Motor şi Acţiune: clasice cinematice la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2018

| 9 mai 2018 | 0 Comments

Pe malurile Lacului Como, în perioada 25-27 mai, BMW Group Classic şi Grand Hotel Villa d’Este prezintă comori rare din toate erele istoriei automobilelor şi motocicletelor sub motto-ul „Hollywood on the Lake”.

51 de automobile şi 30 de motociclete şi modele cu ataş vor fi prezentate la tradiţionalul concurs de frumuseţe pentru vehicule istorice, cel mai exclusivist din lume.

Clase suplimentare de premiere pentru Prototipuri şi Concept Cars creează o punte între valoarea patrimoniului şi perspectiva spre viitor.

Proprietarii mândri şi fanii pasionaţi de clasice extraordinare pe două, trei şi patru roţi se vor reuni pe malul Lacului Como, la Cernobbio (nordul Italiei), în perioada 25-27 mai 2018. Ei vor sărbători cel mai exclusivist şi tradiţional concurs de frumuseţe din lume pentru vehicule istorice. La Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2018, 51 de automobile şi 30 de motociclete şi combinaţii cu ataş din diferite epoci vor concura pentru voturile publicului şi ale unui juriu internaţional de specialitate.

Punctele culminante ale week-endului clasic, organizat în comun de BMW Group Classic şi Grand Hotel Villa d’Este, includ prezentarea publică a vehiculelor în parc  Villa Erba, Street Run cu participanţii în categoria moto, expoziţii speciale şi premiul „Best of Show” decernat duminică seară.

„Hollywood on the Lake”: scenă spectaculoasă într-un decor cinematic

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2018 este găzduit sub motto-ul „Hollywood on the Lake”. Selecţia clasicelor nominalizate pentru concursul de frumuseţe organizat pe malul Lacului Como acoperă toate epocile de istorie a vehiculelor şi filmului – de la perioada filmului tăcut până la epoca modernă a blockbusterurilor. În acest an, perimetrul Grand Hotel Villa d’Este şi parcul vecin de la Villa Erba vor forma decorul elegant şi plin de atmosferă pentru concursul cinematic al celor mai frumoase automobile şi motociclete.

De asemenea, BMW Group Classic prezintă expoziţia specială intitulată „Movie Cars and Bikes” (Automobile şi motociclete din filme) în Padiglione Centrale din Villa Erba. Această expoziţie prezintă vehicule care au jucat un rol principal în succesele celebre ale marelui ecran, printre care şi clasicul Mini condus de „Mister Bean” şi automobilele originale din filmele „James Bond” şi seria „Mission Impossible”.

Tradiţie îndelungată şi aliniere internaţională

Caracterul unic al Concorso d’Eleganza Villa d’Este are o tradiţie îndelungată, care se extinde până în anul 1929, când prima expoziţie de vehicule a avut loc pe malul Lacului Como, intitulată „Coppa d’Oro Villa d’Este”. Acesta era o prezentare a lansărilor noi în domeniul automobilelor – şi a avut şi caracter internaţional. Autoturismele alese de Comitetul de Selecţie pentru concursul de frumuseţe din acest an sunt prezentate de proprietari din 15 ţări. 12 vehicule sunt în proprietate americană, şapte mărci în fiecare caz provenind din Italia şi Elveţia.

Comorile rare selectate au provenit de la 28 de producători diferiţi, între 1909 şi 1985. Concorso di Motociclette se desfăşoară pentru a opta oară în acest an, iar proprietarii de vehicule din şase ţări au fost inspiraţi să participe. Motocicletele şi combinaţiile cu ataş au fost produse de 25 de producători diferiţi, între 1907 şi 1969.

Competiţia automobilelor clasice este împărţită în opt clase de premii. În conformitate cu motto-ul evenimentului din acest an, automobilele prezentate vor include maşini care au lăsat o impresie de durată pe şosele şi, de asemenea, şi-au făcut simţită prezenţa în filme de lungmetraj. O altă clasă va prezenta o competiţie între „bolizi” din cursele de Formula 1 – clasa-regină a motorsportului – din decenii diferite.

Clasa A. The Titans: Dirt, Dust and Danger.

Clasa B. From Manhattan to Mayfair: The Golden Age of Motoring Opulence.

Clasa C. Shaped by the Wind: Grandes Routières of the Art Deco Era.

Clasa D. New World, New Ideas: The Story of the GT.

Clasa E. Speed Meets Style: The Flowering of the Sports Racing Car.

Clasa F. 80 Years of Automotive Archaeology.

Clasa G. Hollywood on the Lake: Stars of the Silver Screen.

Class H. When Sex was Safe and Racing was Dangerous: Formula One!

Platoul de concurs al motocicletelor şi al combinaţiilor cu ataş istorice este împărţit în cinci categorii. Spectrul vehiculelor expuse variază de la motociclete touring de capacitate mare din primii ani ai producţiei de motociclete în SUA până la modele de curse italiene, alimentate cu motoare cu un singur cilindru.

Clasa A. Golden Years for American Motorcycles.

Clasa B. Luxury on 3 Wheels: Sidecars in the 1920s and 1930s.

Clasa C. New Ideas for the 1950s.

Clasa D. Winning Italian Singles: 250 cc Grand Prix Motorcycles.

Clasa E. New Clothes on British and German Motorcycles.

Concept Cars şi Concept Bikes: coexistenţă armonioasă între tradiţie şi viitor

BMW Group Classic este foarte activ în susţinerea şi menţinerea patrimoniului de brand şi model. Conştientizarea tradiţiei este o componentă constantă a identităţii şi oferă orientare pentru dezvoltarea spre viitor a companiei. Muzeul BMW, arhivele BMW Group, colecţia de vehicule, atelierul Classic şi magazinul de piese de schimb, precum şi sprijinul pentru scena cluburilor naţionale şi internaţionale încurajează suplimentar un schimb activ de viziuni şi idei cu proprietarii şi fanii automobilelor şi motocicletelor istorice.

Vehiculele de patrimoniu ale mărcilor BMW şi BMW Motorrad, MINI şi Rolls-Royce sunt prezentate în mod autentic fanilor şi pasionaţilor din întreaga lume prin participarea la un număr mare de târguri, expoziţii, raliuri clasice şi evenimente similare. Ca organizator al Concorso d’Eleganza Villa d’Este, BMW Group Classic prezintă pasiunea pentru patrimoniul mobilităţii într-un mod foarte intens. Statutul foarte ridicat al week-endului clasic de pe malul Lacului Como se datorează platoului distins al participanţilor, audienţei publice entuziaste şi cadrului exclusivist al evenimentului.

De asemenea, caracteristicile distinctive ale Concorso d’Eleganza Villa d’Este includ legătura unică dintre conştientizarea tradiţiei şi perspectiva spre viitor. Prototipurile spectaculoase şi proiectele de design din ultima vreme sunt prezentate alături de modelele clasice cu profilul lor estetic deosebit şi semnificaţia istorică. Vehiculele nominalizate în clasele Concept Cars şi Prototipuri, respectiv Concept Bikes prezintă un design impresionant şi puncte de atracţie conceptuale care le ridică la rangul de clasici ai viitorului. Votul publicului va decide câştigătorii premiilor speciale acordate pentru designul atractiv pe patru şi pe două roţi.

Juriul de specialitate ofertă competenţă remarcabilă

Un juriu alcătuit din specialişti internaţionali va decide desemnarea câştigătorilor de clasă şi acordarea premiului „Best of Show”. Membrii juriului se caracterizează prin independenţă completă şi competenţă remarcabilă. Lorenzo Ramaciotti (Italia) a fost preşedinte al juriului începând cu 2004. De-a lungul carierei sale profesionale, el a lucrat ca director de design la Pinnfarina şi în Fiat Group. De asemenea, de-a lungul ultimelor două decenii a fost activ în evaluarea automobilelor istorice.

În rolul său de preşedinte ale juriului este susţinut de alţi specialişti: Ian Cameron (Marea Britanie) – designer-şef la Rolls-Royce Motor Cars până în 2012 -, jurnalistul şi istoricul auto american Winston Goodfellow, Harm Lagaaij (Olanda) – fost designer-şef la Ford, BMW şi Porsche -, Mauro Forghieri (Italia) – fost designer în Formula 1 la Scuderia Ferrari -, Adolfo Orsi – expert Maserati şi istoric al motorsportului auto italian -, Stefano Pasini (jurnalist şi autor de cărţi de automobile), Patrick le Quément (Franţa) – fost designer-şef la Renault – şi jurnalistul auto german J. Philip Rathgen.

Echipa Juriului de Onoare, care în mod tradiţional sprijină juriul Concorso d’Eleganza Villa d’Este, a fost extins din nou. În acest an, juraţilor li s-au alăturat un nou membru, sub forma directorului de design de la Apple, Sir Jonathan Paul „Jony” Ive. Designerul britanic este fascinat de carisma care emană din automobilele istorice, iar acelaşi lucru este valabil şi pentru designerul italian Lapo Elkann, deţinătorul casei de modă „Italia Independent” şi nepotul fostului preşedinte al FIAT Group, Gianni Agnelli. Pentru prima dată în acest an, Elkann va evalua şi vehiculele somptuoase de pe malul Lacului Como. Alături cu Yasmin Le Bon din Marea Britanie, Quirina Louwman din Olanda este o altă pasionată de maşini clasice şi participantă constant la raliurile clasice, ambele contribuind în acest an la alocarea punctelor.

Programul evenimentului:

Peste 8.000 de vizitatori sunt aşteptaţi în acest an în parcul Villa Erba pentru a admira minunatele comori rare pe două, trei şi patru roţi. Înainte de sosirea oaspeţilor, 58 de camioane vor aduce scenele, podiumurile, tribunele pentru public, tehnologiile de lumini şi sunet alături de alte echipamente care să asigure buna desfăşurare a evenimentului.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2018 va începe vineri, 25 mai 2018, odată cu sosirea participanţilor şi prezentarea unui Concept Bike creat recent de BMW Motorrad. Sâmbătă, 26 mai 2018, la ora 14.00, Street Run pentru motocicletele care participă la concurs porneşte de la Villa Erba spre Villa d’Este. Ele formează o caravană spectaculoasă, care străbate străzile din Cernobbio. După-amiaza, primul premiu important şi tradiţional din cadrul concursului este decernat: premiul publicului „Coppa d’Oro Villa d’Este”.

Duminică, 27 mai 2018, cei 51 de participanţi la concursul de frumuseţe pentru automobile şi cele 30 de motociclete şi combinaţii cu ataş istorice vor defila prin faţa tribunei din parcul Villa Erba. Evenimentul final de decernare a premiilor va avea loc seara, când va fi anunţat câştigătorul general. Titlul „Best of Show” va fi acordat acestui vehicul, care va primi „Trofeo BMW Group”.

Sursa si imagine: comunicat transmis Autostiri.ro

 


Tags: , , , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Cursă legendară DTM – infografic despre duelul dintre pilotul BMW Timo Glock şi Gary Paffett

Weekendul de debut DTM de pe Hockenheim (GER) a adus una din cele mai spectaculoase curse din istoria competiţiei, un...

Închide