Ultima runda a campionatului Romanian Retro Racing, din sezonul 2023, s-a desfasurat pe circuitul ialomitean MotorPark de langa Adancata, la finalul saptamanii trecute, si a adus pe langa cele doua deja clasice intreceri – Regularitate pe Circuit si Viteza Istorice pe Circuit,o noua categorie. La initiativa organizatorului, pilotului si comentatorului sportiv Catalin Cedric Ghigea, a aparut clasa Street Sport, unde cu o masina clasica “de strada”, te poti bucura de senzatiile pline de adrenalina ale unei intreceri de viteza. In cadrul acestei categorii, pilotul bucurestean Mihai Alexandrescu, a gasit terenul propice integrarii Cupei AMI, intrecere la care participantii piloteaza modele Dacia 1100, 13xx ( si variante), fara rollbar sau alte modificari. De fapt, intrecerea s-a adresat posesorilor de autoturisme Dacia, care nu vor sa-si “strice” masinile in care au investit munca, sentimente si bani, adaugandu-le elementele obligatorii unei masini de curse, cat si patimasilor dacioti care vor sa simta adrenalina la cel mai inalt nivel, folosind un buget decent. Anuntata doar cu putin timp inaintea acestei etape, Cupa AMI a aliniat totusi la start patru modele Dacia 13xx, in vreme ce la Regularitate au participat doua 1100 si una Sport, iar la Viteza pe Circuit inca trei “batrane doamne”, numarul clasicelor romanesti cu radacini frantuzesti, fiind unul destul de consistent la aceasta etapa.
Victoria la Cupa Ami, a revenit albaiulianului George Popa, care la volanul unui model Sport, si-a demonstrat maiestria, pe circuitul ialomitean. De altfel George, un obisnuit al circuitelor, in ipostaza de tehnician, ne-a declarat acum din postura de pilot:” Ma bucur sa fac parte din prima trupa care “sparge gheata” pe circuit, in cadrul Cupei AMI. Avand in vedere ca materialul de concurs il am in posesie din anul 2009, Cupa Ami a venit pentru mine ca o manusa, masina fiind pregatita de circuit din 2021, cand am avut prima interactiune cu MotorPark Romania, in cadrul unei etape de regularitate. Atmosfera din paddock a fost una nemaipomenita, m-am reintalnit cu prieteni vechi, am depanat amintiri si am profitat de vremea superba. Vreau ca anul viitor sa ma revad la circuit cu toti cei care muncesc de ani de zile la proiectele Dacia 1xxx si sa ne bucuram de ele in conditii de siguranta. Grupa Street Sport – Cupa AMI, s-a adresat celor care sunt pasionati de vechile modele Dacia, dar care nu au bugetul necesar pentru constructia uneia cu toate elementele de siguranta, pentru a concura la Viteza pe Circuit”.
Locul secund in cadrul Cupei AMI, a fost obtinut de modelul Sport de culoare galbena, la volanul caruia s-a aflat Alexandru Constantin, driver prezent etapa de etapa la categoria Regularitate, iar pe ultima treapta a podiumului de premiere a urcat debutantul Cristian Alecu, care obtine aceasta pozitie la bordul Daciei 1300 de culoare portocalie, masina pusa la dispozitia sa de catre Mihai Alexandrescu. De altfel acest superb model, a fost daruit cu ceva vreme in urma seniorului Alexandrescu, de catre pilotul de Viteza in Coasta, Alin Cristea. Vizibil emotionat, Cristi Alecu ne-a povestit experienta sa:” Sunt pasionat de curse si de masini vechi, si ocupandu-ma cu tractari auto l-am cunoscut pe domnul Mihai Alexandrescu. Auzind de aceasta noua competitie si beneficiind de sustinerea dumnealui, am participat la Cupa AMI. Acest lucru fiind o premiera pentru mine, nu ma asteptam sa urc pe podium si sunt bucuros ca s-a intamplat asa. A fost o experienta super tare si pentru asta tin sa multumesc organizatorilor si domnului Mihai”.
Al patrulea clasat la aceeasi competitie este Constantin (Cristi) Popescu, participant obisnuit la evenimente in care apar Daciile istorice si care a pregatit o alta masina pentru acest concurs, in doar doua zile, “bijuteria” visinie cu care ne-a obisnuit, fiind pastrata in conservare. Cu verva sa obisnuita si foarte entuziast, Cristi ne-a istorisit pe scurt:” Imi face placere ca s-a infiintat Street Sport – Cupa AMI, fiind o competitie pe care o asteptam demult, potrivita pentru masinile care nu pot concura la Dacia Revival, dar care vor mai multa viteza decat la Regularitate. Cu aceasta competitie, s-a dechis un nou trend in cursele de masini, aceasta fiind un fel de anticamera pentru Dacia Revival. Ma simt onorat ca am participat la prima intrecere Street Sport – Cupa AMI, pe circuitul MotorPark de la Adancata. Multumesc!”
La Viteza pe Circuit, fosta masina de culoare argintie a lui Adrian Voicu, pilotata acum de Mihai Pop, reuseste atat victoria la General, cat si la grupa 2 Dacia Revival, plus pozitia secunda la debutanti. Batalia pentru urmatoarele doua trepte ale podiumului a fost una destul de spectaculoasa, cei doi piloti implicati reusind sa se depaseasca unul pe celalalt, aproape pe parcursul fiecarui tur, masinile lor fiind sensibil egale. Frumoasa lupta pentru a doua pozitie la General Dacia Revival s-a dat intre experienta – Mihai Alexandrescu si entuziasm – Cristi Antoche, acesta din urma avand castig de cauza in cele din urma, desi s-a aflat doar la a doua sa participare in aceasta competitie. De asemenea, Antoche reuseste acelasi loc 2 la Clasa Nationala Dacia, victoria la grupa 1 Dacia Revival si grupa 1,5 la Clasa Nationala Dacia, locul 3 la debutanti si pozitia 6 atat la grupa A2, cat si la I2. La final, pilotul constantean ne-a impartasit experienta sa:” Etapa cu numarul 5 la Viteza pe circuit Istorice, desfasurata weekend-ul trecut pe binecunoscutul circuit de langa Adancata, a fost una foarte disputata cu principalul meu “adversar”, seniorul Mihai Alexandrescu, eu reusind sa-l inving la limita. Organizarea impecabila, de asemenea vremea buna, precum si cele 5 podiumuri obtinute, au facut ca aceasta etapa sa fie una de succes.” Bucuresteanul Mihai Alexandrescu a evoluat de aceasta data pe modelul 1310 de culoare rosie, reusind al treilea loc la General Dacia Revival si Clasa Nationala Dacia si pozitia secunda la grupele 1 DR si 1,5 C N Dacia.
Clasa Romanian Car de la Regularitate, a avut castigator echipajul format din Alexandru Constantin-Cornelus Sandu (Dacia Sport). Pozitia secunda a revenit simpaticului cuplu Mihai si Georgia Popescu (Dacia 1100), iar pe ultima treapta a podiumului a urcat echipajul modelului 1100 de culoare alba, format din Cristina Strecopitov si Macrina Barladeanu.
Trebuie sa mentionam faptul ca desi contactati de publicatia noastra, nu toti pilotii participanti cu automobile Dacia la Viteza pe Circuit sau Cupa Ami, au dorit sa-si exprime un punct de vedere, legat de evolutia lor la aceasta etapa.
De subliniat faptul ca regulamentul noii clase Street Sport va fi dezbatut in perioada urmatoare, urmand a fi definitivat si publicat, inaintea sezonului 2024. In urma desfasurarii ultimei etape Romanian Retro Racing, organizatorul Catalin Cerdic Ghigea a scris in comentariul unei postari a publicatiei noastre, citez:” Aparitia clasei Street Sport la ultima etapa din 2023, a reprezentat un test pentru a vedea apetitul pentru o astfel de clasa, masini si modul de desfasurare. Rezultatul este unul foarte bun, asa ca din 2024, clasa Street Sport va face parte din campionatul Romanian Retro Racing. In lunile urmatoare, vom defini tipurile de masini, clase , etc.
In sezonul viitor in cadrul Cupei Ami, in functie de propuneri si solicitari, vor fi infiintate diferite clase si grupe, concurentii putand participa pe diverse modele, la final toti beneficiind de cupe si medalii. De asemenea, amintim ca participantii acestei prime etape, vor beneficia la prima runda a sezonului urmator, de vouchere continand inscrierea gratuita.
Clasamentul final al sezonului la Dacia Revival si Clasa Nationala Dacia, va fi publicat intr-un articol ulterior, el nefiind inca disponibil.
Credit foto: Ilie Marius Boboaca