spot_img

Podium FIA WEC: măiestrie tactică – #20 BMW M Hybrid V8 pe podium la Imola; locul al doilea şi în clasa LMGT3

În ciuda unei coliziuni şi a reparaţiilor, Robin Frijns, René Rast şi Sheldon van der Linde au terminat pe locul al doilea în cursa de 6 ore de la Imola. Primul podium la Hypercar din acest sezon FIA WEC şi primul podium din istorie pentru #20 BMW M Hybrid V8. Final dramatic în clasa LMGT3, #46 BMW M4 GT3 EVO a ratat la limită victoria şi a încheiat pe locul al doilea în ciuda unei penalizări – un nou podium pentru Valentino Rossi în Mondialul de Anduranţă.

Ce final spectaculos în cursa de 6 ore de la Imola, a doua etapă a sezonului din Campionatului Mondial FIA de Anduranţă (FIA WEC)! Cu ajutorul unei streategii excelente oferite de BMW M Team WRT, #20 BMW M Hybrid V8 – pilotat de Robin Frijns (Ţările de Jos), René Rast (Germania) şi Sheldon van der Linde (Africa de Sud) – a terminat pe locul al doilea. Echipajul maşinii #20 a sărbătorit primul său podium în FIA WEC – în ciuda unei coliziuni la început de cursă cu o altă maşină şi a unei vizite la boxe pentru reparaţii.

În clasa LMGT3, #46 BMW M4 GT3 EVO – pornit din pole position – s-a luptat pentru victorie. După o penalizare şi o revenire fantastică la final, Ahmad Al Harthy (Oman), Valentino Rossi (Italia) şi Kelvin van der Linde (Africa de Sud) au sărbătorit o clasare pe locul al doilea al podiumului.

Cursa de 6 ore de la Imola a fost turbulentă pentru toate echipajele BMW M Motorsport. Modelul #20 BMW M Hybrid V8 a pornit de pe locul al 13-lea al clasei Hypercar, dar a urcat constant în clasament, în ciuda circuitului tehnic, care permite puţine depăşiri.

Cu toate acestea, Rast a fost atins de o altă maşină în timpul unei tentative de depăşire, deteriorând grav aripa spate. Acest lucru a necesitat o schimbare completă a secţiunii spate în timpul opririi ulterioare la boxe, lucru pe care mecanicii BMW M Team WRT l-au realizat într-un interval extrem de scurt, limitând astfel timpul pierdut. A urmat o luptă lungă pentru a urca de pe locul nouă până pe podium.

Pentru a câştiga poziţii pe pistă, echipa a decis să scurteze penultima oprire de realimentare, permiţând pilotului din cockpit să preia conducerea. Van der Linde a parcurs tururi în ritm de calificări pentru a acumula un avans suficient pentru a depăşi majoritatea concurenţilor în timpul opririlor finale ulterioare şi a trece linia de sosire pe locul al doilea.

Modelul #15 BMW M Hybrid V8 – cu echipajul format din Kevin Magnussen (Danemarca), Raffaele Marciello (Elveţia) şi Dries Vanthoor (Belgia) – a pornit de pe locul al treilea şi s-a menţinut pe acest loc până în ultima oră a cursei. Cu toate acestea, echipajul a retrogradat în clasament din cauza unor probleme de performanţă şi a terminat pe locul al şaselea.

În clasa LMGT3, #46 BMW M4 GT3 EVO #46 a luptat pentru victorie până la linia de sosire, după un carusel al emoţiilor. Al Harthy a pornit din pole position şi şi-a apărat poziţia în timpul stintului dublu. Schimbările ulterioare de poziţii, datorate diferitelor strategii, au făcut ca Rossi să se lupte pentru primul loc cu un model Ferrari. În timpul unei tentative de depăşire, şi-a lovit adversarul din spate, lucru pentru care echipa a primit o penalizare stop-and-go.

Aceasta a fost urmată de o revenire impresionantă a lui van der Linde, ultimul pilot urcat în maşină, care a recuperat poziţie după poziţie şi, în ultimele tururi, s-a apropiat pentru a contesta poziţia de lider. Într-un duel spectaculos, a încercat tot posibilul să obţină victoria, dar în cele din urmă a trebuit să se mulţumească cu locul al doilea.

A fost al doilea podium pentru BMW M4 GT3 EVO în tot atâtea curse din acest sezon. Echipajul #31, format din Augusto Farfus (Brazilia), Timur Boguslavskiy şi Yasser Shahin (ambii Australia), care terminase pe locul al treilea în Qatar, a avut parte de o cursă dificilă de data aceasta şi a terminat pe locul al 12-lea după mai multe incidente şi penalizări.

Declaraţii după cursă:

Andreas Roos (director BMW M Motorsport): „Felicitări Team WRT, piloţilor şi tuturor celor implicaţi la BMW M Motorsport pentru dublul podium de la Imola! Echipajul #20 a făcut o treabă fantastică şi, datorită performanţelor impecabile ale piloţilor şi strategiei perfecte, a obţinut primul său podium, de altfel binemeritat, în FIA WEC. Maşina #15 a avut mult timp un ritm foarte bun, o confirmare a rezultatului din calificări, dar, din păcate, apoi a înregistrat o scădere de performanţă. Trebuie să investigăm acest lucru. Podiumul pentru #46 BMW M4 GT3 EVO în clasa LMGT3 este, de asemenea, impresionant. Un loc pe podium în ambele clase şi o performanţă în general puternică a maşinilor noastre – acest lucru ne dă încredere pentru cursele următoare, unde vom încerca să obţinem prima victorie a anului.”

Clasamente (etapa 2/8)

Constructori, Hypercar: 1. Ferrari 92p; 2. BMW 63p; 3. Toyota 53p.

Piloţi, Hypercar: 1. Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi, James Calado 50p; 2. Philip Hanson, Robert Kubica, Yifei Ye 39p; 3. Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen 38p; 4. René Rast, Robin Frijns, Sheldon van der Linde 27p; 5. Dries Vanthoor, Kevin Magnussen, Raffaele Marciello 26p.

Echipe, LMGT3: 1. TF Sport (Corvette) 44p; 2. Akkodis ASP Team (Lexus) 33p; 3. United Autosports (McLaren) 27p; … 4. The Bend Team WRT (BMW) 23p; 5. Team WRT (BMW) 19p.

Piloţi, LMGT3: 1. Ben Keating, Daniel Juncadella, Jonny Edgar 44p; 2. Arnold Robin, Finn Gehrsitz 33p; 3. Grégoire Saucy, James Cottingham, Sébastien Baud 27p; … 5. Augusto Farfus, Timur Boguslavskiy, Yasser Shahin 23p; 6. Ahmad Al Harthy, Kelvin van der Linde, Valentino Rossi 19p.

Următoarea etapă va avea loc la Spa-Francorchamps (Belgia), în perioada 8-10 mai. Cursele din Campionatul Mondial de Anduranţă sunt transmise în România pe programele Eurosport 1 şi 2.

Credit foto: Julian Kroehl

Sursa: comunicat remis autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,276FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,660AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -

Parteneri Autostiri