spot_img

O victorie și un podium sunt „recolta” lui Alex Cascatău la revenirea la Assen

TT Circuit Assen a găzduit și etapa a doua a stagiunii 2020 din Supercar Challenge, ocazia perfectă pentru ca Alex Cascatău și BS Racing să-și mărească avansul în ierarhia clasei CN. În ciuda problemelor avute, Cascatău a rulat mai rapid ca niciodată pe acest circuit și și-a trecut în cont nouă victorie la general și un podium.

Echipele din Supercar Challenge s-au strâns din nou pentru o pereche de curse ce se anunțau a fi interesante pe fondul vremii instabile, la finele săptămânii trecute. Gazda a fost aceiași ca și în cazul etapei de deschidere a sezonului, iar grila la clasa CN a fost și de această dată de dimensiuni reduse. Dacă la prima etapă Deldiche Racing a adus doar o mașină pe grilă, argumentând că celelalte două echipaje se concentrează pe manșele din Belcar ce aveau loc în același weekend, acum, probleme de natură personală au făcut ca formația belgiană să se prezinte tot cu un singur exemplar Norma M20 FC Turbo.

Cu toate acestea, piloții Alex Cascatău și Alain Berg din prototipul cu numărul 614 de concurs se pregăteau de o luptă mai strânsă pentru victorie căci pilotul adus de Deldiche Racing urma să fie Tim Joosen, coechipierul lui Luc de Cock – cel prezent la prima etapă – și un pilot cu mai multe pole-uri la activ în Belcar în anii anteriori. Deși mult-așteptata luptă pe circuit cu Sam Dejonghe, cel mai rapid pilot al echipei Deldiche, s-a amânat din nou, duelul cu Joosen s-a dovedit a fi la înălțimea așteptărilor.

Antrenamente și calificări

Ziua de vineri a fost cea mai plină pentru concurenți deoarece atunci au avut loc ambele sesiuni de antrenamente libere, cu o lungime de 30 de minute fiecare, și sesiunile de calificări. Prima sesiune de antrenamente libere de dimineață a fost marcată de venirea ploii care a udat pista îndeajuns pentru ca pneurile slick să fie alegerea nepotrivită.

BS Racing a trecut, apoi, pe pneuri pentru asfalt ud pe finalul sesiunii, dar circuitul se uscase deja astfel că Alex Cascatău n-a mai putut face diferența. Tim Joosen a încheiat la vârf cu un 1:44.567, la nouă zecimi distanță de cel mai bun tur înregistrat de Cascatău. A doua sesiune de antrenamente libere a decurs ceva mai bine căci ploaia nu a mai intervenit și întreaga sesiune s-a derulat pe o pistă uscată.

Deși tot Tim Joosen a fost primul după scurgerea celor 30 de minute, ecartul dintre el și Cascatău a fost minim, doar 28 de sutimi, ambele modele Norma rulând în 1:35 în timp ce singurul Lamborghini Huracan Super Trofeo prezent n-a putut coborî sub 1:39.827. Pe final de zi a avut loc și sesiunea de calificări deschisă prototipurilor, GT-urilor și, respectiv, mașinilor de clasă SS1.

Cu un 1:34.026, Alex a fost cel mai rapid pilot de pe pistă și, totodată, timpul său a fost cu aproape opt zecimi sub turul de referință a lui Joosen, un 1:34.807. Mai mult decât atât, al doilea cel mai rapid tur al pilotului constănțean, un 1:34.082, a asigurat prezența echipei BS Racing în pole position și în cursa a doua a weekend-ului. Acest al doilea cel mai rapid tur a fost cu fix o secundă sub al doilea cel mai rapid tur reușit de Joosen.

Referitor la calificări, trebuie spus că Supercar Challenge folosește un sistem aparte pentru a determina ordinea de start în cele două manșe care compun fiecare etapă. Astfel, există două sesiuni de calificări: una pentru o parte din pluton și o a doua pentru o altă parte din pluton, cea formată din mașinile mai lente. Toate mașinile, însă, rulează laolaltă în curse.

Sistemul din calificări este identic, fie că vorbim de prima sau a doua grupă. Pentru a se decide ordinea pe grilă, se iau în calcul cele mai rapide două tururi ale fiecărei mașini (indiferent de pilotul care era la volan când ele au fost înregistrate). Cel mai rapid tur al fiecărei mașini este cel care „dă” ordinea de start din prima cursă în timp ce al doilea cel mai rapid tur al fiecărei mașini este luat în calcul pentru ordinea de plecare în cursa a doua a etapei. Pe scurt, dacă ți-ai trecut în cont cele mai rapide două tururi din sesiune, vei pleca din pole position în ambele curse, iar asta a făcut Alex și acum și în prima etapă.

Cursele

Alain Berg a fost cel care a luat startul în ambele întreceri, iar în prima, cea de sâmbătă, el a căzut până pe trei înainte de a reveni în coada liderului Tim Joosen. Mai apoi, cei doi au mers într-un ritm similar care i-a permis lui Berg să nu fie niciodată la mai mult de 1.7 secunde distanță de Joosen pe parcursul primei jumătăți a cursei.

După efectuarea schimbului de piloți, Cascatău a fost capabilă să-l prindă din urmă pe Joosen și să-l depășească pe interior la trecerea prin virajul 10. Belgianul a încercat să dea replica, însă n-a putut să stea prea mult în siajul Normei BS Racing deși a reușit să bifeze un tur în 1:33.796. Asta pentru că Alex a fost chiar mai rapid, cel mai bun tur al său fiind un 1:33.500 cu care l-ar fi pus la respect și pe Sam Dejonghe (care n-a coborât sub 1:35 în cursele din Belcar de la începutul lunii), și a fost și mai constant. La final, cele două prototipuri de clasă CN erau la 5.9 secunde distanță, Cascatău trecând linia de sosire pentru a bifa a treia victorie la rând în Supercar Challenge după ce a completat 37 de tururi pe celebra „Catedrală”.

Deși cursa a părut simplă pentru BS Racing, ea nu a fost deloc așa. Mecanicii au sesizat că mașina suferă de niște probleme tehnice în momentul în care ea a refuzat să mai pornească în drum spre grila de start. Motorul se cala ușor la apăsarea ambreiajului forțându-i pe mecanici să împingă mașina pe grilă. Mai apoi, aceștia au trebuit să împingă din nou mașina când Alex a încercat să se pună în mișcare pe linia boxelor.

Din cauza acestei situații, echipa a decis să dezasambleze motorul pentru a încerca să remedieze problema înaintea cursei a doua de duminică. După mai multe ore de muncă, în care s-a recurs la schimbarea cuzineților, mașina a fost gata în jurul orei 2:00 AM și s-a mișcat fără probleme pe grilă înaintea începerii cursei celei de-a doua.

La start, Alain a pierdut din nou câteva poziții, dar a trecut apoi cu ușurință de mașina MARC Cars V8 II a lui Cor Euser și de acel Huracan Super Trofeo care fusese „best of the rest” în antrenamente. Berg a reușit apoi să reducă avansul de cinci secunde al lui Joosen la doar o secundă înainte ca o neutralizare să readucă întreg plutonul laolaltă.

Astfel, la boxe s-a intrat cu ecarturi minime între mașini, dar Cascatău a trebuit să stea pe loc cu cinci secunde mai mult decât Joosen ca urmare a victoriei înregistrate în prima cursă (BS Racing a primit o penalizare de 15 secunde, iar Deldiche Racing una de 10 secunde căci s-au clasat pe primele două locuri în prima manșă). După ce a revenit pe pistă, Cascatău a început să taie rapid din avansul lui Joosen care ajunsese la șapte secunde.

Mergând chiar și cu două secunde pe tur mai rapid decât Joosen, Cascatău a pus pe tabelă turul-etalon al cursei, un 1:33.364 care este și cel mai bun tur al său reușit pe TT Circuit Assen. După șase tururi în care ecartul fusese redus la 3.5 secunde, problemele tehnice au lovit din nou echipa BS Racing, Alex pierzând presiunea la ulei în virajul al cincilea.

Românul a reușit să evite calarea motorului, dar tot a pierdut mai bine de șase secunde în raport cu Joosen și următoarele tururi au fost parcurse la pas, Alex încercând să păstreze mașina în viață pentru a termina pe podium. Pe final, Norma a dat semne că s-ar fi însănătoșit, iar Alex a putut coborî din nou spre 1:34, dar a fost prea târziu, ecartul dintre Deldiche Racing și BS Racing fiind de 28 de secunde la final.

În ciuda acestor probleme, Alex și Alain și-au mărit avansul în clasamentul categoriei CN deoarece Tim Joosen nu a luat parte la prima etapă în timp ce Luc de Cock, care a terminat pe doi în ambele manșe din prima etapă, nu a fost prezent weekend-ul trecut. Pentru piloții BS Racing urmează acum prima vizită la Zandvoort programată pentru weekend-ul 9-10 octombrie.

,,Am așteptat cu nerăbdare întoarcerea la Assen după o primă etapă perfectă la începutul lunii. Mă simt din ce în ce mai încrezător cu fiecare tur parcurs la comenzile mașinii de curse, iar pe un prototip ca Norma M20 FC ai nevoie de timp pentru a face față vitezelor foarte mari. La Assen spre exemplu parcurgem viraje cu accelerația la podea la viteze de peste 240 de km/h și atingem forțe laterale de aproape 3g. Weekend-ul a început destul de dificil pentru mine și am făcut ceva greșeli în primele două sesiuni de antrenamente libere, astfel că lupta din calificări a fost un prilej bun de a reveni în top. Am reușit să obțin pole position-ul în fața celor de la Deldiche, cu un agregat turbo spun eu superior la ieșirile din viraje. Alain a luat startul în ambele manșe și mi-a predat mașina pe poziția a doua la boxe. În prima cursă am reușit să mă apropii destul de repede de lider și să trec în frunte, deși am avut ceva emoții datorită caroseriei frontale care se desprinsese pe partea dreaptă. Parcursul de duminică a fost ceva mai dificil, iar mecanicii au lucrat din greu să schimbe cuzineții sâmbătă seara, după ce au descoperit probleme la motor înaintea primei curse. După pit stop am reușit să mă apropii de lider și în a doua cursă, dar apoi au revenit problemele la motor și mașina aproape s-a oprit la un moment dat. Am decis să nu mai forțez după ce alarma de presiune a uleiului s-a aprins și am terminat astfel pe locul secund, dar ne-am asigurat că punctăm în campionat. Vreau să mulțumesc echipei pentru efortul monumental de sâmbătă și pentru setup-ul excelent. Mergem la Zandvoort cu obiectivul de a câștiga din nou. ” a declarat Alex Cascatău.

Calendar Supercar Challenge

Etapa 1 – 4-6 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Etapa 2 – 25-27 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Etapa 3 – 9-11 Octombrie – Circuit Zandvoort (Olanda)

Etapa 4 – 31 Octombrie – 1 Noiembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Credit foto: FEDERICO VECCHIO

Sursa: comunicat remis autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- MetalShow 2022 -
- FII CALM LA VOLAN -
15,114FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,160AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Partener – GT Auto Club Sportiv -

Parteneri Autostiri