– Un coeficient aerodinamic de doar 0,32: coeficientul aerodinamic al noului model Mokka este printre cele mai mici din clasa sa
– Obturator activ: închidere automată a deschiderii frontale când necesarul de răcire este redus
Designul exterior al noului model Opel Mokka nu este doar îndrăzneț, ci și eficient din punct de vedere aerodinamic. Cu un coeficient aerodinamic (cD) de doar 0,32, noul model Mokka prezintă unul dintre cei mai mici coeficienți de aerodinamică din segmentul său de piață și se alătură campionilor existenți ai mărcii, de la modelul care doboară recorduri Calibra (0,26 cD) la actualii lideri de clasă, Astra (0,26 cD) și Insignia (0,25 cD).
Ținând cont de provocările reprezentate de reducerea emisiilor de CO2, caracteristicile aerodinamice eficiente capătă o importanță tot mai mare în industria auto și în rândul clienților. Coeficientul aerodinamic scăzut înseamnă că autovehiculul necesită mai puțină energie pentru deplasare, fapt ce rezultă într-un consum de carburant și nivel de emisii scăzute.
Similar tuturor autovehiculelor nou dezvoltate în cadrul Opel, inginerii producătorului auto au optimizat aerodinamica noului model Mokka în tunelul aerodinamic al Universității din Stuttgart (în cadrul Institutului de cercetare în inginerie și motoare auto.). În funcție de model, coeficientul aerodinamic este redus la valoarea excelentă de 0,32 cD.
„De câteva decenii, Opel își demonstrează poziția de lider în domeniul aerodinamicii, iar noul nostru model Mokka continuă această lungă tradiție”, declară Marcus Lott, directorul executiv al departamentului de inginerie. „Tehnologiile sofisticate de răcire activă reprezintă caracteristicile de ultimă generație pentru reducerea coeficientului aerodinamic. Cu designul său modern, noul model Mokka demonstrează, de asemenea, că aspectul deosebit și o formă extrem de eficientă sunt departe de a se exclude reciproc”.
Mai mult decât un model atrăgător
Baza pentru eficiența aerodinamică ridicată este suprafața frontală a noului model Mokka de doar 2,27 metri2, care este susținută de designul său îndrăzneț. Cu ajutorul dinamicii numerice a fluidelor (CFD) și a atenției la detalii în tunelul aerodinamic, experții în aerodinamică din cadrul Opel au reușit să reducă valoarea coeficientului prin reglarea fină a fiecărui detaliu care ajută la îmbunătățirea aerodinamicii.
Inginerii au optimizat designul Opel Vizor pentru noul model Mokka, precum și formele montanților A și oglinzile exterioare. În plus, armătura de protecție din partea inferioară a compartimentului motorului și partea de jos a caroseriei îmbunătățesc fluxul de aer din această zonă.
Noul model Mokka prezintă și un spoiler alungit pe marginea spate a acoperișului pentru a reduce separarea, care cauzează creșterea coeficientului. În plus, spoilerul reduce coeficientul aerodinamic pe puntea spate, îmbunătățind stabilitatea în linie dreaptă, în special la viteze mai ridicate.
Inovații pentru eficiență sporită și coeficient aerodinamic redus
Alte surse majore ale rezistenței la înaintare sunt jantele, pneurile și pasajele roților. Așadar, noul model Mokka este echipat cu sisteme inovatoare, care sporesc eficiența aerodinamică din această zonă. O perdea de aer este un canal integrat pe fiecare parte laterală a zonei frontale, care creează un jet ridicat, subțire de aer de-a lungul punții față și pneurilor. Perdeaua de aer direcționează optim fluxul de-a lungul pasajelor roților, reducând siajul și separare din aceste zone.
Noul model Mokka este echipat și cu un obturator activ, care scade coeficientul aerodinamic și îmbunătățește consumul de carburant prin închiderea automată a deschiderii frontale atunci când nu este nevoie de aer de răcire. Până de curând, această inovație a fost des întâlnită la autovehiculele mai scumpe din segmentele superioare.
Atunci când este închis, sistemul de obturare sporește performanța aerodinamică prin redirecționarea fluxului de aer în jurul părții din față și spre părțile laterale ale autovehiculului, spre deosebire de parcursul mai puțin eficient prin compartimentul motorului.
Obturatorul se închide și se deschide în funcție de temperatura lichidului de răcire și turația motorului. De exemplu, obturatorul se deschide atunci când autovehiculul se deplasează în rampă sau în oraș în sezonul cald. Obturatorul se închide când necesarul de răcire a motorului este mai redus, de exemplu la viteze asociate traficului urban.
Rezultatele acestor eforturi sunt impresionante: comparativ cu modelul anterior, care avea un coeficient aerodinamic de 0,35, emisiile de CO2 din ciclul WLTP au scăzut cu până la 9,0 g/km, în timp ce coeficientul specific vitezelor pentru autostradă a fost redus cu 16 procente.
Noul Opel Mokka optimizat aerodinamic este primul model desemnat să poarte noua față a mărcii, Opel Vizor, precum și emblema reproiectată Opel Blitz și denumirea poziționată central pe hayon. De asemenea, este primul model Opel cu Pure Panel și un post de conducere complet digitalizat. În plus, noul Mokka este primul model Opel disponibil de la început cu un sistem de propulsie electrică la începutul vânzărilor, dar și cu motoare cu ardere internă extrem de eficiente.
Video: YouTube
Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro