Maserati Ghibli și Quattroporte Trofeo

| 13 august 2020 | 0 Comments

Acum colecția Maserati Trofeo este cu adevărat completă. De la debutul lui Levante anul trecut, Ghibli și Quattroporte își fac și ele apariția într-o versiune Trofeo, cea mai bună din gamă în ceea ce privește luxul și performanța.

  • Motor de 3.8 litri, 580 CP V8 acum și pentru berline
  • Cele mai rapide mașini Maserati de producție standard ale tuturor timpurilor
  • Viteze maxime de 326 km/h
  • Ghibli și Quattroporte chiar și mai agresive, și mai sportive
  • Motor V8 pe Ghibli pentru prima dată
  • Versiunea Trofeo și pentru Quattroporte
  • Ghibli accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde
  • Quattroporte accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde
  • Mod de conducere New Corsa cu (Launch Control)
  • Pachet și performanță de top
  • Toată bucuria de a conduce pe care o oferă tracțiunea pe spate
  • Noul sistem multimedia ca și pe MY21
  • Administrarea sistemului și a funcționării prin Asistentul Virtual
  • Conectat în permanență, datorită noului program Maserati Connect*
  • Sistem multimedia de nouă generație MIA (Maserati Intelligent Assistant) bazat pe Android Automotive contribuie la o Experiență a Utilizatorului cu conținut digital și inovatoare
  • Levante Trofeo, cu aspect nou și sistem multimedia, este încă cel mai rapid SUV din producția Maserati a tuturor timpurilor

Maserati dă o viață nouă berlinelor sale introducând Ghibli și Quattroporte în versiunile Trofeo, cele mai rapide autovehicule produse vreodată de Maserati. După prezentarea întregii game de modele MY21 cu actualizări de stil și de tehnologie, acum a sosit momentul pentru ca Maserati să lanseze Ghibli și Quattroporte în versiunea Trofeo, simboluri ale performanței și excelenței și deja un mare succes pentru Levante SUV. Aceste versiuni reprezintă topul în ceea ce privește pachetul oferit și, mai presus de toate, performanța. Un motor Twin Turbo V8 puternic combinat cu un exterior cu un nou stil elegant, cu finisaj din carbon și un interior  exclusiv învelit în piele naturală neșpăltuită “Pieno Fiore” aduc Ghibli și Quattroporte într-o nouă dimensiunea, cu performanțe și mai mari și mai rapidă, dar păstrându-și eleganța și siguranța.

Inovația, luxul și performanța au fost întotdeauna cuvintele cheie pentru a descrie o Maserati. Prin versiunile Trofeo ale celor două berline, aceste concepte sunt aduse pe culmi și mai înalte, atingându-se niveluri de performanță și confort neatinse până în prezent. Exact ca în cazul SUV-urilor de la Maserati, care în versiunea Trofeo au devenit cele mai rapide Levante care au existat vreodată.

Programarea genetică a Maserati a combinat întotdeauna eleganța cu performanța sportivă. Istoria Mărcii a fost plină de modele cu aceste caracteristici începând cu anii 60, atunci când segmentul de berline sport de lux nu se bucura de competiția din zilele noastre – de fapt, competiția nu a implicat deloc acest concept de mașină. Maserati au fost primii care au introdus conceptul, iar în zilele noastre, păstrând încrederea în trecut, sunt pregătiți pentru un nou salt într-un viitor și mai palpitant.

Extinderea Trofeo la Ghibli și Quattroporte are drept scop accentuarea și mai mult a spiritului sportiv al celor două berline, transformându-le în cele mai rapide mașini de producție ale Maserati din toate timpurile.

Cele mai rapide berline Maserati ale tuturor timpurilor

Inima Ghibli și Quattroporte Trofeo este motorul V8 de 3.8 litri, 580 CP, un exemplu perfect de performanță tradițională a Maserati. Un motor care este succesorul V8 de 530 CP montat pe Quattroporte GTS și al lui V8 de 580 CP de pe Levante Trofeo. Rezultatul este un V8 90° de 3,799 cc capabil să asigure 580 CP la 6.750 rpm.

În cazul Ghibli și Quattroporte Trofeo, acest V8 oferă energie fără limite și strălucire sportivă. O injecție de cai putere care permit Maserati să rescrie istoria berlinelor sale. De fapt, în versiunea Trofeo, Ghibli și Quattroporte au devenit cele mai rapide berline Trident din toate timpurile. Atingând noi vârfuri în ceea ce privește viteza, atât Ghibli Trofeo cât și Quattroporte Trofeo ating 326 kilometri la oră, cu o accelerație de 0/100 Km/h în 4,3 secunde pentru Ghibli Trofeo și 4,5 secunde pentru Quattroporte Trofeo.

Toată puterea motorului V8 Twin Turbo de 580 CP reînnoit este transferată roților din spate, oferind șoferului senzația anului – transmisie pe spate și o plăcere și mai pură de a conduce – ceea ce nu este disponibil în cazul Levante Trofeo, de exemplu, deoarece are transmisie pe toate roțile.

Fiind deja adoptat pe Levante Trofeo, Ghibli și Quattroporte includ de asemenea sistemul de Control Integrat al Vehiculului (IVC) pentru o dinamică mai intensă a șofatului, o siguranță activă mai mare și o performanță mai palpitantă, maximizând manipularea mașinii în situațiile cele mai solicitante.

Transmisia este asigurată de unitatea automată ZF cu opt viteze, apreciată pentru versatilitatea și caracterul sportiv al acesteia, cu plăcuța de calibrare flexibilă specifică pentru impulsul de performanță a motorului.

Modul de conducere Corsa: plăcerea supremă

Maserati a reușit să facă o mașină cu transmisie pe spate distractivă și plăcută, intensificând  plăcerea de a conduce pe noi culmi, datorită noului mod ”Corsa”, un vis devenit realitate pentru perfecționiști. Modul “Corsa”, selectat folosind butoanele de pe consola centrală, este oferit împreună cu modurile existente Normal, I.C.E. și Sport.

Activând modul „Corsa” prin apăsarea de două ori a butonului Sport/Corsa de pe consola centrală reînnoită,  șoferul va simți imediat un răspuns nerăbdător al motorului la o accelerație minimă și coloana sonoră unică a motorului Maserati, oferită de debitul de gaz nestingherit prin supapele de evacuare larg deschise. Noul mod ”Corsa” asigură o schimbare și mai rapidă a vitezelor decât varianta Sport, împreună cu un aranjament de amortizare pneumatică foarte joasă. Acest mod sportiv fiind activat, intervenția sistemelor de Control al Tracțiunii (Traction Control) și ESP este restrâns pentru o plăcere maximă a condusului.

Împreună cu modul “Corsa”, acest aranjament introduce de asemenea ”Launch Control” cu maneta pentru schimbarea vitezei în poziția “D” sau “M +/-”, staționarea mașinii și volanul drept, pentru a activa funcția “Launch Control” și pentru a obține confirmarea vizuală din grupul de instrumente, șoferul pur și simplu trage plăcuța de trecere într-o treaptă inferioară de pe volan apăsând în același timp pedala de frână. Apăsând în continuare pedala de frână, șoferul poate aplica în siguranță o accelerație completă pentru a vedea acul indicator al rpm ale motorului urcând. Imediat ce șoferul dă drumul pedalei de frână, Trofeo demarează la viteză maximă.

Pentru a permite activarea funcției Launch Control trebuie respectate următoarele condiții:

  • Temperaturile agentului de răcire și ale uleiului trebuie să se încadreze în limite
  • Nu trebuie să existe alerte de avarii ale motorului sau pe sistemul de bord
  • mașina trebuie să fi parcurs cel puțin 700 km
  • Trebuie activat modul de conducere ”Corsa”
  • Maneta schimbătoare a treptei de viteză trebuie să fie în poziția “D” sau “M +/-”
  • Mașina trebuie să fie staționară pe un drum plat
  • Ușa șoferului trebuie să fie închisă iar centurile de siguranță trebuie să fie fixate

Quattroporte a fost prevăzută deja cu un motor cu 8 cilindri; de fapt, a fost prima berlină Maserati care a inclus un grup motopropulsor de acest gen. Versiunea în cauză a fost GTS, care va fi acum întrecută doar de Trofeo, prin intermediul căreia reprezentantul mărcii devine și mai sportiv. Pentru Ghibli, pe de altă parte, aceasta este o premieră absolută; Maserati-ul mai mic nu a avut niciodată un motor atât de puternic, și deoarece este mai compact decât reprezentantul, devine mai strălucitor, mai dinamic, oferind un răspuns într-un timp mai scurt și fiind mai rapid, făcându-l foarte competitiv în ceea ce privește performanța.

În versiunea Trofeo, Ghibli și Quattroporte asigură o combinație și mai elegantă de confort, lux și performanță, cu viteze care erau de neconceput pentru grupurile motopropulsoare anterioare, dar care se încadrează perfect în istoricul mărcii. Privind în urmă, merită să se reamintească faptul că în 1963, cu aproape șaizeci de ani în urmă, Maserati a dotat Quattroporte cu un motor V8 de 4,2 litri pentru a inaugura segmentul de berline super sport cu o mașină de lux care a combinat performanța care îți taie răsuflarea cu un confort unic la bord atât pentru șoferi cât și pentru pasageri. ADN-ul de cursă al Maserati iese la iveală din nou în versiunea Trofeo a celor două berline, dezvoltând un motor V8 de 3,8 litri, inițial reconceput și îmbunătățit pentru a fi montat pe Quattroporte GTS (acțiune suspendată în prezent) și apoi dezvoltată mai departe pentru Levante Trofeo.

În mod impresionant, Ghibli și Quattroporte Trofeo asigură această performanță care doboară recordurile fără a uita de mediul înconjurător. Acestea ating viteze și puterea de neatins în trecut dar nu uitați că Maserati este acum Concepută ecologic (Eco Green Oriented), și respectă noile regulamente privind emisiile EURO6D Final și ULEV 160.

Datorită excelenței șasiului folosind pe cele două berline ale Mărcii, nu au fost necesare modificări pentru integrarea puterii motorului V8 Trofeo.

Inima Trofeo: motorul V8

Noul V8 al Ghibli și Quattroporte Trofeo reprezintă o evoluție a unității V8 a Levante Trofeo, evoluată la rândul său din motorul reprezentativului Quattroporte GTS. Păstrează o cilindree de 3.799 cc și de aranjamentul la 90° V al modelului original. În ultima variantă, în Europa acesta asigură  putere de 580 CP și un cuplu maxim masiv de 730 Nm de la doar 2.250 rpm până la 5.250 rpm. Raportul cai putere/litru este de 154. Ca și celelalte unități pe motorină ale Maserati, acest V8 a fost dezvoltat de Maserati Powertrain în cooperare cu Ferrari.

Pe versiunea V8 Trofeo instalată pe Levante, nu a fost suficientă o nouă calibrare a dispunerii motorului, astfel încât departamentul tehnic a intervenit masiv în ceea ce privește componentele motorului, reconcepând chiar unele componente interne precum pistoanele și barele de direcție. Au fost instalate două turbocompresoare paralele gemene – câte unu pentru fiecare bloc de cilindri – cu un model specific al roților, oferind o performanță a debitului mai ridicată. Fiecare turbocompresor este alimentat cu aer curat printr-un singur răcitor intermediar.

Chiulasele cu cădere înaltă  au fost de asemenea reconcepute și fixate cu diferiți arbori cu came și supape pentru o eficiență îmbunătățită a combustiei, o performanță mai ridicată și un consum moderat.

Această versiune a V8 a reprezentat punctul de pornire pentru readaptarea motorului la cele două berline, care păstrează transmisia pe spate. Motorul V* al Maserati a fost conceput în mod specific pentru a asigura o performanță excelentă al toate rpm, restricționând consumul și emisiile.

Cuplul V8 este foarte mare chiar și la viteze mici ca de exemplu 1.500 rpm. Chiulasele cu cădere înaltă  și variatoarele tetrafazate reprezintă un concept rafinat de Maserati Powertrain pentru controlul optim al combustiei.

Suspensii

Configurațiile suspensiilor cu leviere duble reprezintă o tradiție pentru Maserati, și își are originile în cursele automobilistice. Ghibli și Quattroporte îmbrățișează această moștenire dar includ tehnologii de top pentru a garanta o precizie și mai mare. Geometria sistemului a acționat o arhitectură cvadrilaterală, care a permis echipei care se ocupă de Maserati să asigure un sentiment de transmisie precisă, comunicativă și confortabilă. Suspensiile pe spate folosesc un sistem cu legături multiple cu cinci bare cu patru brațe de suspensie din aluminiu, pentru un stil de condus confortabil și performanțe sport.

Având în vedere performanțele ridicate ale acestor mașini, Ghibli și Quattroporte V8 Trofeo sunt prevăzute în mod standard cu sistem de suspensii Skyhook, care includ amortizoare, cu modulație continuă și calibrare specifică, adaptate pentru condițiile de conducere extreme ale acestui aranjament. Sistemul folosește senzori de accelerație care monitorizează mișcările fiecărei roți și ale caroseriei mașinii pentru a stabili condițiile de drum și modul în care mașina este condusă, și apoi reglează imediat setarea fiecărui amortizor în mod corespunzător.

Modul implicit pentru Skyhook acordă prioritate confortului, devenind mai atletic dacă șoferul apasă butonul de suspensii. Această rigiditate extra a amortizării, care a fost dezvoltată atât în scenariile de testare extreme cât și pe pista de curse, împinge caracteristicile de manipulare ale Ghibli și Quattroporte către niveluri și mai ridicate.

În mod esențial, sistemul Skyhook reduce în mod drastic atât transferul de sarcină longitudinal cât și lateral și reduce la minim rularea caroseriei pentru a scoate la iveală latura cea mai sportivă a temperamentului mașinii. Sistemul de bord care controlează amortizoarele Skyhook monitorizează o gamă largă de parametri, inclusiv viteza, accelerarea laterală și longitudinală, mișcările individuale ale roților, mișcările caroseriei și dinamica amortizoarelor. Reglajul pentru a se potrivi modului de suspensii selectat de șofer, sistemul asigură modul perfect de amortizare pentru fiecare roată aproape instantaneu.

Restilizare externă

Ca și în cazul Levante, versiunile Trofeo ale Ghibli și Quattroporte au fost reînnoite cu modificări concepute pentru a accentua caracterul lor sportiv la maxim și pentru a reflecta performanțele imense ale acestora în termeni vizuali de la prima vedere. De aici noile adaosuri aerodinamice din fibră de carbon, un nou extractor pe spate și noi elemente decorative pentru conductele de aer pe aripi. În plus, Ghibli are două aerisiri suplimentare pentru aer pe capotă pentru a elimina căldura motorului și pentru a a da o notă suplimentară puternică și agresivă aspectului.

Pentru lansare, s-au ales culorile steagului italian – verde pentru Quattroporte, alb pentru Levante și roșu pentru Ghibli; combinația de piese din crom brunate și  finisaje roșii strălucitoare fac ca Ghibli, Quattroporte și Levante Trofeo să atragă  atenția prin agresivitate și eleganță.

Detaliile roșii apar pe marginile de jos ale aerisirilor laterale, în profilul de denumire Trofeo de pe partea laterală deasupra conductelor de aer și în fulgerul de pe logoul Saetta (din crom brunat) de pe stâlp.

Insigna Maserati de pe spate este din crom brunat.

Cu aceste elemente decorative, insigna Trofeo din crom brunat pe fundal roșu apare doar pe aripă, deasupra aerisirilor.

Stâlpul B poartă de asemenea un mic steag italian, subliniind și mai mult identitatea italiană autentică a Maserati și a mașinilor sale, care sunt fabricate integral la Modena și Torino. Steagul apare pe întreaga gamă V8: Ghibli, Quattroporte și Levante.

Noile grupuri de lumini pe spate

Prin MY21, Maserati a introdus o restilizare subtilă a tuturor modelelor sale. Aceste inovații se găsesc de asemenea, cu adaptare, pe elementele decorative Trofeo ale celor două berline. Noi grupuri de lumini pe spate, noi grătare pe față, și inserții noi din fibră de carbon pentru a accentua caracterul sportiv.

Ghibli și Quattroporte Trofeo sunt prevăzute cu un grătar frontal cu două bare verticale în finisaj Pian Negru, inspirat de versiunea care a apărut inițial pe elementele decorative ale Quattroporte GTS.

Despărțitorul de jos, lamele laterale de la admisiile de aer din față și extractorul din spate sunt fabricate din fibră de carbon ultra ușoară, foarte strălucitoare, subliniind și mai mult aspectul de curse al acestor modele. Mantaua laterală prevăzută pe Quattroporte este neagră.

În ceea ce privește Ghibli, capota a fost și ea restilizată, incluzând două extractoare de căldură agresive pentru răcirea mai bună a chiulasei. În spate s-a adăugat un extractor din fibră de carbon.

La fel ca la toate mașinile MY21, grupurile de lumini din spate au fost reconcepute într-un nou stil cunoscut ca fiind conceputul bumerang, inspirat de multe modele Maserati de-a lungul istoriei și tipice pentru identitatea genetică a Mărcii. Pentru accentuarea formei de bumerang, grupurile au fost prevăzute cu o tehnologie de turnare prin injecție 3K de ultimă generație, mulțumită căreia unitatea beneficiază de o lentilă în trei culori: neagră pe margini, roșie în mijloc și transparentă în partea de jos.

Atât Ghibli cât și Quattroporte Trofeo sunt prevăzute cu roți din aluminiu forjat Orione 21. Etrierele de frână de înaltă performanță sunt disponibile în culorile roșu, albastru și argintiu.

Pentru lansare, mașinile V8 Trofeo vor fi prevăzute cu anvelope Pirelli P0 (gama sportivă Pirelli) 21″, care vor fi urmate ulterior de Continental Sport Contact 21″.

Coeficienții de penetrare aerodinamici ai tuturor celor trei mașini rămân neschimbați la elementele decorative ale Trofeo: Ghibli 0.29; Quattroporte 0.28; Levante 0.33.

Interior cu sistem multimedia nou

În interiorul cabinei Ghibli și Quattroporte Trofeo, o multitudine de caracteristici elegante creează un mediu de rafinament pur. Interiorul este bogat în detalii de lux care subliniază personalitatea sportivă a elementelor decorative fără a sacrifica eleganța tipică a Maserati. Cabina subliniază natura sportivă, de înaltă performanță a Trofeo. Fiecare cel mai mic detaliu este stilizat în mod impecabil pentru a sublinia eleganța, notă cheie a Maserati, păstrând în același timp spiritul de curse al acestor elemente decorative. Ca de exemplu, noul ceas central cu elemente grafice exclusive, un panou de bord cu ecran plat dedicat, și tetierele cu caracteristici subtile totuși inconfundabile, în care numele Trofeo este combinat cu Trident.

Zona centrală a panoului de bord include un afișaj cu o nouă rezoluție, lansat cu MY21, mărit de la 8.4” la 10.1” cu funcționare multi-tactilă.

Același ecran a fost instalat atât pe Ghibli cât și pe Quattroporte, în timp ce Levante păstrează afișajul de 8”4 dar cu rezoluție și elemente grafice îmbunătățite și mai presus de toate un efect vizual care îl face să arate ca un singur ecran curb cu ventilațiile de aer tăiate în acesta, permițând citirea verticală a întregului afișaj.

Pentru încărcarea telefonului inteligent, există acum un încărcător wireless într-o poziție ușor accesibilă pe consola centrală. În această poziție, pe lângă încărcarea wireless a dispozitivelor acestora, utilizatorii pot împărtăși aplicații pentru telefonul inteligent, oferind acces la Apple Car Play și Android Auto, împreună cu Baidu Carlife, în țările în care este disponibil.

Elementele grafice ale grupului de instrumente includ un tahometru mare și un vitezometru mare (ambele analoge). Atât cifrele cât și cursoarele au grafică nouă și sunt luminate în spate pe un fundal negru. Lângă instrumente se află un afișaj TFT de 7” pentru funcțiile de operare ale mașinii.

Scaunele sportive sculptate au piele naturală neșpăltuită premium “Pieno Fiore” disponibilă pe culorile negru, roșu sau maroniu, toate cu cusături în contrast roșii și noul logo Trofeo sub tridentul de pe tetieră, care în loc să fie brodat, este acum injectat din spate cu efect tridimensional.

“Pieno Fiore” nu se aseamănă cu nicio altă piele folosită în industria automobilistică datorită sentimentului său natural, fin și este prelucrată pentru a dezvolta un caracter unic pe măsură ce îmbătrânește.

Faruri LED în totalitate

Farurile complet LED adaptive sunt standard pe toate elementele decorative Ghibli, Quattroporte și Levante, pentru fază lungă și fază scurtă, DRL (lumini de mers pe timp de zi), lumini de poziție și indicatoarele de direcție. Aceste faruri, complet cu iluminare statică adaptivă în viraje și reglări automate ale fazei, au o bandă DRL orizontală distinctă.

Grupurile de faruri includ o cameră frontală pentru a sprijini funcția BiLed Glarefree* pentru reglarea adaptivă a farurilor. Această funcție creează tuneluri de lumină care reduc faza în zonele lăsate în întuneric din jurul mașinii, astfel încât șoferul să poată păstra farurile pornite în permanență fără a orbi șoferii care vin din partea opusă.

Farurile interacționează de asemenea cu diferiți parametri ai mașinii pentru a activa un număr de opțiuni de lumină: modurile “urban” (<50 km/h), “extraurban” (50-110 km/h), “autostradă” (>110 km/h) și “ploaie”.

Sistemul de sunet

Pe Ghibli, Quattroporte și Levante V8 Trofeo sunt disponibile două sisteme de sunet: HARMAN KARDON Premium Sound System (4 difuzoare pentru frecvențe joase, 4 difuzoare pentru frecvențe înalte, 1 difuzor de mijloc și 1 sub cu amplificator, obținându-se un total de 650 W) sau, în mod alternativ, Sistemul de Sunet High Premium Bowers & Wilkins (15 difuzoare însumând 1.280 W).

Intrare fără cheie. închidere asistată a ușii

Tehnologia Keyless Go permite Ghibli, Quattroporte și Levante să fie descuiate pur și simplu prin operarea mânerului ușii sau a butonului de deschidere a portbagajului, fără a scoate cheia din aluminiu polizat din buzunar sau din geantă.

Sistem de închidere asistată a ușilor, standard pentru dotările Trofeo, asigură în mod automat închiderea în siguranță, silențioasă a ușilor mașinii dacă sunt lăsate întredeschise, sporind liniștea și confortul ocupanților, în special atunci când sunt copii pe locurile din spate. Se activează, de asemenea, atunci când ușa se închide manual, asigurându-se că este închisă în mod corespunzător.

Cu ajutorul Power Boot, se poate închide și deschide capacul portbagajului pur și simplu prin trecerea piciorului pe sub bara de protecție din spate. În acest caz și din motive de siguranță, capacul se va deschide și se va închide numai dacă sistemul Passive Entry (Intrare Pasivă) confirmă prezența cheii.

Levante Trofeo este și el reînnoit

La doi ani de la debutul său oficial, Levante a apărut într-o versiune Trofeo cu motorul V8 Twin Turbo, care l-a transformat în cel mai rapid Levante din gamă, lăudându-se cu o viteză maximă care se apropie de sau depășește 300 km/h, în funcție de versiune (Europeană sau alte piețe). Datorită raportului său remarcabil greutate/putere de 3.7 kg/cp, Levante Trofeo are nevoie de doar 4,1 secunde pentru a atinge 100 km/h.

Motorul de 3,8-litri V8 este o versiune reconcepută, actualizată a motorului instalat pe Quattroporte GTS, și pe Levante Trofeo european are o putere de 580 cp (590 cp pe alte piețe) la 6.250 rpm și 730 Nm cuplu de vârf la 2.500 – 5.000 rpm.

Spre deosebire de berline, Levante este activat de Transmisia pe patru roți Q4 Inteligentă, concepută să asigure o experiență de condus tipică Maserati cu transmisie pe spate dar actualizată pentru a se adapta cerințelor Levante Trofeo. În condiții normale de condus, Q4 asigură 100% din cuplul motorului către roțile din spate. Pe suprafețele alunecoase sau acoperite cu criblură, sau în cazul pierderii tracțiunii pe spate, sistemul poate modifica împărțirea cuplului față/spate de la 0:100% la 50:50% în doar 150 milisecunde.

Versiunea Trofeo, la fel ca toate celelalte versiuni Levante, este prevăzută în mod standard cu un diferențial cu alunecare limitată mecanic (LSD) pe osia din spate care garantează tracțiunea optimă în toate situațiile de conducere. Caracteristica de blocare asimetrică asigură o blocare de 25% în condiții de putere și de 35% în condiții de eliberare.

Împreună cu sistemul Tracțiune pe patru roți inteligentă Q4 și LSD, funcția de vectorizare a cuplului mărește în mod considerabil caracterul sportiv al mașinii: când se iau curbe, sistemul distribuie mai mult cuplu către roțile din exterior aplicând o ușoară forță de frânare către roțile din interior.

Levante Trofeo a fost primul vehicul din gama Maserati care a introdus modul de conducere Corsa pentru a asigura o schimbare mai rapidă a treptelor de viteză, niveluri de înălțime a suspensiilor pneumatice mai scăzute, amortizare Skyhook mai sportivă și setări ale transmisiei inteligente pe patru roți Q4. Un mod ultra-sportiv care a restricționat intervenția sistemelor Control al Tracțiunii (Traction Control) și ESP pentru o plăcere maximă a condusului.

Pentru dotările Trofeo, șasiul Levante a fost reglat în mod meticulos pentru a face față unui randament de putere mai mare, asigurând în același timp o experiență extraordinară a condusului fără compromisuri în ceea ce privește confortul pe distanțe lungi și siguranța activă.

Mai mult, sistemul de Control Integrat al Vehiculului (IVC) a fost încorporat pentru prima dată într-un Levante pentru o dinamică accentuată a condusului, pentru o siguranță activă mai mare și o performanță chiar și mai palpitantă. Levante Trofeo este încă cea mai pură expresie a filozofiei GT din segmentul SUV.

În ediția MY21, levante Trofeo va fi de asemenea dotată cu grupuri de lumini pe spate cu un nou concept bumerang. Un stil nou care împrospătează aspectul Levante foare eficient și asigură unitatea aspectului în întreaga colecție Maserati.

Administrarea sistemului și a funcționării prin Asistentul Virtual

Datorită sistemului de Recunoaștere a Vocii Tencent, funcții precum controlul climei, diverse setări și navigația pot fi administrate folosind asistentul virtual de la bord.

Sistem multimedia de nouă generație

Modelele MY21, Ghibli și Quattroporte Trofeo sunt complete cu toate actualizările de tehnologie incluse pe modelele MY21, și astfel și sistemul multimedia MIA (Maserati Intelligent Assistant) de nouă generație. Inima MIA, puternicul sistem de operare Android Automotive , oferă o Experiență a Utilizatorului complet nouă, inovatoare, cu performanțe ridicate, cu personalizare completă conform preferințelor de utilizare ale șoferului. Ecranul HD al sistemului MIA este mărit de la 8”4 cu un raport de 4:3 la 10”1 cu un raport de 16:10 și este acum fără cadre, pentru un aspect  contemporan, cu rama înconjurătoare aproape eliminată în totalitate. Acest afișaj de înaltă rezoluție cu funcție multi-tactilă asigură o nouă interfață grafică care combină culoarea neagră cu auriul pentru a-i spori eleganța. Sticla din partea de sus a afișajului este acum curbată pentru un efect mai elegant, cu margini mai puțin ascuțite. Această caracteristică poate fi familiară din alte sectoare, dar aici este utilizată pentru prima dată în concepția automobilistică.

Conectat în permanență cu Maserati Connect*

Începând cu MY21, toate mașinile Maserati sunt conectate datorită noului program Maserati Connect. Astfel aceasta se aplică și în cazul Ghibli, Quattroporte și Levante Trofeo. Având Maserati conectat în permanență, permite supravegherea stării de sănătate a mașinii, iar Maserati Connect va alerta șoferul când trebuie să se asigure service-ul, îmbunătățind experiența de îngrijire a clientului.

Maserati Connect îmbunătățește de asemenea siguranța și securitatea, oferind asistență în cazuri de urgență și în cazul furtului mașinii.

Cu ajutorul unui telefon inteligent sau al unui ceas inteligent, șoferii pot rămâne întotdeauna în contact cu mașina lor Maserati datorită aplicației Maserati Connect; aceasta este posibilă și de acasă prin intermediul asistentului virtual personal (Amazon Alexa & Google Assist). Prin intermediul sistemului multimedia MIA (Maserati Intelligent Assistant), serviciile conectate Maserati Connect oferă o nouă experiență șoferului și pasagerilor.

Datorită sistemului de navigație integrat, conectat, șoferul beneficiază în permanență de cele mai noi informații din trafic în timp real, precum și de hărți actualizate constant.

*= disponibilitatea poate varia în funcție de țară.

Controlul Integrat al Vehiculului și ADAS

Funcția de Control Integrat al vehiculului (IVC) a fost integrată în MPS pentru o dinamică activă îmbunătățită a siguranței și condusului, în timp ce Sistemele de Asistență Avansată a Șoferului asigură o tehnologie de conducere autonomă de Nivel 2.

Prevenind – în loc de corectare pur și simplu – erorile care duc la pierderea controlului mașinii, sistemul de Control Integrat al Vehiculului (IVC), dezvoltat în colaborare cu Bosch, asigură o dinamică activă îmbunătățită a siguranței și condusului. Astfel asigură și o performanță aparte în spatele volanului.

IVC folosește un controler inteligent, cu reacție pozitivă care prezice situațiile de conducere și adaptează viteza motorului și frânează corespunzător. IVC intervine mai subtil și cu mai puțin zgomot decât un ESP tradițional, asigură un echilibru mai bun al mașinii și o tracțiune la limitele dinamicii mașinii și folosește o vectorizare inteligentă a cuplului pentru a optimiza dinamica laterală într-un mod natural chiar și atunci când MSP este oprit. În timpul manevrelor de testare dinamică, precum slalomul și schimbarea benzii, IVC a făcut dovada unei viteze mai mari de depășire și timpi îmbunătățiți de tură de pistă de curse.

Programul de Stabilitate Maserati (MSP)

Dezvoltat în condițiile de testare cele mai extreme, MSP folosește o gamă largă de senzori pentru detectarea din timp și intervenție. Dacă se detectează deraparea, sistemul reduce cuplul motorului și poate activa frânele cu accesorii diferite pentru a restabili stabilitatea mașinii în câteva milisecunde. MSP integrează sub-sistem precum ABS cu Distribuție electronică a forței de frânare (EBD), Reglaj Anti-Derapare (ASR), Control al Cuplului de Frânare a Motorului (MSR), care împiedică roțile să se blocheze atunci când se trece într-o treaptă inferioară de viteză pe suprafețe cu aderență redusă, Sistem de asistență la frânare (BAS) și Control Integrat al Vehiculului (IVC).

Sisteme avansate de Asistență a Șoferului (ADAS)

ADAS Nivel 2, precum Highway Assist (Asistență pe Autostradă), Active Blind Spot Assist (Asistență Activă în Punctul Mort), și Lane Keeping Assist (Asistență pentru Păstrarea Benzii) marchează un pas important spre un condus semi-autonom. Pachetul opțional include de asemenea Recunoaștere eficientă a Semnelor de Circulație.

Cu toate că ADAS reprezintă un aspect de valoare pentru a asigura o experiență mai sigură a condusului, Maserati rămâne fidel filozofiei sale principale de producător de mașini de curse pentru marile turnee cu o dinamică superioară capabilă să ofere o experiență de condus inegalabilă. Introducând cel mai nou pachet ADAS, Maserati a făcut mașinile sale și mai sigure într-o varietate de condiții de trafic, dar șoferul trebuie să rămână 100% în control în permanență.

Asistentă Activă la Conducere (Active Driving Assist): acesta reprezintă o evoluție a Highway Assist, introdusă o dată cu MY18. O funcție ”hands-on” (șoferul trebuie să păstreze controlul mașinii în permanență), este concepută pentru utilizare pe orice drum bine întreținut.  În timp ce versiunile anterioare au fost disponibile doar pe autostrăzi, în prezent este disponibil pe orice drum bine întreținut la viteze de până la 145 km/h cu sistemul adaptiv de control al vitezei de croazieră activat: reduce oboseala șoferului și prin urmare îmbunătățește siguranța activă permițând mașinii să se mențină pe centrul benzii sale și să adapteze viteza preselectată în deplină autonomie.

Sistemul folosește o unitate radar și o cameră îndreptată în față și funcționează cu EPS pentru a controla direcția mașinii. Camera multifuncțională detectează marcajele orizontale ale drumului și calculează distanța și viteza vehiculului precedent. Sistemul de Asistență pe Autostradă include un radio care oferă informații despre drum, și un sistem de detecție ”hands on wheel”. Șoferul poate anula sistemul oricând.

Asistență pentru Păstrarea Benzii (Lane Keeping Assist) (LKA): păstrează mașina centrată pe bandă cu conectare directă la Servodirecția Electrică în timp ce afișajul panoului de instrumente afișează starea specifică. Atunci când pe afișajul ecranului tactil se selectează cutia Visual & Haptic, LKA intervine în mod automat cu cuplul de transmisie de corecție.

LKA folosește o cameră îndreptată spre față care detectează marcajele benzii pentru a stabili poziția mașinii, precum și un radar pentru prelucrarea datelor. Sistemul lucrează la viteze cuprinse între 60 km/h și 180 km/h și atunci când indicatorii sunt porniți, acesta este dezactivat.

Asistență Activă în Punctul Mort (Active Blind Spot Assist) (ABSA): un sistem care încearcă să împiedice o coliziune în timpul schimbării benzii prin folosirea senzorilor pe bază de radar pentru monitorizarea zonelor de puncte moarte. Pe lângă faptul că emite o avertizare LED și acustică, ABSA poate comunica cu EPS pentru a interveni cu cuplu de transmisie și pentru a împiedica o posibilă coliziune.

Recunoașterea semnelor de circulație* (TSR): în mod esențial, TSR împiedică accelerarea neintenționată, oferind șoferului informații în timp real pe bordul de instrumente referitor la limita de viteză actuală. Recunoașterea semnelor de circulație identifică limitele de viteză pentru condiții specifice precum ploaia, ceața sau limitele specifice orei, și folosește date din hartă din sistemul de navigație pentru a informa șoferul în cazul în care semnele efective nu există, sunt invizibile sau nu sunt recunoscute de sistemul camerei.

*Sistem disponibil pe piețe specifice

Sistem adaptiv de control al vitezei de croazieră (ACC) cu funcție Stop & Go: atunci când este activat (între 30 și 210 km/h), ACC monitorizează constant spațiul dintre Quattroporte și vehiculul din față, păstrând o distanță presetată sigură. Dacă traficul încetinește sau un alt vehicul apare în față, acesta încetinește vehiculul făcându-l să meargă la viteză constantă sau activând frânele. Datorită funcției Stop & Go, mașina va regla viteza țintă a vehiculului până se oprește complet și va demara în mod automat dacă oprirea este mai scurtă de două secunde.

Avertizare de Coliziune Față Plus (Forward Collision Warning Plus) (FCW Plus): sistemul FCW Plus monitorizează vehiculele din față prin intermediul unei camere și avertizează șoferul prin alerte vizuale și acustice atunci când se află în pericol de posibilă coliziune în spate.

Asistență Avansată la Frânare (Advanced Brake Assist) (ABA): dacă șoferul frânează iar sistemul stabilește că acesta nu a aplicat o forță de frânare suficientă, ABA va compensa acest aspect.

Frânare automată de urgență (AEB): AEB este un sistem activ conceput pentru a evita coliziunea sau pentru a reduce daunele la minim.  O posibilă coliziune este identificată de radarul ACC și o cameră îndreptată spre față. Șoferul dispune de alerte vizuale și acustice ca avertizare timpurie pentru a începe frânarea. Dacă nu iau nicio măsură, sistemul va frâna în mod autonom pentru a ajuta la încetinirea vehiculului și pentru a minimiza impactul.

Cameră pe spate cu linii dinamice

Aflată deasupra plăcuței de înmatriculare, camera pornește în mod automat atunci când se selectează treapta de viteză pentru marșarier și arată zona din spatele mașinii pe noul afișaj de rezoluție înaltă. Camera folosește senzori de parcare pe spate pentru a avertiza șoferul atât vizual cât și acustic despre potențialele obstacole. Liniile de grilă dinamică reprezintă lățimea maximă a mașinii și calea proiectată pe baza semnalului unghiului de direcție.

Cameră opțională vizualizare împrejur

Sistemul de cameră pentru vizualizare împrejur folosește patru camere în total – două camere laterale adăpostite sub oglinzile laterale, precum și o cameră îndreptată spre față – și spate – pentru a oferi o imagine panoramică clară de 360° a mașinii pe afișajul de înaltă rezoluție. Poate fi activat în mod automat prin schimbarea în marșarier, sau manual prin intermediu butonului de pe afișajul de 10.1″. Oferă cinci moduri de vizualizare selectabile diferite. Arată de asemenea și ușile deschise și liniile de ghidare de parcare.

Cale încrucișată spate

Această funcție emite alerte atunci când se iese cu spatele dintr-un loc de parcare. Are scopul de a avertiza șoferii care ies cu spatele dintr-un loc de parcare atunci când câmpul lor vizual pentru vehiculele care vin este blocat. Folosind senzorii aflați pe bara de protecție din spate de pe oricare parte laterală, se detectează orice vehicule sau obiecte care se îndreaptă spre partea laterală a vehiculului la viteze cuprinse între  1 km/h și 16 km/h.

SPECIFICAȚII TEHNICE: LEVANTE TROFEO GHIBLI TROFEO QUATTROPORTE TROFEO
Configurația motorului Motorină 90° V8, turbocompresor geamăn – injecție directă (GDI) Motorină 90° V8, turbocompresor geamăn – injecție directă (GDI) Motorină 90° V8, turbocompresor geamăn – injecție directă (GDI)
Cilindree (cc) 3.799 3.799 3.799
Randament max. de putere (hp @ rpm) 580@ 6.250 (EU; NA; KR; CHN;JAP;India)

590@ 6.250

(alte piețe)

580@ 6.750 580@ 6.750
Cuplu de vârf (Nm @ rpm) 730 @ 2.500 – 5.000 730@ 2.250-5.250 730 @ 2.250 – 5.250
Consum de combustibil (mpg, EPA comb.) 13.2-13.7 12.3-12.6 (tbc) 12.2-12-5 (tbc)
0-100 km/h (sec) 4.1 (Europa)

3.9 (alte piețe)

4,3 4,5
Viteza maximă (km /h) 300 km/h (Europa) / 304 km/h (alte piețe) 326 326
100-0 km/h (m) 34,5 34,0 34,0
Cutie de viteze ZF automată cu 8 viteze
Transmisie Transmisie Q4 inteligentă pe toate roțile cu diferențial cu alunecare limitată pe spate Transmisie pe spate cu diferențial mecanic cu blocare automată cu alunecare limitată pe spate Transmisie pe spate cu diferențial mecanic cu blocare automată
Suspensii față Leviere duble, arcuri cu aer reglabile, amortizoare Skyhook Leviere duble, amortizoare Skyhook, bară antiruliu Leviere duble, amortizoare Skyhook, bară antiruliu
Suspensii spate Legături multiple, arcuri cu aer reglabile, amortizoare Skyhook Legături multiple, amortizoare Skyhook, bară antiruliu Legături multiple, amortizoare Skyhook, bară antiruliu
Lungime/lățime/înălțime (mm) 5.003 / 1.968 / 1.679 4.971 / 1.945 / 1.461 5.262 / 1.948 / 1.481
Ampatament (mm) 3.004 2.998 3.171
Masă proprie (kg) 2.170 1.969 2.000
SPECIFICAȚII TEHNICE: LEVANTE TROFEO GHIBLI TROFEO QUATTROPORTE TROFEO
Configurația motorului Motorină 90° V8, turbocompresor geamăn – injecție directă (GDI) Motorină 90° V8, turbocompresor geamăn – injecție directă (GDI) Motorină 90° V8, turbocompresor geamăn – injecție directă (GDI)
Cilindree (cc) 3.799 3.799 3.799
Randament max. de putere (hp @ rpm) 580@ 6.250 (Europa)

590@ 6.250

(alte piețe)

580@ 6.750 580@ 6.750
Cuplu de vârf (Nm @ rpm) 730 @ 2.500 – 5.000 730@ 2.250-5.250 730 @ 2.250 – 5.250
Consum de combustibil (mpg, EPA comb.) 13.2-13.7 12.3-12.6 (tbc) 12.2-12-5 (tbc)
0-100 km/h (sec) 4.1 (Europa)

3.9 (alte piețe)

4,3 4,5
Viteza maximă (km /h) 300 km/h (Europa) / 304 km/h (alte piețe) 326 326
100-0 km/h (m) 34,5 34,0 34,0
Cutie de viteze ZF automată cu 8 viteze
Transmisie Transmisie pe toate roțile Q4 inteligentă

cu diferențial spate cu alunecare limitată

Transmisie pe spate cu diferențial mecanic cu blocare automată cu alunecare limitată pe spate Transmisie pe spate cu diferențial mecanic cu blocare automată
Suspensii față Leviere duble, arcuri cu aer reglabile, amortizoare Skyhook Leviere duble, bară antiruliu Leviere duble, amortizoare Skyhook, bară antiruliu
Suspensii spate Legături multiple, arcuri cu aer reglabile, amortizoare Skyhook Legături multiple, bară antiruliu Legături multiple, amortizoare Skyhook, bară antiruliu
Lungime/lățime/înălțime (mm) 5.003 / 1.968 / 1.679 4.971 / 1.945 / 1.461 5.262 / 1.948 / 1.481
Ampatament (mm) 3.004 2.998 3.171
Masă proprie (kg) 2.170 1.969 2.000

Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raliul ,,Memorial Giurgiu 1904″ ediţia a XXII – a

"RALIUL “Memorial Giurgiu 1904” ediţia XXII" este un eveniment de regularitate organizat de RETROMOBIL CLUB ROMÂNIA, Autoritate Națională FIVA pentru...

Închide