Omul din spatele castii – Florin Durche: ,,Omul din spatele castii este copilul care urmarea Daciile Liberta cum iau startul pe Sirul Livezii”

| 5 iunie 2020 | 0 Comments

In seria de interviuri ,,Omul din spatele castii” am descoperit povesti intersesante din lumea motorsportului. Protagonistul episodului de astazi este Florin Durche, pilot in Campionatul National de Viteza in Coasta.

Ana – Maria Florea: Ce inseamna lupta cu secundele?

Florin Durche: Lupta cu secundele este sinonima in general cu dorinta de fi mai bun, mai rapid in anumite momente in raport cu adversarii tai, iar in particular ea este inlocuita cu dorinta de a te autodepasi, de a fi un pilot mai rapid, un mecanic ceva mai priceput, un inginer mai inteligent, mai disciplinat, si cel mai important de a fi per total ca si om mai bun, pentru ca in nici un momet nu trebuie sa uitam ca orice pilot este inainte de toate un om. Pana la urma aceasta lupta cu secundele si dificultatile multiple intalnite in obtinerea lor ne modeleaza si in viata de zi cu zi.

Putini dintre noi ajung sa faca ce si dorescu cu adevarat, trebuie sa ne bucuram si sa fim recunoscatori pentru ca am ajuns sa ne traim visele.

Ana – Maria Florea: Alege o etapa de rally din Romania. Cu ce masina si ce personaj din motorsportul mondial ti-ai dori sa te insoteasca?

Florin Durche: Desi momentan sunt pilot in cadrul campionatului national de viteza in coasta la fel ca si marea majoritate a colegilor mei imi doresc si participarea in campionatul de raliuri. In sezonul competitional 2019 pe langa participarea la toate etapele din CNVC am avut in plan si participarea la etapa de raliu de la Brasov cu o masina inchiriata, insa din pacate nu cu mult timp inainte de aceasta chiar la etapa mea de casa Poiana Brasov, motorul Citroenului meu a cedat pe prima urcare de concurs, lucru ce a contribuit la un lung sir de evenimente ce s a incheiat cu imposibilitaea de a mai lua startul unei etape de raliu. Sunt convins ca nu va mai trece mult timp pana acest lucru se va intampla deoarece este inca o provocare pentru mine.

Avand in vedere ca eu provin din lumea Off Roadului, etapele de macadam imi sunt foarte dragi, iubesc Brasovul, si atunci pentru mine nu poate exista decat un sigur raspuns: Raliul Brasovului macadam, masina: Audi S1 Quattro grupa B, iar de pe scaunul copilotului sa mi livreze dictarea Ayrton Senna, in ciuda faptului ca sportul ce l a consacrat nu necesita dictare si este lucru bine stiut ca in general marii piloti urasc sa stea in dreapta.

Ana – Maria Florea: Cum definesti tu curajul?

Florin Durche: Doar un nebun nu ia in considerare riscurile, dar doar un las se lasa distras de acestea  de la ceea ce stie ca oricum trebuie sa faca.

Ana – Maria Florea: Daca in momentul acesta ai avea sansa sa calatoresti la oricare etapa de motorsport din lumea asta, care ar fi aia si de ce?

Florin Durche: WRC, Col de Turini, preferabil pe timp de noapte,  poate cea mai celebra etapa din lume, pentru atmosfera vibranta ce se regaseste printre fani, in aceasta mare familie a motorsportului, etapa ce este iubita deopotriva de cei care urmaresc de pe margine cat si de piloti.

Ana – Maria Florea: Cine este omul din spatele castii?

Florin Durche: Omul din spatele castii este copilul care urmarea Daciile Liberta cum iau startul pe sirul livezii, adolescentul care privea uimit flacarile scoase de Escortul lui Baldescu pe Valea Cetatii si I se resetau toate legile fizicii pe care l-a invatat pana atunci, spectatorul care a vazut pentru prima oara la o etapa de VTM o masina diesel pe traseul de la Poiana Brasov desi sfida orice logica sau definitie de motorsport la acel moment, prietenul care a inebunit tot anturajul cu replica: “ De la anu ma dau la coasta” in fiecare an de prima data cand s a urcat la volan, si in final Norocosul care a reusit sa isi ia inima in dinti si sa mearga la Cluj pentru a face scoala de pilotaj la Danny Ungur Racing de unde nu s a intors doar cu o diploma ci si cu o experienta minunata si o relatie de suflet cu o echipa formata din oameni deosebiti, sa debuteze in acelasi an, Vicecampionul clasei E2-1600(fosta H1) in anul 2019 si unul dintre cei mai rapizi debutanti pe parcursul intregului an.

De asemenea omul din spatele castii este un pasionat de tot ce inseamna 4 roti de cand isi aminteste, inconjurat toata viata de fenomenul auto cu intregile lui ramificatii, omul care greseste, omul care invata pe plan personal cate ceva nou dupa fiecare cursa, omul care vrea sa fie de fiecare data un pic mai bun atunci cand isi dat jos casca fata de atunci cand si a pus o.

Ana – Maria Florea: Ai un mesaj pentru spectatorii ce va insotesc pe toate probele speciale?

Florin Durche: Multumesc pentru eforturile pe care le faceti sa ajungeti la etape, multumesc pentru rabdarea pe care o aveti cand se opreste cursa, stiu ca nu este usor sa stai in toate conditiile atmosferice, neprielnice uneori si cateva ore fara sa urce nici un concurent, stiu ca nu este usor sa conduci sute de kilometri sa ajungi la fiecare etapa, nu este o misiune usoara pentru spectatori, insa este bine de subliniat mereu ca aceiasi satisfactie pe care o aveti voi spectatorii cand vedeti pilotii dand ce au mai bun pe asfalt in concurs o avem si noi cand coboram din regrupare, multimea entuziasta te face sa uiti de orice greutate si sacrificiu ai facut ca sa ajungi pana acolo si sa revi si la urmatoarea cursa atat pentru tine cat si pentru oamenii de pe margine.

Voi spectatorii, pasionatii de motorsport prezenti in numar tot mai mare in ultimii ani la curse sunteti cel mai bun lucru pentru noi impreuna cu familia plilotilor si tehnicienilor din parcul service.

Va multumesc, fara voi urcarile in mansele de concurs ar insemna mult mai putin, ni s ar rapi bucuria de multe ori chiar mai mare decat cea de la urcare si anume bucuria de cobori, saluta si relationa din priviri cu voi, este confirmarea ca inca facem ceva bine.

Episodul de astazi l-a avut ca protagonist pe Florin Durche. Revenim cu un interviul la fel de captivant pe care va invitam sa il cititi.

Galerie Foto: Arhiva personala-Florin Durche, RallyZoom.ro.


Tags: , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Istoria logo-ului Opel

Noul Mokka, primul model Opel care prezintă noul design al logo-ului mărcii

Închide