Hyundai Motorsport ramane in lupta pentru un loc pe podium

| 12 februarie 2017 | 0 Comments

Hyundai Motorsport si Thierry Neuville au impus ritmul in prima zi din Raliul Suediei, vineri 10 februarie

  • Thierry Neuville este lider dupa prima zi din Raliul Suediei, etapa a doua din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
  • Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au castigat cinci din cele sapte probe desfasurate vineri in Suedia si Norvegia
  • Hayden Paddon si Dani Sordo se afla pe pozitiile sase, respectiv sapte, cu inca 10 probe ramase de disputat in acest weekend

Hyundai Motorsport a castigat cinci probe speciale in prima zi din Raliul Suediei, iar Thierry Neuville este lider in clasamentul general cu un avans de 28,1 secunde. La fel ca la Monte-Carlo, in prima etapa a sezonului, Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au avut un ritm excelent si au confirmat inca o data potentialul noului model Hyundai i20 Coupe WRC.

Hayden Paddon si John Kennard au terminat ziua de vineri pe locul 6 in clasamentul general, iar Dani Sordo si Marc Marti pe locul sapte.

Vineri au fost programate probe speciale atat in Suedia, cat si peste granita, in Norvegia. Clasica speciala Röjden, proba noua Hof-Finnskog si Svullrya (28,44 km), cea mai lunga proba a zilei, au fost parcurse de doua ori, la care s-a adaugat si proba speciala Torsby (16,43 km), care s-a desfasurat in nocturna.

Neuville si Gilsoul erau hotarati sa se lupte din nou pentru victorie, dupa ce au ratat aceasta oportunitate la Monte-Carlo, si au castigat cinci din cele sapte probe de vineri. Dupa un duel spectaculos cu Jari-Matti Latvala (Toyota), echipajul belgian a incheiat ziua cu un avans de 28,1 secunde.

A fost o zi buna pentru noi si este incurajator ca avem un avans atat de mare dupa prima zi. Trebuie sa ramanem insa cu picioarele pe pamant pentru ca mai avem mult pana la final si stim cat de imprevizibil poate fi acest raliu. Am avut o evolutie destul de buna pe prima bucla, dar nu perfecta. Pe PS4 am lovit ceva cu partea din fata si am mers mai prudent pana la finalul specialei. Dictarea a fost buna pe probele de dupa amiaza si am incercat sa protejam pneurile pentru a avea aderenta pana la finalul zilei. Pe ultima proba am avut o problema cu usa masinii care se tot deschidea. Asta m-a distras putin, dar in rest totul a functionat foarte bine si sunt optimist pentru restul acestui sfarsit de saptamana”, a spus Neuville, citat de autostiri.ro.

Paddon si Kennard au avut un inceput mai prudent in raliul in care anul trecut terminau pe podium. Lipsa de incredere pe bucla de dimineata a influentat evolutia echipajului Hyundai Motorsport, iar in parcul de service inginerii au incercat sa imbunatateasca directia masinii. Locul secund pe PS5 (Röjden II) si trei pe PS6 (Hof-Finnskog II) au confirmat ca modificarile au inceput sa dea rezultate.

Clar nu este startul pe care mi l-am dorit. Nu m-am simtit foarte confortabil pe probele de dimineata asa ca a trebuit sa am rabdare. A trebuit sa lupt mai mult cu mine, decat cu situatia de pe probele speciale. In parcul de service am discutat cu inginerii si am gasit o solutie care m-a ajutat in partea a doua a zilei. Am avut mai multa incredere si in sfarsit am simtit ca eu pilotez masina si nu invers. Am pierdut putin timp din cauza alegerii pneurilor, dar suntem in top sase si sper ca ziua de sambata sa fie una mai buna”, a declarat Paddon.

Dani Sordo si Marc Martí au pierdut 20 de secunde pe prima bucla in urma unei greseli si au incercat apoi sa recupereze timpul pierdut. Echipajul spaniol a incheiat ziua pe locul sapte, dar exista potentialul pentru a urca mai sus in clasament.

Masina a functionat bine si m-am simtit excelent pe probe. Am facut insa o greseala pe PS4 (Svullrya), unde am ratat un ac de par, si asta m-a scos din ritm. Dupa amiaza conditiile nu au fost deloc usoare si am preferat sa merg fara sa-mi asum riscuri inutile, mai ales pe ultima proba desfasurata in nocturna. Probele de aici sunt foarte rapide si imi place mult sa pilotez pe zapada asa ca de abia astept sa luam din nou startul sambata cu modelul Hyundai i20 Coupe WRC”, a adaugat Sordo.

Cu cele 5 speciale castigate vineri de Neuville, Hyundai Motorsport a ajuns la 95 de victorii pe probele speciale din WRC, 12 dintre ele fiind obtinute de noul model Hyundai i20 Coupe WRC in Monte-Carlo si Suedia. Prima zi din Raliul Suediei a fost una buna, in care pilotii au demonstrat care este potentialul noii masini pe zapada, iar echipa va incerca sa pastreze acelasi ritm pana la finalul etapei.

Am avut rezultate bune anii trecuti in Suedia si dupa evolutia de la Monte-Carlo speram ca ne vom lupta pentru prima pozitie si aici. Thierry si Nicolas sunt intr-o forma foarte buna si au castigat cinci probe cu modelul Hyundai i20 Coupe WRC. Chiar daca celelalte doua echipaje, Hayden/John si Dani/Marc, nu au avut un inceput la fel de bun sunt optimist ca isi pot imbunatati pozitia in clasament. Mai sunt 10 probe speciale de parcurs si trebuie sa ramanem concentrati pana la final”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.

Sambata sunt programate sapte probe speciale cu o lungime de 125,38 km. Ziua va incepe cu proba Knon (31,6 km), cea mai lunga a zilei, dupa care urmeaza celebrele Hagfors si Vargassen. Aceasta bucla va fi parcursa de doua ori, iar in finalul zilei mai este programata super speciala din Karlstad.

Speciala Vargasen inlude si celebra saritoare Colin’s Crest unde echipajele Hyundai Motorsport au reusit sa castige de doua ori trofeul pentru cea mai lunga saritura cu Juho Hänninen in 2014 si Thierry Neuville in 2015.

REZULTATE RALIUL SUEDIEI (DUPA PRIMA ZI)
1. T. Neuville   N. Gilsoul        Hyundai i20 Coupe WRC         1:16:24.7
2. J. M. Latvala M. Anttila          Toyota Yaris WRC                    +28.1
3. O. Tanak      M. Jarveoja      Ford Fiesta WRC                      +49.7
4. K. Meeke      P. Nagle           Citroën C3 WRC                                   +51.8
5. S. Ogier        J. Ingrassia      Ford Fiesta WRC                      +55.7
6. H. Paddon    J. Kennard       Hyundai i20 Coupe WRC         +1:17.8
7. D. Sordo      M. Martí           Hyundai i20 Coupe WRC         +1:40.3
8. C. Breen       P. Nagle           Citroën C3 WRC                                   +1:54.3
9. E. Evans       D. Barritt          Ford Fiesta WRC                      +3:01.5
10. S. Lefebvre G. Moreau        Citroën C3 WRC                                   +3:23.6

Hyundai Motorsport ramane in lupta pentru un loc pe podium dupa ziua a doua din Raliul Suediei, sambata 11 februarie

  • Hyundai Motorsport a ratat sansa unei victorii in Raliul Suediei, dupa ce Thierry Neuville a iesit din lupta in urma incidentului de pe super speciala de sambata seara
  • Belgianul era lider cu un avans de 43 de secunde, dar a lovit un bloc de beton si a distrus directia modelului Hyundai i20 Coupe WRC. Neuville va lua startul duminica in Rally 2
  • Dani Sordo, castigatorul super specialei, a urcat pe patru, iar Hayden Paddon este pe locul sapte inaintea ultimelor 3 probe programate duminica

Pentru a doua oara consecutiv, Hyundai Motorsport a ratat sansa de a castiga Raliul Suediei, dupa ce Thierry Neuville, liderul raliului, a facut o greseala pe ultima proba de sambata, super speciala din Karlstad.

Impreuna cu Nicolas Gilsoul, copilotul sau, Neuville a reusit sa-si mareasca avansul in clasamentul general la 43 de secunde, dupa victoria de pe speciala Vargasen.

Din pacate, incidentul de pe super speciala, unde Neuville a lovit un bloc de beton, l-a scos din top 10, dar belgianul va continua raliul conform regulamentului Rally 2.

Dupa victoria de pe PS15, Dani Sordo si Marc Martí au urcat pe locul patru la general, iar Hayden Paddon si John Kennard au terminat ziua de sambata pe locul sapte.

Sordo si Martí au inceput ziua de sambata pe locul sapte, cu obiectivul de a recupera cat mai multe pozitii pana la final. Dupa o evolutie constanta si o victorie pe ultima speciala a zilei, echipajul Hyundai Motorsport a ajuns pe pozitia a patra.

M-am simtit foarte bine pe probele rapide de sambata, dar acum nu pot sa spun decat ca imi pare rau pentru ca Thierry a ratat sansa de a castiga acest raliu. Pentru noi nu a fost usor sa ne intram in ritm, in special pe probele de dimineata, dar am incercat sa facem cat mai putine greseli. Vargasen este o proba fabuloasa, in special saritoarea Colin’s Crest, si am savurat fiecare moment. Pentru duminica obiectivul nostru este sa ne conservam avantajul si sa ajungem la sosire fara alte probleme”, a spus Dani Sordo, citat de autostiri.ro.

Paddon si Kennard, care si-a aniversat ziua de nastere sambata, au avut o zi cu multe probleme. Pe bucla de dimineata, cei doi au ramas fara servo directie, ceea ce i-a costat foarte mult timp pe probele rapide din Suedia. Echipajul Hyundai Motorsport a retrogradat pana pe pozitia a zecea, dar pe finalul zilei au reusit sa recupereze si ocupa acum locul sapte la general.

O zi care a inceput prost, dar care s-a terminat bine. Prima parte a fost foarte solicitanta din punct de vedere fizic,  pentru ca e foarte greu sa mergi fara servo directie pe aceste probe. Lucrurile s-au schimbat complet dupa trecerea prin parcul de service si sper ca duminica sa putem sa ne bucuram de ultimele trei probe speciale”, a declarat Hayden Paddon, citat de autostiri.ro.

Dupa cele cinci probe speciale castigate vineri, Neuville si Gilsoul aveau un avantaj de 28 de secunde la inceputul zilei. Echipajul belgian a mers fara greseala pana pe ultima proba de sambata unde, dupa o iesire in decor, a ratat sansa unei victorii pe zapada din Suedia.

Pur si simplu nu exista cuvinte care sa descrie ceea ce simt acum. A fost un final brusc intr-un raliu in care totul a mers foarte bine. Sambata nu am riscat foarte mult pentru ca nu vroiam sa se repete situatia din Raliul Monte-Carlo, dar in final exact asta s-a intamplat. Sunt extrem de dezamagit dupa acest incident, dar trebuie sa trecem cat mai repede peste aceasta frustrare. Stim ca avem potentialul sa castigam raliuri cu modelul Hyundai i20 Coupe WRC si sunt sigur ca acest lucru se va intampla curand. Vom reveni duminica in Rally 2 pentru a lua punctele din Power Stage si apoi vom continua lupta in Raliul Mexicului”, a spus si Thierry Neuville.

Hyundai Motorsport a terminat pe podium la ultimele doua editii ale Raliului Suediei, iar Sordo, aflat pe patru in ierarhia generala, mai are o sansa la un loc in top trei. Asa cum s-a vazut si sambata, lupta ramane deschisa pana pe ultima speciala a raliului.

E usor sa spui ca se poate intampla asa ceva in raliuri, dar atunci cand ai un avans de 43 de secunde nu ar trebui sa te opresti pe super speciala. Este o dezamagire mare pentru toti cei din echipa, in special pentru Thierry si Nicolas. S-a confirmat inca o data ca un raliu nu se termina decat dupa ultima proba speciala si sper ca cei doi sa adune cat mai multe puncte im Power Stage. Pe de alta parte suntem incantati cand vedem care este potentialul noului model, chiar daca Hayden a avut mici probleme. Ne vom concentra si mai mult pe dezvoltarea masinii si sper sa adunam cat mai multe puncte aici in Suedia. Duminica este o alta zi”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei, citat de autostiri.ro.

Duminica sunt programate trei probe speciale cu o lungime de 58,81 km, ultima dintre ele avand si rol de Power Stage.

REZULTATE RALIUL SUEDIEI (DUPA ZIUA A 2-A)
1. J. M. Latvala M. Anttila          Toyota Yaris WRC                                2:04:59.3
2. O. Tanak      M. Jarveoja      Ford Fiesta WRC                                  +3.8
3. S. Ogier        J. Ingrassia      Ford Fiesta WRC                                  +16.6
4. D. Sordo      M. Martí           Hyundai i20 Coupe WRC                     1:39.5
5. C. Breen       P. Nagle           Citroën C3 WRC                                               +2:04.5
6. E. Evans       D. Barritt          Ford Fiesta WRC                                  +3:44.7
7. H. Paddon    J. Kennard       Hyundai i20 Coupe WRC                     +5:00.2
8. S. Lefebvre   G. Moreau        Citroën C3 WRC                                               +5:37.0
9. P. Tidemand J. Andersson    Škoda Fabia R5                                                +6:36.7
10. T. Suninen  M. Markkula     Ford Fiesta R5                                      +7:52.9
11. O.C Veiby   S. Skjaermoen  Škoda Fabia R5                                                +7:58.2
12. K. Meeke    P. Nagle           Citroën C3 WRC                                               +9:09.2
13. T. Neuville N. Gilsoul        Hyundai i20 Coupe WRC                     +9:15.8


Tags: , , , , , , ,

Category: Prima pagina, WRC

Citește articolul precedent:
Transalpina Challenge: 94 de piloți la start

Emil Nestor poate deveni, în premieră, campion național la viteză în coastă, iar pentru asta mai are nevoie de un...

Închide