Weekendul trecut a avut loc etapa a doua a Campionatului National de Viteza in Coasta pentru Automobile Istorice. Etapa s-a desfasurat pe un traseu nou, situat in Cheile Gradistei. La start s-au aliniat sase modele istorice, printre care un BMW 1602, doua VW Golf GTI Mk1, doua Dacia 1300 si o Alfa Romeo GTV Turbodelta.
Weekendul a inceput nefericit pentru Catalin-Cedric Ghigea care a avut o usoara iesire in decor in prima mansa de recunoasteri. A repus masina pe traseu dupa neutralizarea probei si a continuat urcarea. Urmatoarele manse au fost din ce in ce mai bune si Baba Dochia a castigat toate mansele de antrenamente si, apoi, in mansele de concurs, a consemnat prima ei victorie la prima participare la o etapa de viteza in coasta.
Catalin-Cedric Ghigea s-a impus in fata lui Doru Alexandrescu, ce a pilotat un VW Golf GTI, in timp ce timul loc al podiumului a fost disputat intre Adrian Bortica (BMW 1602) si Petru Constantinescu (VW Golf GTI).
„Toate istoricele s-au comportat onorabil la Cheile Gradistei si au incantat spectatorii prin evolutie, dar si prin calitatea restaurarii. In ceea ce ma priveste, acest weekend mi-a lasat un gust dulce-amar. Desi am castigat grupa destinata automobilelor istorice, bucuria pilotajului a intarziat sa apara. Masina inca ma surprinde pe alocuri si inca mai are unele mici, dar sacaitoare imperfectiuni, inerente unei perioade de „rodaj”. Unora le vom da de cap cu rabdare. Pe altele va trebui se le luam ca atare. Tin de tehnologia epocii respective si de prevederile fisei de omologare si va trebui sa ma obisnuiesc cu ele.
As vrea sa felicit oficialii motorsportului romanesc pentru curajul de a organiza aceasta etapa. Cred ca suntem singura tara din Europa unde un traseu nou apare direct in campionatul national fara a fi verificata in competitii regionale, de exemplu. Aceasta cursa a avut multe laturi incantatoare, dar m-as bucura sa vad o atentie sporita alocata securitatii traseului. Sunt, de asemenea, bucuros ca pilotii au inteles eficacitatea elementelor de securitate prezente si si-au adaptat pilotajul in consecinta.
In numele tuturor istoricilor, as vrea sa multumesc spectatorilor pentru incurajari si aprecieri. Sa ne vedem cu bine la urmatoarea etapa, cea de la Poiana Brasov, una dintre cele mai frumoase etape din calendar,” a declarat Catalin-Cedric Ghigea, citat de autostiri.ro.
Partenerii lui Catalin sunt Autoitalia, importator Alfa Romeo, Motul, Foerch, Oldtimer Studio si publicatia Racing Wheels.
Credit foto: Catalin Stoia – Simcat.ro
Sursa: comunicat transmis autostiri.ro