina regulamentara.

Cei care au stat pe probe sau au vazut filmari cu noi ne-au spus cu totul altceva legat de motivul clasarii pe podium (si le multumesc pentru incurajari cu aceasta ocazie!).

Dar nu ne imbatam cu apa rece, au fost foarte multe stele care s-au aliniat pentru noi la Brasov. Vremea buna care a oferit suprafata de rulare ideala si ne-a permis sa ne concentram pe mersul cu dictare si pe invatat regulile raliului, configuratia masinii familiara pentru mine in 3 ani “de coasta”, experienta anterioara pe care Florin o are in raliuri si nu in ultimul rand faptul ca am fost feriti de probleme tehnice care sa ne scoata din joc.

Am avut in schimb un eveniment inainte de startul pe bucla “regina” a raliului (Babarunca si Cheia) cand am descoperit in parcul de service o defectiune la suspensia fata. Am fost nevoiti sa o schimbam cu suspensia de strada a masinii, singura rezerva disponibila, si din pacate, nu am mai avut timp sa aliniem rotile inainte sa iesim din service.

Greseala a fost ca nu ne-am dat seama decat atunci cand am pornit spre probe cat de serioasa era problema de geometrie a masinii. Privind inapoi, probabil era mai intelept sa luam o penalizare de timp, dar sa aliniem rotile inainte de start.

Cele 2 probe lungi pe care le asteptam cu nerabdare s-au transformat intr-un exercitiu de acomodare cu directia compromisa a masinii. Cu mult noroc, am ajuns la finalul celor 55 de km de probe cu un handicap de 18 secunde, pe locul 3 al clasei. Am aliniat rotile la urmatorul parc de service, iar ultimele 2 PS-uri am reusit sa le castigam, terminand raliul pe locul 2 al clasei 9, la 6 secunde de locul 1.

Autostiri.ro: Planuri de viitor?

Radu Necula: Sa reusim sa participam la cat mai multe etape din acest sezon si, mai ales, sa invatam ce inseamna mersul pe macadam atat dpdv al pilotajului cat si din punct de vedere al pregatirii masinii. Nu ne facem planuri mai departe de asta, dar o clasare pe podiumul debutantilor la final de an ne motiveaza sa ramanem competitivi. Doresc sa inchei cu un mare “Multumesc!” catre Alina, Serban, Florin, Bogdan, Andrei, Gabi, Adi, Cristi, Ana Maria si Mihai. Fara voi, raliul Brasovului nu s-ar fi terminat la fel.

Autostiri.ro: Multumim. Multa bafta!

Credit foto: RallyZoom.ro


Tags: , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Istoria logo-ului Opel

Noul Mokka, primul model Opel care prezintă noul design al logo-ului mărcii

Închide