- Hyundai Motorsport a terminat pe podium in Raliul Sardiniei, etapa a saptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
- Thierry Neuville a redus din diferenta fata de liderul ierarhiei generale in clasamentul pilotilor
- Hayden Paddon si Dani Sordo au fost printre cei mai rapizi si in ultima zi, echipa ajungand acum la un numar de 48 de probe speciale castigate
Hyundai Motorsport a salvat o clasare pe podium in Raliul Sardiniei, etapa a saptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), dupa un weekend dificil pentru echipa.
Toate cele trei echipaje Hyundai Shell Mobis World Rally Team au demonstrat ca se pot lupta pentru victorie, dar probleme tehnice aparute la Neuville si Sordo si cele doua iesiri in decor ale lui Paddon au impiedicat echipa sa plece de aici cu maximum de puncte posibil.
Dupa cele 19 probe speciale, Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul au terminat Raliul Sardiniei pe pozitia a treia, acesta fiind al cincilea podium consecutiv din acest sezon.
Echipajele Dani Sordo / Marc Marti si Hayden Paddon / Seb Marshall au terminat raliul cu victorii pe probele speciale de duminica, echipa Hyundai Motorsport ajungand la un numar total de 48 de probe castigate, cea mai buna performanta intr-un singur sezon de pana acum.
Etapa din Sardinia a fost a doua consecutiva in care toate cele trei echipaje au reusit sa castige macar o proba speciala, ceea ce arata clar potentialul modelului Hyundai i20 Coupe WRC.
Sordo si Neuville au plecat din Sardinia si cu puncte suplimentare adunate in Power Stage, dupa ce au terminat pe locurile doi, respectiv 4, ultima speciala a raliului.
Din cauza problemelor la sistemul de franare, Neuville si Gilsoul au ratat sansa unei noi victorii in Sardinia, dar cu punctele de aici au reusit sa mai reduca putin din diferenta fata de liderul campionatului Sebastien Ogier.
“Sunt dezamagit ca nu am castigat, dar in acelasi timp sunt multumit de ritmul avut. Am pierdut peste un minut din cauza unor probleme tehnice si nu am reusit sa mai recuperam. Am luat puncte in Power Stage si cel mai important este ca am redus din diferenta fata de Ogier. Cu siguranta va fi o lupta foarte stransa in partea a doua a sezonului pentru prima pozitie”, a spus Neuville, citat de autostiri.ro.
Cu patru speciale castige, Sordo si Marc Martí si-au demonstrat potentialul pe macadamul din Sardinia, dar in final au fost nevoiti sa se multumeasca doar cu punctele castigate in Power Stage.
“Finalul a fost mult mai bun si ma bucur ca am terminat cu un ritm care sa ne da incredere pentru cursa urmatoare. Fara problemele la turbo sigur eram in lupta pentru un loc pe podium si sper sa putem face asta in Polonia, urmatoarea etapa din calendar”, a spus Dani Sordo, citat de autostiri.ro.
Paddon si Marshall sperau sa termine raliul in forta dupa victoria pe prima proba de duminica, dar echipajul a iesit in decor pe penultima speciala a etapei.
“Dupa ghinionul de sambata speram sa revenim la ritmul pe care l-am avut in prima zi. Din pacate in urma unui incident ciudat am iesit in decor. Nu stiu cum s-a intamplat, dar sunt foarte dezamagit pentru ca aveam sansa sa obtinem o victorie frumoasa. Am invatat multe aici si sper ca totul sa mearga mai bine in Polonia”, a spus Paddon, citat de autostiri.ro.
Hyundai Motorsport a ratat sansa de a se apropia de echipa M-Sport in clasamentul constructorilor, diferenta fiind acum de 40 de puncte, chiar daca toate cele trei echipaje aveau potentialul de a termina aceasta etapa pe podium.
“Trebuie sa recunoastem ca aici am pierdut teren in lupta pentru titlul constructorilor. Am avut prea multe probleme in acest weekend si asta este frustrant. Trebuie sa ne pregatim mai bine pentru etapa urmatoare si sa mai recuperam din punctele pierdute. Un podium nu este totusi un rezultat atat de rau si ma bucur ca Thierry a redus diferenta fata de Ogier. Ne consolam cu acest lucru si vom reveni in forta la raliul urmator. As vrea sa-l felicit si pe Ott Tanak pentru prima sa victorie in WRC”, a spus Michel Nandan, directorul echipei, citat de autostiri.ro.
Urmatoarea etapa din WRC, Raliul Poloniei, se va desfasura in perioada 29 iunie – 2 iulie. Etapa a opta a sezonului va avea in program 23 de probe speciale pe macadam, iar Thierry Neuville, in 2014, si Hayden Paddon, anul trecut, au reusit sa termine pe podium in acest raliu.
REZULTATE RALIUL SARDINIEI
1 O. Tanak M. Jarveoja Ford Fiesta WRC 3:25:15.1
2 J.M Latvala M. Anttila Toyota Yaris WRC +12.3
3 T. Neuville N. Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +1:07.7
4 E. Lappi J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:12.9
5 S. Ogier J. Ingrassia Ford Fiesta WRC +3:25.3
6 J. Hänninen K. Lindstrom Toyota Yaris WRC +3:38.5
7 M. Østberg O. Floene Ford Fiesta WRC +6:31.8
8 A. Mikkelsen A. Jaeger Citroën C3 WRC +8:07.8
9 E. Camilli B. Veillas Ford Fiesta R5 +11:15.8
10 J. Kopecky P. Dresler Škoda Fabia R5 +11:21.4
11 O.C Veiby S. Skjaemoen Škoda Fabia R5 +13:37.8
12 D. Sordo M. Martí Hyundai i20 Coupe WRC +17:02.8
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (dupa etapa a 7-a)
1 S. Ogier 141 p
2 T. Neuville 123 p
3 O. Tanak 108 p
4 J.M Latvala 107 p
5 D. Sordo 70 p
6 E. Evans 53 p
7 C. Breen 43 p
8 H. Paddon 33 p
10 J. Hänninen 29 p
9 K. Meeke 27 p
11 E. Lappi 20 p
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (dupa etapa a 7-a)
1 M-Sport World Rally Team 234 p
2 Hyundai Motorsport 194 p
3 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 143 p
4 Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 97p
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro