Interviu de Debutant : Dan Iancu – «Il admiram pe Carlos Sainz in WRC cu Toyota Celica »

| 17 octombrie 2021 | 0 Comments

« Interviu de Debutant »-seria dedicata debutantilor din Campionatul National de Viteza in Coasta 2, continua astazi cu pilotul Dan Iancu.

Acesta si-a inceput cariera de pilot la etapa de la Harghita, etapa care a fost un adevarat challenge pentru el. Pasiunea pentru motorsport a prins contur inca din copilarie, fiind oarecum alimentata si de bunicul sau, fost pilot de avioane de vanatoare, dar care iubea la fel de mult masinile si motocicletele.

Alaturi de Dan am povestit despre acest sezon de debut, dar mai ales despre toate incercarile fizice si psihice prin care a trecut.

ANA : De unde pasiunea pentru motorsport?

DAN : Aceasta pasiune pentru motorsport pot spune ca a prins contur de mic copil, pe vremea cand urmaream legendarele curse de Formula 1 castigate de Michael Schumacher cu cei de la Benetton. Pasiunea pentru viteza pot spune ca este ceva ce am mostenit de la bunicul meu, fost pilot de avioane de vanatoare, insa cu o pasiune la fel de mare pentru motociclete, masini si adrenalina. Il admiram foarte mult si pe Carlos Sainz in WRC cu Toyota Celica, o masina legendara.

ANA : Care a fost primul sentiment pe care l-ai avut atunci cand te-ai asezat prima oara la linia de start?

DAN : Nu pot spune ca a fost un singur sentiment care m-a incercat atunci, ci un mix de emotii specifice oricarui debutant, amestecate cu teama de a ma afla singur in masina, fara nimeni care sa ma incurajeze din dreapta. Senzatia pe care o ai cand te afli intre barele rollcage-ului, si auzi motorul cum tureaza langa tine… nu ai cum sa o simti decat intr-o masina de competitii.

ANA :7 etape de Viteza in Coasta 2 s-au desfasurat pana acuma. Care a fost traseul tau preferat, care ai simtit ca se potriveste cel mai bine cu stilul tau de mers?

DAN : Stilul meu de mers este adaptat pe trasee foarte virajate, masina mea actuala Renault Clio 1 avand o cutie de viteza mult prea scurta. Traseul meu preferat a fost cu siguranta cel de la Ranca, o combinatie spectaculoasa de viraje in viteza care m-au facut sa simt adrenalina la maxim.

ANA: Ne poti spune cu care traseu nu te-ai acomodat, care a fost cel mai dur pentru tine?

DAN :Traseul de la Harghita Challenge a fost cu adevarat un ‘challenge’ pentru mine, fiind prima mea etapa oficiala in postura de debutant, dar si din cauza unor probleme tehnice avute la masina. Pe langa asta, s-au adaugat si emotiile, iar toate cumulate m-au oprit sa conduc asa cum mi-as fi dorit, la adevaratul potential al masinii. In plus, am avut si o problema cu casca, si a trebuit sa imprumut una de la colegii mei pe ultima suta de metri. A fost cu siguranta un debut cu peripetii, insa m-a motivat sa dau tot ce e mai bun la urmatoarele etape.

ANA: Cum reusesti sa iti stapanesti emotiile la etape?

DAN: In cazul meu, emotiile sunt tot timpul acolo, poate pentru ca tind sa analizez prea mult, si sa iau in calcul orice scenariu, fie el pozitiv, fie negativ. Insa, cu fiecare urcare pe care o fac, emotiile devin mai putine, si incepe sa preia controlul acea parte din mine care iubeste viteza, si care isi doreste sa isi depaseasca limitele constant.

ANA: Care sunt planurile tale pentru urmatorul sezon?

DAN: Pentru urmatorul sezon mi-am setat ca obiectiv sa tintesc spre podium in una dintre etapele din CNVC2 (poate chiar cea de la Ranca) Imi doresc sa particip cateva etape si la Campionatul de Superrally,  si poate o etapa la Coasta mare. Principalul meu focus va ramane pe CNCV2, vreau sa dau tot ce e mai bun aici, iar pentru a realiza asta pregatesc o surpriza legata de masina cu care voi lua startul. Tot ce pot sa spun e ca in noul sezon o sa am alaturi de mine un nou sponsor – Magureni Constructii care imi va oferi componente din fibra de carbon.

ANA: Stim ca totul se face cu ajutorul celor din jur. Cine sunt cei care ti-au stat alaturi in acest sezon?

DAN: De la cel mai tanar fan care este baietelul meu de 3 ani, si pana la bunica mea de aproape 90 de ani, toata familia imi este alaturi, indiferent de esecurile sau problemele pe care le am.

Insa, fara o echipa tehnica in spate nu poti sa faci fata unui sezon de curse, mai ales ca si debutant, si aici trebuie sa le multumesc baietilor din Brasov de la AlyServ Autoaly pentru tot ajutorul si suportul oferit pe parcursul acestui sezon.

Si nu in ultimul rand, va multumesc voua pentru sansa oferita de a imi impartasi povestea cu toti cei pasionati de motorsport.

In episodul urmator din « Interviu de Debutant » vom descoperi povestea unui alt tanar extrem de talentat si ambitios ce a reusit la o varsta foarte frageda sa participe in diverse competitii.

Foto: Arhiva personala – Dan Iancu 


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Hypercar-Ul Hybrid PEUGEOT 9X8: designul suprem

Mai mult decât o mașină de curse, PEUGEOT 9x8 este deja un vehicul emblematic, o revoluție tehnică și estetică, o...

Închide