Interviu cu Istvan Ordog, tatal pilotului Zoltan Ordog

| 11 noiembrie 2014 | 0 Comments
Tatal si fiul in grila de start...

Tatal si fiul in grila de start…

Unde au disparut sportivii si organizatorii?

INTERVIU cu Istvan Ordog, tatal pilotului Zoltan Ordog, locul III in Campionatul de Minicross Maghiar

Anul 2014 a adus o mare implinire “micului” Zoltan Ordog si familiei sale, pilotul de motocross, in varsta de doar opt ani, din Depresiunea Targului Secuiesc. El a ocupat locul trei in Campionatul de Minicross al Ungariei si a devenit campion national al Romaniei la Supermoto, clasa 65 dar si la juniori III, dupa trei si respectiv patru etape desfasurate la Arad. Locul trei in Campionatul de Minicross al Ungariei este o performanta pentru Zoltan, dupa cum explica tatal sau, Istvan, iar pentru a obtine acest rezultat, Zoltan a evoluat alaturi de 22 de copii, asta dupa ce anul trecut s-a clasat pe locul sapte. Intrigati de faptul ca un asemenea talent evolueaza mai mult in Ungaria, am stat de vorba cu tatal sau, Istvan Ordog.

De ce a participat Zoltan Ordog in campionatul maghiar, caci exista si in Romania un campionat national?

Campionatul de Minicross este destul de puternic pentru noi, avand in vedere handicapul cu care ne prezentam noi acolo. Acasa nu avem cu cine sa ne antrenam, la categoria noastra, MX50, copiii de acolo sunt multi si se antreneaza cu antrenori, in fiecare week-end se strang cel putin 8-10 copii la training, lucru care nu se intampla in Romania. Ma intreb si eu de ce in Ungaria sunt 20-25 de copii la start, iar la noi ii poti numara degetele de la o mana?

In 2011, cand am inceput motocrosul erau sapte copii la start, iar anul acesta ia vedeti, cati copii au fost la start? Ce trasee avem noi la clasa 50 cmc? In Ungaria exista minicross, un campionat separat de cel al adultilor, impreuna cu cei din campionatul “mare” unde se strang 150, 170 de sportivi.

Dar ati participat si in campionatul national, ce parere aveti despre acesta?

Anul trecut, la etapa pe echipe, acolo unde au fost trei copii la clasa 50, s-a luat startul de pe o trambulina! La ora 10 si 10, fiind cu copilul pregatit pentru antrenamentul liber, a trebuit sa intreb unde era traseul! Copiii nu se vedeau efectiv de burienile dintre legaturile de pe traseul mare, pentru ca ei trebuiau sa alerge pe o bucata din traseul mare. Mi s-a raspuns… “aoleu, stai sa intreb organizatorul” si doar dupa aceea s-a improvizat un traseu, trecandu-se cu ATV-ul peste burienile mentionate.

Asa ceva nu am intalnit in Minicross Hungary si nu cred ca anul acesta a fost altfel la noi. Deci, unde sa merg cu copilul? In afara tarii, si pentru locul zece trebuie sa te lupti, iar in campionatul national abia daca exista trei sportivi! Dupa cum vad, nici la clasele mari nu prea se mai inghesuie la etape sportivii.

Unde au disparut sportivii? Acum cativa ani, am organizat o etapa de motocross la Ojdula unde s-au inscris suficienti sportivi pentru a se putea alerga la toate clasele in formatie cat de cat completa. Dar, anul acesta observ ca au disparut si organizatorii! Din ce am vazut in cei cinci ani de munca in motociclismul sportiv, ca organizator, ca tata, ca antrenor, nu se respecta calendarul competitional! In afara, si iar trebuie sa dau ca exemplu Ungaria, pentru ca oricum mai departe nu am ajuns inca, acest calendar competitional este finalizat in februarie, cel tarziu in martie! In martie stiam deja ca urma sa avem ultima etapa pe 11 octombrie si asa ramanea, pentru ca programul se respecta la secunda!

Anul acesta am alergat in campionatul national pentru experienta, la doua dintre cele trei etape, pentru ca la ultima trebuia sa fim in Ungaria sa ne luptam pentru podium! Ma tot uitam in calendar. In Ungaria etapele sunt sigure, la noi ba se anulau, ba se amanau pentru nu se stie cand. Nu se poate asa, sa stai sa te stresezi! Campionatul national ar fi in prim plan, pentru ca de asta facem sport de performanta, dar daca nu se poate face un campionat cu etape fixe si sigure, va dati seama ca este enervant. Cum sa facem in asemenea conditii sport, cum sa formam copii, chiar daca noi ca parinti investim enorm in ei?

Ati primit vreun sprijin din partea Federatiei Romane de Motociclism? Cat de dificil a fost sa participati in campionatul maghiar?

Alergand intr-un campionat din alta tara si nefiind vorba de un campionat est european, european sau mondial, sprijin din partea FRM nu am avut. Pentru toate etapele de Minicross Hungary, am solicitat permisiunea de start contra cost in ziua cursei. Avand licenta la clasa MX65 emisa de Federatia Romana de Motociclism am putut alerga la clasa MX50, pentru ca Zoltan are inca varsta pentru aceasta clasa! In Ungaria se alearga la 50 cmc pana la noua ani inclusiv.

Ati alergat si la doua etape in Motocross Cup. Ce parere aveti despre aceasta competitie?

Am mai spus asta, in Motocross Cup participam cu drag, cursele sunt bine organizate, traseele sunt bine aranjate, am participat doar la doua etape anul acesta pentru ca celelalte se suprapuneau cu cele din Ungaria, dar am vazut destul de multi sportivi la toate clasele.

Care sunt planurile pentru 2015?

Pentru anul 2015 vom participa la clasa MX 65, atat in Ungaria unde sunt aproape 20 de copii la start cat si in Romania, unde speram la un calendar cat mai sigur.

Va multumim si va uram mult succes!
Sursa si imagine: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
80 de ani de la victoria BMW 328 la Mille Miglia, 8 decenii de poveşti

BMW 328 şi victoria de la Mille Miglia - o poveste de 8 decenii care a definit marca bavareză, cu...

Închide