spot_img

Opel Corsa: o poveste de succes în cinci acte

Cinci generații dintr-o privire: Opel Corsa B, D, E, C și A (de la stânga).
Cinci generații dintr-o privire: Opel Corsa B, D, E, C și A (de la stânga).

La început a fost Opel Kadett. Lansat în 1936, acesta era un autovehicul complet echipat, la un preţ accesibil şi a fost conceput pentru a oferi mobilitate unui număr mai mare de oameni, într-o perioadă când conducerea unui autovehicul încă era un lux. Marca Opel a fost propulsată apoi în era „miracolului economic” german, în timpul anilor ’60 şi începutul anilor ’70, prin apariţia modelelor Kadett A şi B, potrivit Opel Romania.

În cadrul procesului, clienţii au devenit rapid mai exigenţi ca urmare a creşterii prosperităţii, iar modelul Kadett de mici dimensiuni a devenit mai mare şi mai puternic, apropiindu-se cu fiecare versiune nouă de clasa medie. Acest lucru a creat un loc liber sub ceea ce a devenit modelul clasic de bază din Rüsselsheim. Aşadar, era momentul potrivit pentru a umple golul cu un nou autovehicul de mici dimensiuni veritabil – în acest moment a intrat în joc Opel Corsa.

Actul întâi: 1982 – 1993

Corsa A avea proporţii compacte, cu o lungime mică, de doar 3,62 metri. Prezenta pasaje ale roţilor evazate, îndrăzneţe, precum un autovehicul de raliu şi un coeficient aerodinamic extrem de scăzut, de doar 0,36, care probabil a doborât recordul în clasa sa la acea vreme. Erhard Schnell, directorul de design, a creat un autovehicul sportiv, de mici dimensiuni, cu linii ferme, sculptate, destinat să placă îndeosebi „bărbatului casei”. Principala caracteristică era motorul Corsa GSi de 100 cp, prin care a fost introdusă propulsia diesel. Gama de modele hatchback şi notchback cu două uşi a fost extinsă în 1985, prin apariţia popularului model cu cinci uşi. Corsa A a devenit foarte apreciat şi un succes de vânzări, cu 3,1 milioane de unităţi construite.

Actul doi: 1993 – 2000

În ciuda succesului autovehiculului Corsa nr. 1, la Rüsselsheim a fost luată decizia de a-i poziţiona succesorul ca un autovehicul pentru femei. Hideo Kodama, legenda Opel în domeniul designului, a început să lucreze şi a creat un model Corsa cu linii mai curbate, mai blânde, cu faruri atrăgătoare de forma unor „ochi mari” care se potrivesc perfect cu aspectul drăguţ al unui copil. Modelul Corsa B era cu doar un centimetru mai lung, dar mult mai spaţios la interior. A introdus, de asemenea, standarde mai ridicate în materie de siguranţă în segmentul său, printre care posibilitatea de frânare şi virare în acelaşi timp, protecţie la impacturi laterale şi airbagurile frontale. Pentru pieţe speciale, pe lângă modelul hatchback, Opel a pus la dispoziţie încă o dată variantele hatchback, station wagon şi pick-up, conform Opel Romania. Motoarele pe benzină dispuneau deja de tehnologia injecţiei directe şi convertoare catalitice, în timp ce GSi avea 16 supape, iar propulsia diesel beneficia acum de supraalimentare. Al doilea model Corsa a fost un succes la nivel mondial şi a atins pragul de vânzări de 4 milioane de unităţi.

Actul trei: 2000 – 2006

În ideea de a nu schimba niciodată o echipă câştigătoare, Hideo Kodama a fost din nou cooptat să proiecteze forma modelului Corsa C. Elementele stilistice au fost orientate intenţionat către predecesorul său de succes. Noul Corsa a crescut cu un centimetru în lungime şi avea o postură mai lată, cu un ampatament mai lung, ceea ce a sporit în mod semnificativ spaţiul la interior. Pentru prima dată, caroseria a fost complet galvanizată. Motorul pe benzină sofisticat cu patru supape ECOTEC şi noul motor turbo diesel cu injecţie directă au asigurat o putere sporită, un consum redus de carburant şi cele mai mici valori ale emisiilor – toate variantele respectau deja cerinţele exigente ale standardului de emisii Euro 4. Corsa C a devenit, de asemenea, o vedetă şi a înregistrat vânzări de 2,5 milioane de unităţi.

Actul patru: 2006 – 2014

Din acest moment, versiunile cu trei şi cinci uşi merg pe drumuri separate: modelul Corsa cu trei uşi are un aspect unic, asemănător cu cel al unui coupé. Varianta cu cinci uşi devine mai spaţioasă, fiind un autovehicul de familie veritabil. Modelul actual Corsa D continuă să aibă o lungime sub patru metri, ajungând la exact 3,999 metri. Datorită tehnologiei Opel ecoFLEX, modelul Corsa dispune de sistemul Start/Stop pentru reducerea consumului de carburant şi de motoare foarte eficiente. Versiunea 1.3 CDTI ecoFLEX consumă doar 3,3 l/100 km în regim mixt şi are emisii de CO2 de doar 88 g/km, precizeaza Opel Romania. A patra generaţie a modelului Corsa ajunge acum la finalul ciclului de producţie, cu un număr de 2,8 milioane de unităţi vândute până în prezent. De-a lungul a patru generaţii de modele, au fost vândute 12,3 milioane de autovehicule Opel Corsa, dintre care 11,7 milioane numai în Europa.

32 de ani de succes: Opel Corsa A, B, C, D și E.
32 de ani de succes: Opel Corsa A, B, C, D și E.

Actul cinci: Începând din 2014

Până la sfârşitul anului, clienţii se vor bucura de noul Corsa E. Cea de-a cincea generaţie va fi construită, de asemenea, în uzinele Opel din Zaragoza şi din Eisenach, în variante cu trei şi cinci uşi. La Eisenach este produs şi modelul Opel ADAM, care este acum fratele mai mic al Corsa, la fel cum Corsa era odată pentru Kadett.

VIA: Opel Romania

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri