Închegată cu doar un pic înaintea startului de sezon, echipa ProRally Team Brașov a fost revelația și totodată surpriza Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2017.
Fără un buget comun, cu materiale de concurs și de top, dar și mai puțin performante, dar cu o ambiție și o dorință foarte mare de victorie, team-ul brașovean a reușit o performanță foarte importantă la finalul lui 2017, clasându-se pe locul 2 și obținând, pe merit, titlul de vicecampioană la echipe.
Mentor și fondator al ProRally Team Brașov, Dan Gîrtofan (Škoda Fabia R5), este foarte încântat de evoluția colegilor săi și de rezultatul obținut.
„Sunt foarte fericit și mulțumit de toți colegii mei și vreau să le mulțumesc pentru ajutorul și aportul lor în obținerea titlului de vicecampioni la echipe. Toți au avut o importanță foarte mare pentru acest loc 2 la final de sezon, lucru ce nu poate decât să mă bucure foarte mult.
Fiind o echipă nouă, «încropită» chiar înaintea startului Tess Rally, nu am avut ambiții de a câștiga. Doream să o luăm pas cu pas și să creștem de la etapă la etapă. Însă dorința de afirmare și de rezultate, dar și acea voință de a duce echipa acolo sus, a făcut ca să avem clasări foarte bune și să ajungem, la sfârșit de sezon, să ne bucurăm de titlul de vicecampioni.
Nu am avut noi un buget comun, iar în multe cazuri diferența de material de concurs față de adversari a fost importantă, dar munca și seriozitatea ne-au ajutat să reușim. Și pentru asta vreau să le mulțumesc tuturor”, a spus Dan Gîrtofan.
Dacă Giri, alături de navigatorul său Tudor Mârza, au reprezentat partea experimentată a ProRally Team Brașov, la căpătul opus le-am avut pe Cristiana Oprea și Ioana Stan (Dacia Sandero), care s-au aflat la sezonul de debut în CNRD și care au demonstrat, pe probele speciale, că „pot pune în dificultate” mulți dintre adversariii de la Cupa Dacia.
„Faptul că în anul de debut am făcut parte din echipa ProRally Team Brașov a fost cu siguranță un mare avantaj. Am avut ocazia să stau în preajma unor sportivi extraordinari și să învăț de la cei mai buni, iar pentru asta îi sunt recunoscătoare în mod special lui Giri, care ne-a oferit această ocazie și care ne-a asigurat asistență de-a lungul sezonului.
Pentru o echipă care a plecat din prietenie și din pasiune pentru automobilism, locul de vicecampioni nu poate fi decât o confirmare a faptului că performanțele vin atunci când înțelegi cu adevărat ce înseamnă fairplay, muncă de echipă și spirit sportiv.
Ne dorim ca la anul să luptăm împreună pentru titlu și să aducem Brașovului o binemeritată victorie. În ceea ce privește munca depusă de mine și Ioana, cred că fiecare dintre cele 7 raliuri terminate cu bine ne-au adus multă experiență valoroasă și avem o bază solidă pe care am început să construim proiectul pentru 2018.
Pe lângă kilometri de probă, anul acesta am mai avut un obiectiv, secundar, acela de a promova acest sport și de a oferi o perspectivă inedită asupra vieții de pilot. De aceea îi invit pe toți cei curioși să intre pe blogul meu, www.emoticar.ro, unde pot citi poveștile din mașina noastră de raliu și nu numai. În încheiere, vreau să le mulțumesc pe această cale sponsorilor, dar și celor de la Michelin, care ni s-au alăturat la Raliul Sibiului”, a declarant Cristiana, citata de autostiri.ro.
ProRally Team este bucuroasă că are în rândurile sale și un campion la individual: pe Jean Tatu (Subaru Impreza). Cu doi navigatori în sezonul 2017, Cristian Florea și mai apoi Eugen Rotaru, Jean Tatu a câștigat titlul de campion la clasa 11, având un parcus constant, cu evoluții foarte bune. Din păcate a trebuit să abandoneze la Sibiu, în etapa de casă, din cauza unor probleme tehnice.
„Vreau să dedic titlul familiei mele. Băiatul meu și soția mea sunt «responsabili» pentru revenirea mea în activitate. M-au încurajat și susținut tot timpul și asta mi-au dat încredere că voi reuși să devin campion. Și mă bucur că asta s-a și întâmplat. Sunt un pic amărât că nu am putut să termin cursa de casă, dar pe de-altă parte sunt foarte fericit de rezultatul meu, dar și de locul 2 obținut cu ProRally Team Brașov la echipe.
Am avut un feeling foarte bun în legătură cu acest rally team încă de la începutul sezonului și iată că nu m-am înșelat, pentru că am obținut ceva foarte important, ce ne dă speranțe pentru sezonul următor. Vreau să le mulțumesc partenerilor mei, Ansamblu Armonia, Domeniul Schiabil Șureanu, Unimat, dar și lui Giri și băieților lui din asistența tehnică, pentru ajutorul oferit și sper că le-am împlinit așteptările”, a precizat Jean, citat de autostiri.ro.
Pentru Andrei Gîrtofan și Doru Vraja (Suzuki Swift Sport), CNRD 2017 a însemnat un an de acomodare cu noua mașină și cu o nouă cupă monomarcă. Cei doi nu au participat la toate rundele, dar la cele care au fost au demonstrat că se pot obișnui foarte repede cu materialul de concurs și pot să obțină rezultate frumoase și încurajatoare. Andrei și Doru au ratat de puțin podiumul la Cupa Suzuki, dar au acumulat foarte multă experiență.
„Raliul Sibiului a fost ca un test ca să vedem cum se comportă mașina pe ploaie. A fost mai greu la început, dar am reușit să ne obișnuim relativ repede și am terminat anul cu o evoluție bună.
Pentru mine a fost un sezon destul de dificil, pentru că m-am concentrat mai mult pe școală, iar cursele au fost doar ca un bonus. A fost și un an de acomodare cu mașina și singurul nostru obiectiv era să acumulăm kilometri de probă specială, care să ne permită ca în 2018 să atacăm un loc cât mai sus pe podium. Mă bucur însă foarte mult că am reușit să ne aducem aportul la titlul de vicecampioni la echipe.
Totul a început în fața garajului tatălui meu, când s-a nimerit să fim toți acolo și ne-am gândit că ar fi bine să avem o echipă de raliuri care să devină un brand al sportului brașovean. Nu ne-am așteptat să obținem un asemenea rezultat, dar suntem fericiți că s-a întâmplat așa și sperăm ca în anul următor să fim și mai sus”, a povestit Andrei, citat de autostiri.ro, care a mai adăugat: „vreau să le mulțumesc partenerilor din acest an, tatăl meu, Superland Brașov, Schiedel, Gima Service Brașov, Arinovis și Tell Security Sistems”
Venit mai târziu în echipă, dar cu aceeași ambiție de luptător, Adrian Grigore (Mitsubishi EVO 9), alături de copiloții săi, Vlad Terzi și Marcus Andreoiu, a terminat sezonul pe ultima treaptă a podiumului la clasa 3, la primul său an cu o mașină cu tracțiune integrală.
„Raliul Sibiului a fost cel mai dificil din cariera mea. Și asta pentru că am avut probleme mari cu mașina. Nu am avut posibilitatea să am frâne de curse, astfel că am fost nevoit să merg cu frâne de mașină de serie, care și-au arătat limitele. Mă bucur că am ajuns la final cu bine și că am obținut locul 3 la general la sfârșitul sezonului. De asemenea, sunt foarte fericit că am putut să-mi aduc și eu contribuția la titlul de vicecampioană la echipe a ProRally Team Brașov.
Îi mulțumesc foarte mult lui Giri că m-a cooptat în acest proiect. Pentru mine este o onoare să fac parte din ProRally Team Brașov și să am un mentor ca și Dan Gîrtofan. A fost un an de acomodare pentru noi ca echipă, dar cu o strategie bine pusă la punct putem să ne luptăm cu șanse și mai mari la locul 1 în 2018. Vreau să mulțumesc partenerilor mei din 2017, Ramplast prin Dynamic Selling Group, sponsorul principal, dar și celor de la Rosteel Invest, Chem Structure, Piraeus Bank, Irish Green, Prolyte Group, Agenția de Turism Neotour, Ruvix, Ekomax și Corner Pub”, a conchis Adi, citat de autostiri.ro.
Nu trebuie uitat nici aportul lui Manuel Mihalache (Mitsubishi EVO 9) care, deși a participat doar la două etape, alături de Janos Soos, respectiv Alina Bianca Pop, a reușit să aducă puncte importante în ierarhia de la final de sezon.
„Povestea participării noastre în ProRally Team a pornit de la o discuție cu Giri și iată, că fără un buget comun, am reușit să terminăm pe un loc 2 meritoriu. Din păcate, resursele financiare mi-au permis să ajut echipa doar în primele 2 runde.
Regret că nu am putut să-mi aduc un aport mai consistent la rezultatul final. Sperăm însă că la anul lucrurile o să fie mai bune și, de ce nu, să obținem titlul de campioni la echipe. Vreau să mulțumesc partenerilor care m-au sprijinit în cele două runde, Pro-X și Gaetmo”, a declarat Manu, citat de autostiri.ro.
Credit foto: Adrian Torjoc & Bogdan Barabas
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro