Pilotul Catalin Cedric Ghigea – „Istoricul” Campion la coasta si in sezonul 2016

| 2 decembrie 2016 | 0 Comments

Catalin cedric ghigea (2)La ultima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta din anul 2016, Trofeul Opel desfasurat la Brasov, unul din oamenii care se ocupa cu reconditionarea si punerea in circulatie a „batranelor” modele, masini din lumea anilor ’50 , ’60 , ’70, ’80 si nu numai, pilotul Catalin Cedric Ghigea, a acordat un interviu publicatiei „Autostiri.ro”, punctand cateva aspecte din motorsportul romanesc.

Autostiri.ro: Salut Catalin! Cum a fost anul acesta pentru tine, din punct de vedere al pilotului de „coasta”?

Catalin Cedric Ghigea: Salut Autostiri, salut Marius! A fost un sezon foarte greu.

Autostiri.ro: Dat fiind evolutia masinii la inceput de campionat si chiar si pe parcursul acestuia, te gandeai ca ai putea deveni din nou campion?

Catalin Cedric Ghigea: Inca nu sunt campion (N.R. la finalul etapei Ghigea a iesit campion la istorice), iar scopul meu nu a fost sa ies campion, ci sa ma bucur de urcari, iar in acest sezon m-am bucurat doar de trei, din care doua ieri (N.R. sambata 15 oct.) si una la Paltinis cu Abarth-ul, in rest numai probleme.

Autostiri.ro: Probleme mecanice daca nu ma insel, e vorba de cutia de viteze, nu?

Catalin Cedric Ghigea: Da, anul acesta am hotarat sa trecem la o cutie cu craboti si am mers la un atelier in Italia, la un anume domn Colotti, (fabricant al cutiilor de viteze pentru Autodelta), dar dupa ce am montat-o pe masina, am descoperit ca nu a fost testata niciodata pana atunci. Si astfel, din aproape in aproape, anul acesta, am facut dezvoltarea cutiei de viteze.

Autostiri.ro: Chiar si cu aceste probleme, la punctaj stai foarte bine la grupa ta.

Catalin Cedric Ghigea: Da, ca punctaj stau ok, dar vezi tu anul asta m-am concentrat mult prea mult pe masina si mai putin pe pilotaj, chiar daca nu ma consider un PILOT in adevaratul sens al cuvantului, ci doar un sofer mai rapid. Eu foarte rar anul asta mi-am facut timpii de anul trecut. In esenta mecanic vorbind, cutia ar trebui sa fie mai buna ,dar cand stii ca sunt niste „bube”, cand stii ca ceva poate sa cada in fiecare clipa, stai atent sa auzi daca nu cedeaza ceva si nu te poti concentra la pilotaj.

Autostiri.ro: De cele mai multe ori, in spatele unui pilot de succes (si nu numai), sta o intreaga echipa bine sudata si unita, care nu tine cont de oboseala sau lipsa de somn, pentru ca respectiva masina sa aiba un parcurs impecabil. Am vazut ca esti unul din putinii piloti de aici de la coasta, care a multumit mecanicilor, care le-a scos in evidenta calitatile lor si le-aapreciat cum se cuvine munca.

Catalin Cedric Ghigea: Din pacate aici, dar si in alte competitii, pilotii nu amintesc prea des de mecanici desi ei au un rol fundamental in desfasurarea buna a cursei. Ai mei, daca au lucrat ceva la masina, ma urc cu incredere in ea, stiind ca nu o sa am niciun fel de probleme. De altfel sunt oamenii cu care pot sa rad, sa glumesc, sa muncim, sa ne simtim bine, dar in momentul cand masina este in start, stiu ca e ok., iar anul acesta meritul punctelor este mai mult al lor decat al meu.

Autostiri.ro: Ce parere ai despre organizarea competitiei? Stiu ca de multe ori esti critic la adresa FRAS si de altfel, nu esti singurul!

Catalin Cedric Ghigea: Eu cred ca este dreptul fiecaruia sa fie critic atunci cand are motive, dar critica sa se intample in niste limite foarte bine definite, ale politetii, bunului simt si obiectivitatii. In momentul cand critica atinge nivel personal, de acolo nu se pot naste lucruri bune. Din pacate, motorsportul romanesc este oglinda societatii, societatea e polarizata iar pilotii sunt si ei polarizati. Din pacate nu ne putem aseza la masa sa vorbim linistiti sau daca ne asezam undeva, avem pareri diferite si imediat sarim unul la gatul celuilalt, iar asta nu are cum sa duca la ceva bun, nici pe termen scurt, nici pe termen lung.

Autostiri.ro: Stiu ca ai adresat Federatiei Romane de Automobilism Sportiv cateva intrebari, ramase fara raspuns pana acum. Despre ce este vorba?

Catalin Cedric Ghigea: Am depus la FRAS o petitie in baza statutului, statutar vorbind este o petitie corecta si valida, dar sase luni mai tarziu nu am primit nici un fel raspuns. Asta nu inseamna ca am renuntat la ea.

Autostiri.ro: Stiu ca ai facut parte din conducerea FRAS.

Catalin Cedric Ghigea: Da, am facut parte din FRAS anul trecut si pana la etapa de la Paltinis, iar aici sunt niste lucruri care merita spuse. Rolul meu ca presedinte al comisiei (N.R. Presedinte al Comisiei de Coasta), in acord cu Noris Mageanu, a fost sa fac un regulament „de coasta” care sa fie in baza regulamentului FIA, ca sa nu „inventam apa calda”, sa nu facem o…”romaneasca”. Si aici erau niste diferente majore, una dintre ele se referea la folosirea sau nu a incalzitoarelor pentru pneuri, in Campionatul European sau alte competitii desfasurate sub regulament FIA, fiind interzisa folosirea lor. O asemenea propunere a fost intampinata cu o ostilitate incredibila, conversatia a depasit nivelul politetii, dar … stii cum e! Dumnezeu intotdeauna le aseaza, chiar daca are nevoie de un pic de timp pentru asta. In ultimul timp, au fost piloti romani de „coasta’ care au participat la „european”, la „master’ sau la alte competitii, fara incalzitoare, nu si-au lovit masinile (se spunea ca daca nu ai incalzitoare o sa lovesti masina), au scos timpi competitivi, nu s-au facut de ras, deci se poate si fara. N-am pretentia ca ma pricep foarte bine la masini sau la motorsport, dar exista cauciucuri care merg si fara incalzitoare. Probabil trebuie sa vedem la altii ca se poate si abia atunci credem.

Autostiri.ro: Pentru ca tot suntem europeni prin statut, poate ca nu ar fi rau sa fim si in motorsport.

Catalin Cedric Ghigea: Asa mi se pare si mie normal, avem o istorie a motorsportului de zeci de ani, in concordanta cu cea europeana si nu ar trebui sa incercam noi sa… reinventam apa calda!

Autostiri.ro: Ai avut vreodata impresia ca unele regulamente au fost facute sau schimbate, pentru cineva sau in favoarea cuiva?

Catalin Cedric Ghigea: Din pacate am vazut asta, iar argumentele folosite in diferitele discutii legate de regulament, se puteau traduce foarte usor prin: „mie nu-mi convine asa”. Eu am dat de multe ori urmatorul exemplu: cand in Formula 1 s-a trecut de la motoare de 3 litri la motoare de 1,6 litri, Jean Todt (presedintele FIA), nu s-a dus sa-l intrebe pe Vettel, care iesise campion mondial daca e de acord, ci a facut un regulament echidistant bun pentru toti si asta a fost.

Autostiri.ro: Conducerea unei entitati din motorsport (si nu numai), trebuie sa fie echidistanta!

Catalin Cedric Ghigea: Asa trebuie sa fie, eu nu am nimic cu actuala conducere, nu vreau sa plece, vreau doar sa-si faca treaba. In ce-l priveste pe Norris, este un tip ok cu care se poate sta de vorba la o cafea, dar cand vine vorba de calitatea de presedinte al FRAS, din punctul meu de vedere si o spun cu prietenie nu cu dusmanie, nu cred ca e persoana cea mai potrivita. Dar daca tot este acolo, nu-i cer decat sa-si faca treaba, nimic special, doar sa respecte statutul si sportivii.

Autostiri.ro: Mi-ai spus la inceputul interviului ca nu te consideri pilot. Ti-ar place sa treci la o alta grupa sau sa incerci altceva?

Catalin Cedric Ghigea: Eu am Oldtimer Studio, o firma care restaureaza clasice, iar pentru mine este foarte greu sa ma mut si nu exclud posibilitatea asta, dar nu in viitorul apropiat.

Autostiri.ro: O masina de curse de la ” istorice” este mai greu de intretinut, decat una de la celelalte grupe?

Catalin Cedric Ghigea: Nu, sunt masini simple, cu zero electronica si chiar daca pentru modelele sport piesele sunt mai greu de gasit, mecanica face totul. Si cu toate problemele avute de mine anul acesta, aceste modele sunt mult mai fiabile decat cele moderne.

Autostiri.ro: In privinta sponsorizarii, beneficiezi de asa ceva?

Catalin Cedric Ghigea: Nu. Nici unul din pilotii de la istorice nu are sponsori, fiecare merge pe banii lui.

Autostiri.ro: Ti-ar place sa participi si la alt gen de competitii din motorsport?

Catalin Cedric Ghigea: Am fost la Tess Rally in 2016, a fost prima experienta de raliu, prima experienta cu dictare, a fost foarte interesant. In functie de timp o sa facem o masina clasica de raliu, poate nu in 2017, dar speram pentru 2018.

Autostiri.ro: Te-ai gandit sa participi la o etapa internationala?

Catalin Cedric Ghigea: Da, avem in plan sa mergem in campionate unde sunt si grupe istorice.

Autostiri.ro: Pentru sezonul urmator ceva noutati?

Catalin Cedric Ghigea: Pentru sezonul urmator pregatim o noua masina.

Autostiri.ro: Adica Alfeta se duce la pensie?

Catalin Cedric Ghigea: S-ar putea sa se duca la pensie, dar s-ar putea sa alerge cu transmisia din 2014, complet refacuta. Probabil o sa incep sezonul cu Alfeta, pana voi fiabiliza Pantera.

Autostiri.ro: Te gandesti sa vinzi Alfeta?

Catalin Cedric Ghigea (1)Catalin Cedric Ghigea: Nu, nici MG-ul din 2013-2014 nu l-am vandut, am amintiri foarte frumoase. Acum nu spun ca nu as vinde o masina, atata timp cat nu o folosesc, macar sa o faca altii. Probabil ca la un moment dat le voi vinde.

Autostiri.ro: Ce sa-ti spun? Bafta multa in continuare, Catalin!

Catalin Cedric Ghigea: Si voua. Multumesc si felicitari Autostiri!

Nota red. De la intalnirea cu pilotul Catalin Cedric Ghigea si pana la publicarea interviului, o parte din prevederile regulamentului CNVC s-au schimbat, printre acestea numarandu-se si interzicerea incalzitoarelor pentru pneuri.

Interviu realizat de Ilie – Marius Boboaca

Credit foto: Ilie – Marius Boboaca, Dan STRĂUȚI


Tags: , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Campionatul Național de Rally Raid: Baja Satu Mare

26 de echipaje își dispută trofeul Baja Satu Mare, 3 din Cehia, 6 din Ungaria și 17 din România.

Închide