Mitsubishi Motors – 40 de ani de experienta in domeniul cercetarii si dezvoltarii de autovehicule electrice

| 28 septembrie 2014 | 0 Comments
Mitsubishi iMIEV

Mitsubishi iMIEV

Outlander PHEV este cel mai recent model din lungul sir al autovehiculelor electrice, dezvoltate de catre Mitsubishi Motors, reprezentand evolutia fireasca ce a urmat lui i-MiEV, autovehiculul 100% electric, la randul sau un descendent direct al modelului Minica EV, din 1970, dezvoltat de Mitsubishi inca de la primele studii de cercetare si dezvoltare referitoare la autovehiculele electrice in 1966.

1966…

Activitatea de dezvoltare si productie a autovehiculelor electrice Mitsubishi a inceput, inainte ca Mitsubishi Motors sa se fi desprins de Mitsubishi Heavy Industries (MHI)*, respectiv in octombrie 1966, cand MHI a primit sarcina de a construi prototipuri de autovehicule electrice si de a desfasura programe de testare, folosind o tehnologie imbunatatita in ceea ce priveste bateria.

*In 1970, divizia auto a Mitsubishi Heavy Industries Ltd. s-a desprins de MHI, devenind compania Mitsubishi Motors Corporation din prezent.

MHI si-a unit activitatea cu Mitsubishi Electric Corporation si Japan Storage Battery Co., Ltd. (GS Yuasa Corporation in prezent) si a inceput sa lucreze la dezvoltarea unui autovehicul electric, ce s-a dorit a fi o masina de oras, initial, scopul fiind acela de a deveni o masina de service in viitorul apropiat. Dupa finalizarea a 10 prototipuri, in mai 1971, noua companie MMC a realizat 12 vehicule electrice E12, a caror productie s-a bazat pe cea a modelului Minivan alimentate de baterii plumb-acid.

Acestui program inaugural privind autovehiculele electrice, din 1971, i-au urmat alte cateva, toate acestea reprezentand baza pe care au fost construite cele 2 modele actuale i-MiEV si Outlander, programe ce au rezonat cu problemele cu care lumea se confrunta in acea perioada:

– Poluarea aerului in anii 70 si 80

– Incalzirea globala in anii 90 si 2000

– Securitatea energiei in prezent

Inaintam rapid catre anul 2006, cand a fost anuntat programul de cercetare si dezvoltare a modelului i-MiEV, acesta devenind rezultatul concret al acestor 40 de ani dedicati unui program intensiv de cercetare si dezvoltare a autovehiculelor electrice si apoi in iulie 2009, cand a avut loc lansarea oficiala a variantei finale i-MiEV, dupa peste 500,000 km de testare.

Incepand de atunci, inginerii si specialistii de marketing ai MMC s-au axat pe colectarea de informatii cu privire la consumatorii reali, din toata lumea, astfel incat sa le poata intelege mai bine asteptarile si sa isi poata indrepta urmatorii pasi catre directia potrivita pentru a populariza autovehiculele electrice.

Mitsubishi Motors – Remodelare la nivel mondial

In acest context, institutiile japoneze joaca un rol important, intrucat eforturile MMC, legate de cercetarea si dezvoltarea autovehiculelor electrice, contribuie la realizarea obiectivelor ambitioase ale Ministerului Economiei, Comertului si Industriei (MECI), stabilite in Strategia sa privind noua generatie de autovehicule pentru 2010 (http://www.meti.go.jp/english/press/data/pdf/N-G-V2.pdf), ce formuleaza noua strategie a Japoniei in ceea ce priveste actiunile pe termen mediu si lung, ce trebuiesc implementate  in industria auto si ramuri industriale aferente, dar si in general la nivel social.

Mai mult decat atat, Mitsubishi Motors Corporation este realmente pregatit pentru a imbratisa remodelarea structurala ce afecteaza industria auto, la nivel mondial, atat din punct de vedere geografic cat si din punct de vedere al componentei de mediu, multumita vastei experiente in domeniul tehnologiilor de pionierat,  precum si datorita prezentei sale in peste 160 de piete ale lumii.

De la cerintele specifice ale noilor piete emergente (vehicule robuste, la preturi accesibile) la interesul reinnoit fata de zonele mature (autovehicule de mici dimensiuni, mai usoare si mai economice din punct de vedere al consumului de carburant), MMC si-a dedicat in totalitate resursele sale de inginerie pentru a satisface aceste nevoi noi, precum este si specificat in business planul sau “Jump 2013” cu tinte clare (20% autovehicule electrice si plug-in hybrid pana in 2020).

Acoperind un spectru larg, Mitsubishi Motors vine cu o multitudine de solutii globale precum:

– Platforme globale:

  • In segmentul B – Global Small (Space Star/Mirage)
  • In segmentele C/D Project Global* (ASX**, Outlander)

– Reducerea dimensiunilor:

  • Modelul ASX*, in segmentul C, reprezinta conceptul de crossover, aflat cu o gradatie mai jos fata de modelul Outlander
  • Rezultatul eficient obtinut in segmentul B prin intermediul modelului Space Star, ce beneficiaza de o lungime de doar 3710 mm.

– Reducerea greutatii:

  • Rezultate exceptionale la toate capitolele: silentiozitate, siguranta si variante de echipare mai bune pentru Outlander (aprox 100 kg. max.) sau Space Star (aprox 120 kg vs. Colt).

– Economia de carburant / Emisii scazute:

  • Sistemul “Auto Stop & Go” este acum disponibil pentru o gama vasta de modele si trenuri de rulare
  • Rafinarea continua a eficientelor motoare 4N1 Clean Diesel, ale MMC, cu o gama vasta de aplicatii performante aplicate pe toata gama.
  • Dezvoltarea continua a arhitecturii motorului pe benzina (motoarele MIVEC disponibile pe Outlander si Space Star)

–  Trenuri de rulare alternative:

  • Extinderea gamei autovehiculelor electrice Mitsubishi
  • Introducerea autovehiculelor electrice Mitsubishi ce dispun de tehnologia Plug-in Hybrid “PHEV” (Outlander, succesorul lui ASX, succesorul lui Pajero/Montero/Shogun, etc.)

* Outlander, Lancer & Lancer Evolution, Delica D:5, ASX**

**”RVR” pe anumite piete sau “Outlander Sport” in SUA.

Pasii urmatori

Identificate de catre MMC ca tehnologii de baza, trenurilor de rulare electric si plug-in hybrid electric (precum si viitoarele generatii de componente afiliate: baterii, motoare, sistem de operare electronic) sunt considerate prioritare intre activitatile si responsabilitatile de cercetare si dezvoltare MMC.

Dupa cum s-a demonstrat prin intermediul modelelor concept, dezvaluite in 2013, incluzand Conceptul-CA, Conceptul XR-PHEV si Conceptul GC-PHEV, intentia Mitsubishi Motors este aceea de a-si dezvolta in permanenta tehnologiile proprii EV si PHEV pentru a-si mari performantele si scadea costurile.

Conceptul XR-PHEV, de exemplu, foloseste un sistem PHEV usor si de inalta eficienta cu tractiune fata  (vezi mai sus), derivat din renumitul sistem folosit pentru alimentarea modelului Outlander PHEV. Cu toate acestea, in aceasta configuratie, este dotat cu un singur motor. Optarea pentru un sistem de actionare  PHEV frontal fara nici un motor, pe partea din spate, reduce greutatea precum si pierderile  prin frecare si returneaza imbunatatiri privind economia de carburant si electricitate, foarte apreciate in randul clientilor de autovehicule, de dimensiuni reduse, din segmentul C, mai accesibile.

In varful gamei de autovehicule PHEV, Concept GC-PHEV dispune de un sistem plug-in hybrid electric (vezi mai jos) ce asigura un nivel de conducere, ce ofera o experienta puternica, solida si satisfacatoare, specifica unui SUV de mari dimensiuni, insa cu cel mai redus impact asupra mediului, aspect ce conteaza din ce in ce mai mult in zilele noastre.

In acest caz, trenul de rulare PHEV are in componenta sa un motor MIVEC pe benzina supraalimentat, de 3.0-liter V6, un ambreiaj, o transmisie automata cu 8 trepte, un motor electric de mare putere si o baterie de mare capacitate, aceasta din urma fiind instalata sub podeaua portbagajului pentru o mai buna distribuire a greutatii pe fata si pe spate.

Implicare si initiative sustenabile

Mitsubishi Motors Corporation considera autovehiculele electrice (EV, HEV si PHEV) ca parte a unui amplu ecosistem prin intermediul caruia se poate contribui la utilizarea responsabila si eficienta a energiei, precum si la crearea unui mediu si a unui stil de viata mai sanatoase.

Alaturandu-se partenerilor sai vizionari, MMC sustine o multitudine de initiative sustenabile eficiente:

Mitsubishi Motors – Promovarea infrastructurii:

MMC a devenit unul dintre membrii fondatori ai asociatiei  CHAdeMO (http://www.chademo.com/indexa.html) al carei scop este acela de a promova autovehiculele electrice, prin imbunatatiri tehnice aduse incarcatoarelor rapide, activitatii de standardizare a metodelor de taxare si prin extinderea la nivel international a cunostintelor membrilor legate de instalatiile  de incarcare rapida.

Fondata pe 15 Martie, 2010 CHAdeMO este o organizatie globala puternica alcatuita din peste  230 membrii (precum si din peste 30 asa numiti “observatori”) inclusiv entitati de afaceri si organizatii guvernamentale, precum producatorii si distribuitorii auto si ai energiei electrice, producatorii de incarcatoare, furnizorii serviciilor de incarcare si alte grupuri sustinatoare.

Mitsubishi Motors – Tehnologia de cercetare si dezvoltare:

  • Locuinta MiEV:

Prezentata pentru prima data la Salonul Auto de la Tokyo 2009, locuinta MiEV este un  concept de „locuinta sustenabila” ce abordeaza provocarile energetice si ale incalzirii globale, prin gestionarea propriului consum de energie in interiorul sau, pe cel al „aplicatiilor inteligente” EV/PHEV si pe cel al „retelelor inteligente”.

Totul se intampla simultan prin intermediul Sistemului de Management Energetic (SME – o interfata inteligenta pentru retele electrice) si al Sistemului de Integrare al Vehiculului Electric (EIS – ce monitorizeaza constant nivelul de incarcare restant al unei baterii de tractiune intr-un sistem EV/P-HEV si optimizeaza incarcarea bateriei, pentru a coincide cu programul de folosire al autovehiculului de catre proprietarul sau).

  • Incarcare wireless :

WiTricity Corporation, IHI Corporation si Mitsubishi Motors Corporation au decis sa colaboreze in procesul de cercetare si dezvoltare asupra sistemelor de incarcare wireless, usor dislocabile, a autovehiculelor electrice, compatibile cu retelele electrice, ce le vor imbunatati utilizatorilor experienta folosirii unui autovehicul electric.

Sistemele de incarcare wireless permit transferul de energie de la o sursa plasata pe sau sub pamant, catre un autovehicul echipat cu un dispozitiv de captare a energiei. Incarcarea are loc in mod automat cand autovehiculul este parcat, fara a avea loc nici un contact fizic intre  autovehicul si sursa de incarcare.

  • Incarcarea prin energie solara:

In Iunie 2011, Mitsubishi Electric & Electronics USA, Inc. (Mitsubishi Electric) si Mitsubishi Motors North America, au infiintat o statie de incarcare cu energie solara pentru autovehicule electrice la sediul MMNA in Cypress, California. Statia de incarcare este alimentata de 96, 175W module fotovoltaice de la Mitsubishi Electric.

Panourile solare Mitsubishi Electric sunt realizate 100% fara plumb de lipire, si beneficiaza de una dintre cele mai mari rate de conversie a luminii solare in energie din industrie, adaugandu-se astfel la eficienta si sustenabilitatea proiectului.

  • “Sistemul Retelei Agricole Performante”:

Mitsubishi Motors si Nichicon s-au asociat pentru a realiza un proiect de cercetare dedicat studiului cailor de utilizare a surselor de energie neexploatate in zonele rurale.

La statia de incarcare agricola, energia electrica generata de lumina soarelui este stocata intr-o baterie lithiu-ion si folosita apoi pentru incarcarea rapida a autovehiculelor electrice folosind procedura CHAdeMO.

Autovehiculele electrice sunt apoi imprumutate la fermele din apropierea statiei de incarcare agricola, existand astfel posibilitatea de a strange date in legatura cu modul in care fermele folosesc atat statiile de incarcare cat si autovehiculele electrice.

Acest proiect va permite o mai buna mecanizare a proceselor agricole, folosind statiile de incarcare a energiei regenerabile si autovehiculele electrice. Posibilitatile includ productia energiei din surse regenerabile locale, pentru consumul local, fiind astfel eliminata necesitatea energiei electrice generata de combustibili fosili; fermele din afara retelei, ce momentan nu dispun de electricitate, functioneaza pe baza de energie regenerabila, scazandu-si costurile de productie multumita folosirii autovehiculelor electrice ce nu folosesc benzina.

Mitsubishi Motors – Proiecte demonstrative:

Impreuna cu diversi parteneri, Mitsubishi Motors este implicat de asemenea in proiecte pilot, de mare amploare, privind promovarea autovehiculelor electrice in toata lumea.

Fie ca vorbim de:

  • Estonia (furnizarea a 507 modele i-MiEV Guvernului Estonian in baza Protocolului de la Kyoto « Planul de Investitii Ecologice »),
  • Spania (proiectul « ZEM2ALL » din Malaga),
  • Franta (proiectul « Lyon Confluence» din Lyon),
  • Malta (proiectul « Life+»),
  • Rusia (furnizarea a 70 de modele i-MiEV folosite ca masini oficiale cu emisii zero in cadrul Sumit-ului G20, etc.),
  • Canada (cel mai amplu proiect, din tara, dedicat autovehiculelor electrice, dezvoltat impreuna cu Hydro-Québec)
  • Statele Unite (proiectul Universitatii California « Smart Grid Living Laboratory Project », etc.),
  • Japonia («M-tech Labo » sistem demonstrativ de retea inteligenta la fabrica MMC din Nagoya, etc.),
  • Etc.

Acestea sunt doar cateva din exemplele demonstrative reale concepute pentru a previzualiza pe termen mediu si lung, introducerea energiei regenerabile si a tehnologiilor de conservare a energiei, la scara larga, precum si raspandirea noii generatii de autovehicule, precum propria gama de autovehicule electrice (i-MiEV, Outlander PHEV, etc.).

VIA: Mitsubishi Motors


Tags: , , , , , , , , , , , ,

Category: Diverse, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Campionatul Național de Rally Raid: Baja Satu Mare

26 de echipaje își dispută trofeul Baja Satu Mare, 3 din Cehia, 6 din Ungaria și 17 din România.

Închide