Mobilitatea urbană în întreaga lume. Restricţii de circulaţie în Europa, loterie în Asia şi vehicule cu trei roți în India

| 11 iulie 2017 | 0 Comments
  • Până în 2050, cel puțin 70 de procente din populația globală va locui în orașe1
  • Populația rurală va scădea până la 2,8 miliarde de persoane până în 2050. 2
  • Până în 2030, lumea va avea 41 mega-metropole. 3

Europa: Autovehiculele trebuie să rămână în afara limitelor orașului

Costul ambuteiajelor: În 2025, ambuteiajele în marile orașe europene vor genera costuri anuale de aproximativ 208 miliarde de Euro. 4 Această cifră ar putea crește, deoarece până în 2050, peste 82 de procente dintre europeni vor ajunge să trăiască în orașe. 5

Bicicletele în prim plan: Locuitorii din Amsterdam călătoresc în fiecare zi două milioane de kilometri cu bicicleta. Acest lucru corespunde cu 60 de procente din totalul călătoriilor din zona centrală.6 De asemenea, şi în Copenhaga, bicicletele reprezintă un mijloc de transport public: acolo, 45 de procente din populație foloseşte bicicleta pentru a se duce la muncă sau la universitate în fiecare zi. 7

Restricții de acces: Autocolante privind clasa de emisii în Germania, taxe de congestionare în Londra și Milano, interzicerea autovehiculelor mai vechi în Paris – zeci de metropole europene limitează circulația autovehiculelor în zonele centrale.

America de Nord: Ambuteiajele costă peste 120 de miliarde de dolari

Mai multe mașini decât șoferi: În 2003, pentru prima dată, autovehiculele înmatriculate în S.U.A. depăşeau numeric persoanele cu permis de conducere. 8

Costul ambuteiajelor: În S.U.A., șoferii din cele zece orașe cu cel mai mare trafic petrec aproximativ 42 de ore pe an în ambuteiaje, pierzând 121 miliarde de dolari în termeni de timp și combustibil. 9

Autovehicule colective: Pentru a reduce traficul rutier, S.U.A. a creat primele benzi pentru maşinile cu mai mulţi pasageri în 1961. În prezent, rețeaua acoperă circa 5.000 kilometri. 10 Numite şi benzi pentru autovehicule colective (HOV), benzile pentru maşinile cu mai mulţi pasageri pot fi utilizate numai dacă în maşină se află două, trei sau mai multe persoane.

Japonia: Mai întâi locul de parcare, apoi mașina

Cu viteza melcului: Autovehiculele din Tokyo circulă cu o viteză medie de 15 kilometri pe oră. 11 Deși rețeaua de drumuri urbane are mai mult de 22.000 de kilometri, iar bicicletele reprezintă paisprezece procente din trafic, în Tokyo există numai 11,6 kilometri de benzi sau piste pentru biciclete. 12

Probleme de parcare: În Japonia există 61 de milioane de autovehicule și mult, mult prea puţine locuri de parcare. 13 Oraşe precum Tokyo permit oamenilor să-şi cumpere mașini numai dacă pot dovedi că au loc de parcare.

Maşini mini: Pentru a ţine traficul sub control, o soluţie a venit cu o clasă complet nouă de autovehicule: Mașinile Kei. Aceste maşini au o lungime sub 3,4 metri și un motor mai mic de 0,66 litri.

China: Loteria cu plăcuțe de înmatriculare

Congestionarea traficului: La sfârșitul anului 2015, pe şoselele din China circulau în total 279 milioane de vehicule, dintre care 172 milioane erau mașini. 14

Transport pe şine: Guvernul chinez acordă subvenții generoase pentru călătoriile efectuate cu tramvaiul. În Beijing, acestea transportă 10 milioane de pasageri în fiecare zi, sau 44 de procente din totalul de călători.

Loterie: În fiecare lună, Shanghai eliberează doar 9.000 de plăcuţe noi de înmatriculare. 15 În funcție de district, plăcuțele de înmatriculare pot costa până la 8.000 de yuani, adică mai mult de 10.000 de euro. 16 De multe ori, acestea sunt scoase la licitație şi acordate celui mai mare ofertant.

India: Drumul către mobilitatea modernă pe două sau trei roți

Creştere: Peste 40 de orașe din India depăşesc deja un milion de locuitori. 17 Cu o creștere anuală a populației de 15 milioane de persoane, India are cea mai rapidă rată de creștere din lume. 18

Vehicule pe două roţi: Există circa 125 milioane de biciclete prezente pe şosele Indiei, reprezentând 70 de procente din totalul vehiculelor din ţară.

Pionieri: Orașul Ahmedabad a reușit să își reducă traficul motorizat prin îmbunătățirea și investirea în infrastructura acestuia de transport. În prezent, 58 de procente din călătorii sunt efectuate cu mijloacele de transport public sau cu cele nemotorizate. 20

America latină: Teleferice, nu autostrăzi

Telecabina (1): În mega-metropolele haotice din America de Sud, boom-ul urban al circulaţiei cu telecabina nu dă semne că este pe sfârşite. Nu numai că telecabinele ocupă mai puțin spațiu, ci şi costă de zece ori mai puțin decât un metrou sau o autostradă.

Telecabina (2): Mexic a inaugurat prima sa telecabină urbană în 2016. Gondolele aeriene au înlocuit câteva mii de microbuze. Înainte de inițiativa Mexicului, Columbia, Bolivia, Brazilia și Venezuela implementaseră deja conceptul de „stradă aeriană”.

Telecabina (3): Zece kilometri – aceasta este lungimea celei mai lungi rute de telecabină urbană din lume, care se întinde din La Paz, capitala Boliviei, până în orașul vecin, El Alto. Această rută reduce cu până la o oră timpul de călătorie al pasagerilor și luptă împotriva poluării. Există planuri de extindere a rețelei de telecabine la 30 kilometri până în 2019.
Note

1 United Nations, World Urbanization Prospects – The 2014 Revision, New York, p. 7
2 Bundeszentrale für Politische Bildung, 2010, http://www.bpb.de/nachschlagen/zahlen-und-fakten/globalisierung/52705/verstaedterung
3 United Nations, World Urbanization Prospects – The 2014 Revision, New York, p. 14
4 INRIX Roadway Analytics, 2016, http://inrix.com/press-releases/48-milliarden-euro-so-viel-kosten-deutschlands-kritischste-verkehrsbrennpunkte-bis-2025/
5 United Nations, World Urbanization Prospects – The 2014 Revision, New York, p. 7
6 XEROX study “Urbane Mobilität für alle,” p. 20
7 Bosch Mobility Trend Report EU, p. 70
8 Zeitschrift Luxemburg, 2010, http://www.zeitschrift-luxemburg.de/united-states-of-automobiles-kultur-und-geschlecht-der-mobilitat/
9 XEROX study “Freie Fahrt für Ihre Stadt,” p. 2
10 U.S. Department of Transportation – Federal Highway Administration, 2010, https://ops.fhwa.dot.gov/freewaymgmt/faq.htm#faq7
11 Bretzke, W., 2014 Nachhaltige Logistik – Zukunftsfähige Netzwerk- und Prozessmodelle, p. 141
12 Tokyo Statistical Yearbook, 2009, http://www.toukei.metro.tokyo.jp/tnenkan/2009/tn09q3e004.htm and Passenger Transport Mode – Shares in World Cities, 2011, p. 69
13 Statista “Pkw-Bestand in Japan in den Jahren 1970 bis 2015,” https://de.statista.com/statistik/daten/studie/280869/umfrage/pkw-bestand-in-japan/
14 China Observer, 2016, http://www.china-observer.de/index.php/2016/01/27/279-millionen-kraftfahrzeuge-in-china/
15 Focus Online, 2015, http://www.focus.de/auto/automessen/shanghai-autoshow-2015-automarkt-china-der-grosse-auto-boom-in-china-ist-vorbei-wie-geht-es-weiter_id_4618601.html
16 Focus Online, 2015, http://www.focus.de/auto/automessen/shanghai-autoshow-2015-automarkt-china-der-grosse-auto-boom-in-china-ist-vorbei-wie-geht-es-weiter_id_4618601.html
17 Census of India 2011, Provisional Population Totals, 2011, http://censusindia.gov.in/2011-prov-results/PPT_2.html
18 Holtbrügge/ Friedmann, Geschäftserfolg in Indien – Strategien für den vielfältigen Markt der Welt, p. 9
19 Bosch Press, 2016, http://www.bosch-presse.de/pressportal/de/de/eines-von-millionen-78976.html
20 MAN study “What Cities want,” p. 8


Tags: ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Câștigătorii etapei a IV-a

La eveniment au participat 46 de concurenți amatori și profesioniști, departajați în opt clasamente.

Închide