Maserati Tipo 61: 60 de ani de la victoria de la Nürburgring

| 28 mai 2021 | 0 Comments

O aniversare care ne amintește că ADN-ul sportiv consacrat va fi mereu victorios. De la originile motorsport, la un nou viitor pe circuit cu modelul MC20

Pe 28 mai, Maserati celebrează o aniversare importantă: exact acum 60 de ani, modelul Tipo 61 obținea o victorie uimitoare la a șaptea ediție a cursei de 1000 kilometri de la Nurburgring, celebra cursă de anduranță desfășurată pe circuitul Nordschleife din Germania, care atingea apogeul popularității sale în acei ani.

Cu acest succes, Maserati Tipo 61 pilotat de Masten Gregory și Lloyd Casner a înregistrat o dublă memorabilă, câștigând din nou la doar un an după victoria obținută în 1960, cu Stirling Moss la volan alături de Dan Gurney.

Mașinile erau personalizate în culorile alb și albastru, culori care au inspirat modelului Maseati MC12 Stradale, ca un tribut adus acestor victorii. Supercarul care a dominat anii 2000, a predat recent torța noului MC20 reînnoind spiritul competitiv care a fost întotdeauna parte integrantă din ADN-ul lui Maserati și care pregătește calea pentru revenirea Tridentului în lumea sportului cu motor.

Tipo 61 a fost cel mai cunoscut din seria de cinci modele proiectate de Giulio Alfieri și a primit supranumele de „Birdcage” pentru șasiul său neobișnuit, o structură complicată care conține aproximativ 200 de tuburi, combinate într-un ansamblu complex care seamăna cu o cușcă de păsări. Această metodă de construcție a oferit un șasiu mai rigid, care a fost, de asemenea, mai ușor decât al celorlalte mașini de curse ale vremii, făcând din acest tip de caroserie barchetta cu două locuri cea mai bună soluție pentru modelele de curse cu motor frontal și tracțiune spate.

Maserati a început să construiască Tipo 60 în martie 1959, dar până în luna noiembrie a aceluiași an era deja transformat în Tipo 61, pentru a respecta reglementările tehnice necesare pentru a concura în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Capacitatea motorului cu patru cilindri a fost modificată la 2.900 cmc, în timp ce puterea a devenit 250 CP disponibili la 7.000 rpm. Mașina și-a păstrat aspectul și soluțiile deja adoptate pentru Tipo 60. Mai mult, greutatea sa a crescut de la 570 la 600 kg și viteza maximă de la 270 la 285 km/oră.

În ciuda puterii sale mărite, consumul de combustibil a fost destul de redus, iar acest lucru a fost vital în cursele de anduranță, unde Tipo 61 a reușit să reducă numărul de opriri de realimentare.

În doar trei ani de producție, din 1959 până în 1961, Tipo 60 și Tipo 61 au dominat scena curselor auto internaționale, cu o putere și viteză care au dus la o serie de victorii extraordinare, continuând tradiția victorioasă a mărcii Maserati care acum, la începutul noii sale ere, planifică din nou un viitor în sporturile cu motor, sub steagul modelului MC20.

La vettura fu isciritta dalla Scuderia Camoradi.

Caracteristici tehnice principale Tipo 60 – Tipo 61:

Motor: patru cilindri în linie

Cilindree: 1,990 cmc – 2,890 cmc

Putere: 200 – 250 CP

Cutie de viteze: mecanică cu cinci trepte + plus marșarier

Șasiu: birdcage

Greutate: 570 kg – 600 kg

Viteză maximă: 270 km/h – 285 km/h

sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
A doua ediție Turul Colinelor, 12-13 iunie 2021

Competiția ciclistă este organizată sub egida Federației Române de Ciclism, în parteneriat cu RoadGrandTour.

Închide