Noul sezon al Trofeului Național Masters de viteză în coastă a debutat cu dreptul atât pentru brașoveanul Octavian Ciovică, cel ce și-a trecut în cont o nouă victorie pe traseul de concurs de la Trofeul Râșnov powered by Pro-X, cât și pentru Alexandru ‘Dodo’ Pițigoi – care a bifat cu brio prima etapă a sezonului în care are de apărat titlul obținut în urmă cu un an.
Aflat la comenzile aceluiași Radical SR8, dar mult îmbunătățit, Octavian Ciovică a dat dovadă de un ritm senzațional, ceea ce i-a permis să-și mențină prima poziție în fruntea clasamentului absolut al etapei de-a lungul tuturor manșelor competiționale.
Chiar și-așa, brașoveanul n-a avut o misiune neapărat ușoară, căci Emil Ghinea – revenit la start cu aceeași Norma M20F [și aceasta mult îmbunătățită] – s-a aflat în permanență la lupta pentru vârf, diferențele dintre cei doi scăzând de la o urcare la alta. La final însă nu a putut fi decât un singur învingător, iar acesta s-a dovedit a fi Octavian Ciovică, cel ce-și adjudeca supremația aceleiași etape și în toamna sezonului anterior.
Podiumul absolut al primei etape de Masters a sezonului a fost completat de Alexandru ‘Dodo’ Pițigoi – aflat la prima etapă cu noul Porsche 992 GT3 Cup. Totuși, acest lucru s-a concretizat doar după ce bucureșteanul s-a impus decisiv în a doua manșă de concurs, căci la prima urcare în regim de concurs, Radu Benea reușise să se ‘strecoare’ în fața campionului în exercițiu al categoriei I, la o diferență de numai câteva sutimi.
Prima prezență la start a bănățeanului cu modelul Ferrari 488 Challenge Evo a fost un real succes, căci deși a ratat podiumul absolut la mai puțin de 8 sutimi, Radu și-a atins obiectivul pentru care venise pe traseul de la Valea Cetății.
După cum este și firesc, același ‘Dodo’ Pițigoi s-a impus în ierarhia categoriei I – pe care a dominat-o în sezonul precedent – împărțind podiumul cu Radu Benea respectiv Horațiu Ionescu Cristea, acesta din urmă arătându-și din nou clasa prin pilotarea la limite a modelului Porsche 991 GT3 MR. Spunem la limite, căci acesta din urmă l-a pus la grea încercare pe Pițigoi de-a lungul întregului week-end, însă după cum am menționat și în prima parte a comunicatului, nu pot exista doi câștigători.
Întâietatea categoriei II i-a revenit – bineînțeles – lui Ciovică, care a împărțit podiumului cu același Ghinea respectiv Dragoș Savloschi, venit la start cu Radicalul Prosport Evo total refăcut și revizuit. Radu Benea și-a trecut în cont victoria Grupei 1, iar Pițigoi s-a impus la Grupa 2.
După abandonul tehnic al lui Cosmin Ion – cauzat de o problemă la suspensie – Claudiu Ciucă nu a mai avut adversar în lupta TCR-urilor [și implicit a Grupei 3], reșițeanul adjudecându-și victoria cu un avantaj de peste 6 zecimi, în vreme ce bulgarul Iskren Veselinov s-a distrat în cadrul Grupei 4, bifând prima victorie a sezonului. Grupele 5 și 6 au avut câte un singur participant – pe Loredan Ștefan în primul caz, respectiv pe István Soós – în cel de-al doilea caz.
Spre deosebire de Loredan, care a terminat cu bine etapa râșnoveană în ierarhia grupei cu numărul 5, brașoveanul Soós nu a efectuat nicio urcare în regim de concurs.
Sursa si imagine (credit foto neprecizat): comunicat remis autostiri.ro