Finlandezul Juho Hanninen a preluat conducerea la general de foarte devreme (SS2) şi nu a mai cedat-o până la finalul zilei. Pilotul Skoda este urmat la 44,5 s. de belgianul Freddy Loix şi la peste 50 s. de Petter Solberg.
Echipajul românesc Marco Tempesta / Dorin Pulpea a încheiat prima zi de de concurs pe locul 25, la peste zece minute de lider, obiectivul declarat al acestora fiind calificarea pentru noaptea de la Tourini, unde numai primele 60 de echipaje din clasament au dreptul să participe.
SS1 Le Moulinon – Antraigues
Dupa prima speciala Stephan Sarrazin s-a clasat pe prima pozitie cu un timp foarte bun de 23:35.6 secunde şi a surprins pe toata lumea. Campionul en-titre Juho Hanninen a reusit si el un timp excelent, chiar daca a avut o intarziere de +0:00.3 secunde fata de Sarrazin, reusind doar pozitia secunda. La o distanta apreciabila Guy Wilks a reusit sa incheie podiumul dupa aceasta prima speciala cu o intarziere de +0:20.3 secunde.
Multi dintre piloti au avut probleme cu penele de cauciuc datorita traseului extrem de ingust au lovit pietrele si blocurile de beton de pe margine, printre ghinionisti sau numarat Andreas Mikkelsen cu doua pene si Henine Solberg.
O veste foarte proasta este aceea ca Therie Neuville si Andrea Mikkelsen au abandonat din motive tehnice dupa aceasta prima speciala.
Echipajul nostru Tempestini/Pulpea a terminat pe pozitia 27 la +3:08.6.
SS2 Burzet – St Martial
La finalul specialei cu numarul doi Juho Hanninen a stabilit cel mai bun timp de 22:39.6 si a batut recordul specialei stabilit de Didier Auriol in 1994 care era de 24:09. Petter Solberg a fost al doilea la +0:15.1 secunde, iar pe pozitia a treia s-a clasat Freddy Loix cu o intarziere de +0:17.9 secunde.
Clasamentul general dupa doua speciale se prezenta: 1.Juho Hänninen – 46:15.5; 2.Stéphane Sarrazin – +0:35.6; 3.Freddy Loix – +0:41.7.
SS3 St Bonnet Le Froid 1
Campionul mondial în exerciţiu, Juho Hanninen îşi măreşte avansul ăn clasamentul general, după ce şi-a adjudecat proba lungă de 25,2 kilometrii.
Un alt pilot Skoda, Freddy Loix urcă pe doi la general după a fost mai rapid pe probă decât francezul Sarrazin.
Echipajul roman Tempesta/Pulpea a încheiat proba cu al 23-lea timp, la 1min40s. de finlandez.
A doua trecere pe bucla de la St Bonnet Le Froid a fost cu noroc pentru belgianul Loix. După ce la prima trecere el reuşea să urce pe doi la general, acum el îşi consolidează această poziţie reuşind să-şi adjudece speciala.
El a fost urmat de liderul la general, la 0,7 s. şi de Petter Solberg, norvegianul reuşind să urce la rândul său la general, ocupând la finalul primei zile cea de-a treia treaptă a podiumului.
Tempesta a încheie a doua trecere pe speciala cu un timp mult mai slab faţă de prima, fiind doar al 38-lea, la peste două minute de învingător.
Clasament general provizoriu după prima zi:
1. Juho Hanninen Skoda Fabia S2000 1hour 11mins 33.4secs
2. Freddy Loix Skoda Fabia S2000 +00mins 44.5secs
3. Petter Solberg Peugeot 207 S2000 +00mins 55.3secs
4. Stephanie Sarrazin Peugeot 207 S2000 +00mins 55.5secs
5. Guy Wilks Peugeot 207 S2000 +01mins 18.7secs
6. Jan Kopecky Skoda Fabia S2000 +01mins 26.3secs
7. Bryan Bouffier Peugeot 207 S2000 +01mins 36.2secs
8. Francois Delecour Peugeot 207 S2000 +01mins 52.4secs
9. Jean-Sebastien Vigion Peugeot 207 S2000 +03mins 11.3secs
10. Julien Maurin Ford Fiesta S2000 +03mins 53.2secs
…
25. Marco Tempesta Peugeot 207 2/S2000 +10min17.3secs.