spot_img

Indemanarea Auto si Super Slalom-ul la debut de sezon

Doar cateva zile ne mai despart de prima etapa a celor doua competitii surori – Campionatul National de Indemanare Auto si Campionatul National de Super Slalom , ramuri ale motorsportului romanesc, dedicate pilotajului automobilistic printre jaloane. Organizata de GTAutoClub, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, prima runda a celor doua campionate , se va desfasura pe meleaguri prahovene, in zilele de 14 si 15 mai in municipiul Ploiesti, pe o portiune a bulevardului Independentei, amenajata special in acest scop.

Cele doua intreceri sportive, care s-au bucurat de un real success si in sezonul trecut, se adreseaza atat incepatorilor si avansatilor, cat si profesionistilor in manuirea volanului , traseele puse la dispozitie de organizator, fiind adaptate in functie de capacitatea de pilotaj si puterea bolizilor inscrisi in concurs.

In cadrul Campionatului National de Indemanare Auto, participarea este una ridicata, varsta minima de 8 ani si bugetul decent, facand ca aceasta competitie sa fie foarte populara printre copii, adolescenti , tineri , dar si seniori de peste 65 de ani. Si daca anii trecuti ,participarea tinerilor de pana in 14 ani ,era una relativ scazuta, fiecare din ei cautand masina si antrenor pe cont propriu, la un cost destul de ridicat, iata ca anul trecut, un pilot veteran si bun preparator de masini de curse – George Ladopoulos, a venit cu o initiativa inedita si anume infiintarea unui club sportiv dedicat motorsportului juvenil (altceva decat kartingul).

Astfel a luat fiinta Junior Motorsport, club unde copiii beneficiaza de autoturisme pregatite, antrenamente pentru dezvoltarea abilitatilor in conducerea unui automobil, pregatire fizica, tabere de formare a calitatii de pilot, sprijin logistic in cadrul participarilor la diferite competitii, toate acestea in schimbul unei taxe anuale, costurile fiind mult mai mici, decat in cadrul participarii individuale.  Inca din primul an, proiectul a fost unul de success, tinerii driveri castigand numeroase podiumuri si chiar campionatul la clasa si grupa.

In acest an, fenomenul a luat amploare, Junior Motorsport deschizand filiale in mai multe orase din tara, avand nu mai putin de 40 de piloti participanti in diverse campionate nationale. De altfel, mai multe cluburi din motorsportul romanesc au urmat acest exemplu, GCO Motorsport, participant vechi la indemanare auto, fiind unul dintre acestea. Ca noutate in acest an, categoria junior a fost impartita pe trei clase (anul trecut au fost doar doua) J1= 8-10 ani ; J2=10-12 ani ; J3=12-14 ani. Sa remarcam faptul ca acest campionat este o minunata rampa de lansare catre competitiile motorizate superioare , tinerii sportivi putand evolua fara probleme ,in competitii precum  Super Slalom, Viteza in Coasta, Rally sau discipline de circuit.  Impartirea claselor in acest campionat, este urmatoarea:

Debutanti clasele D1;D2;D3

Juniori clasele J1(8-10 ani);J2(10-12 ani);J3(12-14 ani)

Femina (categorie destinata exclusiv femeilor)

Sprint (participare indiferent de cilindree)

Open (clasament general, indiferent de clasa sau grupa)

Echipe (categorie unde sunt premiate cluburile participante)

“Fratele”mai mare al Indemanarii Auto, Super Slalomul, aliniaza la start piloti cu experienta, nivelul de dificultate al traseului fiind unul mai ridicat, iar puterea bolizilor, una mai mare. In cadrul acestei competitii, avem categorii si clase impartite astfel:

Avansati clasele A1;A2;A3;A4;A5

Juniori clasele J1;J2(14 – 18 ani)

Electrice  (automobile electrice)

Femina (categorie destinata exclusiv femeilor)

Modificate (automobile modificate, indiferent de clasa si cilindree)

Open (clasament general, indiferent de clasa sau grupa)

Echipe (categorie unde sunt sunt premiate cluburile participante)

Revenind la debutul sezonului si la prima etapa, sa precizam ca partenerii evenimentului sunt Primaria Municipiului Ploiesti, Inspectoratul Pentru Situatii de Urgenta Prahova, Politia locala Ploiesti,   Inspectoratul de Jandarmi Prahova si Serviciul de Gospodarire Urbana Ploiesti.  Pilotii care vor accede la podium, vor primii cupe, diplome si premii, acestea acordandu-se cu sprijinul Valtec, Repsol, Metalubs, Tegee International, Omega Motorsport si Angelli, iar partenerii media ai evenimentului sunt AutoExpert si Autostiri.ro.

Prima zi a intrecerii, este dedicata antrenamentelor, intre orele 12.00 – 20.00, iar cea de-a doua cu o singura mansa de antrenament si doua de concurs, intre orele 10.00 – 19.00, festivitatea de premiere avand loc la ora 19.30. Ambele manse de concurs, vor fi transmise live in ziua de duminica, pe pagina de facebook a Federatiei Nationale de Automobilism Sportiv (http://ro-ro.facebook.com/FRAS.RO/)

Si pentru ca in ultimii doi ani spectatorii nu au avut acces la aceste competitii,( din cauza pandemiei de covid-19), care se desfasoara de regula in mediul urban, organizatorii asteapta un numar cat mai mare de spectator, dar sfatuiesc pe iubitorii de spectacol, sa urmareasca evenimentul doar din locurile special amenajate.

ATENTIE! MOTORSPORTUL POATE FI PERICULOS!

Urmatoarea runda a celor doua campionate, se va disputa in zilele de 04 – 05 iunie, in aceiasi locatie prahoveana, dar probabil pe un alt traseu . Sa nu uitam ca anul trecut am avut doua etape la Ramnicu Valcea, iar configuratia traseelor a fost diferita.

Restul etapelor din calendar , arata astfel:

02- 03 iulie  Bucuresti

23 – 24 iulie Braila

13 – 14 august CTPark

03 – 04 septembrie Ramnicu Valcea

24 – 25 septembrie Iasi

08 – 09 octombrie Bucuresti, Romexpo – Cursa Campionilor SAB & Accesorii.

Credit foto: Ilie-Marius Boboaca

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -spot_img
15,357FaniÎmi place
700CititoriConectați-vă
1,110AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -spot_img
- Partener – GT Auto Club Sportiv -spot_img

Parteneri Autostiri