Tridentul a găzduit o seară exclusivă, în prezența lui David Beckham și a lui Hiroshi Fujiwara, celebrând noul GranTurismo, cu trei versiuni Fuoriserie One Off și ediția specială Launch Edition PrimaSerie 75th Anniversary
Maserati a sărbătorit noul GranTurismo alături de personalități din lumea modei, showbiz-ului, sportului și muzicii la noul său showroom aflat la Milano, în inima capitalei designului din Italia. Tridentul a prezentat ediția specială GranTurismo Launch Edition PrimaSerie 75th Anniversary împreună cu trei capodopere – GranTurismo One Off Prisma și Granturismo One Off Luce, proiectate de Maserati Centro Stile, precum și Granturismo One Off Ouroboros, conceput de inspirația îndrăzneață a pionierului culturii stradale japoneze și prieten al Tridentului, Hiroshi Fujiwara.
Pionierul stilului și ambasadorul brandului global, David Beckham a fost prezent pentru a aduce un omagiu personal noului GranTurismo, împreună cu designerul japonez Hiroshi Fujiwara, pianistul și compozitorul italian Dardust și actrița italiană Matilda De Angelis, care au închinat un pahar și au sărbătorit simbolul Tridentului – proiectat pentru prima dată în 1947, pentru a conferi o notă și mai intensă mașinii sport de cursă lungă prin excelență.
GranTurismo One Off Prisma este o operă rafinată de artă, echipată cu motorul cu ardere internă Nettuno V6, un tribut dedicat istoriei gloriosului model. Caroseria este realizată dintr-un adevărat parteneriat cromatic care constă în 14 culori diferite – toate pictate manual – și ornamentată cu detalii din peste 8.500 litere aplicate și lăcuite manual una câte una, care alcătuiesc numele automobilelor Maserati.
Două dintre sunt culori moderne, privind către viitor, iar celelalte douăsprezece au fost selectate dintre nuanțele celor mai populare modele GranTurismo din trecut, precum culoarea caracteristică Amaranto, specifică modelului Maserati A6 1.500 din 1947 și Oro Longchamps, care a luminat modelul Maserati Khamsin din 1973.
GranTurismo One Off Luce este o adevărată declarație de inovație și sustenabilitate, cu un motor Folgore complet electric, reflectând literalmente experiența și cercetarea continuă Maserati. Ținuta sa reprezintă un monolit cromatic original în oglindă, gravat laser cu un model dinamic și vopsit într-o culoare aproape absentă, care face ca silueta mașinii să se contopească cu împrejurimile.
Interioarele sunt un imn către viitor, deoarece sunt realizate din ECONYL® – un fir de Nailon regenerat – rezultând o metamorfoză estetică unică: interiorul albastru monocromatic amintește de marea din care provine materialul durabil. Formele scaunelor sunt subliniate și de cele câteva elemente grafice prezente pe părțile centrale, ce au fost gravate cu laser pe un fundal contrastant realizat în gradient.
Rezultatul îl reprezintă cele două tehnici contrastante, în interior și exterior: oglinda care aproape ascunde mașina și laserul care își propune să creeze o urmă puternică și adâncă a sufletului Maserati, a performanțelor sale tehnice și a uimitoarei sale frumuseți.
Klaus Busse, Head of Design la Maserati, a declarat: „GranTurismo Prisma este o odă dedicată moștenirii noastre de 75 de ani și know-how-ului care a impregnat toate mașinile Maserati de-a lungul timpului. GranTurismo Luce este viitorul nostru, privind în perspectivă, în echilibru perfect cu Prisma. Esența fiecăruia depinde de celălalt. În ceea ce privește inovația, Prisma exprimă toată frumusețea și excelența măiestriei italiene, precum și măiestria în pictură și culoare; Luce dezvăluie toată tehnologia dezvoltată cu Folgore, combinând atitudinea noastră vizionară și creativitatea italiană”.
În urma unui parteneriat de lungă durată cu marca japoneză Fragment, început în 2021, Maserati a introdus GranTurismo One Off Ouroboros, un Fuoriserie GranTurismo virtual creat de inovatorul culturii stradale Hiroshi Fujiwara, drept propria sa interpretare creativă a contemporanului GranTurismo în variantă Folgore complet electrică.
Inspirat de ‘Ouroboros’, un symbol gnostic care exprimă unitatea tuturor lucrurilor care nu dispar niciodată ci își schimbă permanent forma într-un ciclu etern de distrugere și recreere, Fujiwara a conceput o mașină unică, îmbinând perfect elemente de design distinctiv dintr-o selecție atent aleasă din modelele Maserati din trecut.
Designul Granturismo Ouroboros combină grila frontală de la A6GCS Berlinetta Pininfarina și orificiile laterale de ventilație de la 3500 GT – simboluri ale eleganței anilor 1950 – cu farurile rotunde acoperite care caracterizau cursele anilor 1960, precum Maserati Tipo 151. Noile jante forjate sunt inspirate de jantele de pionierat din aliaj de magneziu introduse de Bora în anii 1970, în timp ce fascia lămpii spate conectată este o referire directă la designul inovator al modelului Shamal din anii 1980 – 1990.
Hiroshi Fujiwara, creierul mărcii Fragment, a declarat: „GranTurismo Ouroboros a fost conceput ca o legătură vizuală și culturală între diferitele ere ale designului Maserati și generația actuală GranTurismo. Am lucrat împreună cu echipa Maserati pentru a conecta vârful tehnologiei și performanței actuale cu simbolurile de stil care au generat și au alimentat mitul de-a lungul deceniilor”.
În timpul serii, ca parte a colaborării cu Fragment, Fujiwara a oferit o avanpremieră specială a colecției capsulă exclusive inspirată dintr-o călătorie de lux la bordul lui Maserati GranTurismo, prezentând un nou logo conceput ca un car-club, combinând Trident și Fragment și prezentând un omagiu orașelor Modena și Tokyo, orașele natale ale celor două mărci. Colecția – disponibilă din vara lui 2023 pe Maserati.com și la anumite showroom-uri Maserati – include tricouri, pulovere cu fermoar, pantaloni sport – disponibile în alb și negru – precum și o șapcă neagră, un breloc în forma primului Maserati GranTurismo A6 1.500, o ediție de colecție a hărții Italiei creată de Yorgo Tloupas, precum și o pătură de cașmir, un scaun portabil și o masă, create în colaborare cu Helinox pentru popasul perfect de pe parcursul unei călătorii Maserati de neuitat.
În cele din urmă, a fost prezentată în cadrul evenimentului alura inconfundabilă a ediției limitate GranTurismo Launch Edition PrimaSerie 75th Anniversary. Realizate în patru configurații unice, totalul de 300 unități – 75 pentru fiecare versiune cu motor cu ardere internă, în culorile Grigio Lamiera și Nero Cometa, și 75 pentru versiunea electrică Folgore, în nuanțe Rame Folgore și Blu Inchiostro – celebrează chintesența luxului Italian în ceea ce privește performanța și reprezintă o dovadă a echilibrului ideal între frumusețe și funcționalitate, fără ostentație.
Aceste capodopere spectaculoase, pe patru roți sau digitale, întruchipează moștenirea Maserati proiectată în viitor și au fost create în cadrul Fuoriserie, programul de personalizare al Tridentului, care permite clienților să exprime propria personalitate și creativitate pentru a proiecta vehicule unice. În urma previzualizării globale din cadrul Milan Design Week, aceste opere de artă vor călători în toată lumea pentru o serie de evenimente Maserati GranTurismo, oferind entuziaștilor șansa de a le experimenta de aproape și personal.
Video: YouTube
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro