Dunlop își asumă sarcina de a crea mai multe variabile în motorsport și prezintă anvelopele pentru curse 4 BTCC la Geneva.
Anvelopele de curse BTCC aduc elemente strategice interesante atât pentru piloți cât și pentru echipe.
Dunlop aduce în lumina reflectoarelor, la Salonul Internațional Auto de la Geneva, gama celor mai recente anvelope cu specificații proiectate pentru Campionatul Britanic de Turisme MSA (BTCC) – unul din campionatele mondiale de top pentru mașinile de serie. Aceste anvelope oferă piloților posibilitatea de a alege compușii, aducând mai aproape de spiritul competiției din BTCC un nou element de strategie.
Furnizor de anvelope în BTCC încă din 2003, mărcii Dunlop i s-a cerut în 2013 să introducă o anvelopă ‘de opțiune’ pentru a mări variabilele strategice ale evenimentului, deoarece introducerea unui compus mai moale adăuga o altă dimensiune cursei.
Astăzi, gama de anvelope BTCC include trei anvelope pentru carosabil uscat: Dunlop Sport Maxx Soft, Dunlop Sport Maxx Medium și Dunlop Sport Maxx Hard – cea din urmă fiind special proiectată pentru vitezele foarte mari de pe circuitul Thruxton. Colecția include de asemenea anvelopa de curse pentru carosabil umed Dunlop Sport BluResponse, dezvoltată pentru condiții de vreme ploioasă. Toate anvelopele sunt proiectate să performeze pe toată distanța cursei, dar fiecare în parte este proiectată să atingă un nivel excelent al performanței în condiții specifice de temperaturi și condiții ale pistei.
“Suntem mândrii de linia noastră de anvelope pentru BTCC și suntem încântați să le prezentăm la Geneva. Construcția noilor anvelope BTCC se bazează pe învățămintele cheie pe care le-am extras din succesul gamei GT de la Dunlop. Cele trei anvelope pentru vreme uscată utilizează anvelope și tehnologii de succes folosite în alte forme de curse – cum ar fi în Campionatul nostru European Le Mans Series, cu programul câștigător LMP2,” a spus James Bailey, Director de Relații Publice și Comunicare, Dunlop Motorsport EMEA, citat de Autostiri.ro.
Anvelopele prezentate la Geneva sunt un upgrade de ultimă oră ce include o construcție mult mai responsivă ce menține durabilitatea pentru care marca Dunlop este recunoscută, în timp ce livrează de asemenea un feedback mai bun pilotului, în special în condiții de frânare dură și în virajele în care mașina schimbă rapid direcția. Ea oferă piloților posibilitatea de a simți în mod adecvat mașina, în special în timpul virajelor rapide.
Campionatul Britanic de Turisme MSA (BTCC) atrage echipe ce reprezintă producători de echipare originală (OEMs) precum BMW, Honda, Mercedes-AMG, Ford, VW, Audi, MG și Toyota. În 2015, clasamentele în BTCC vor primi un nou imbold odată cu intrarea în competiție a mărcii Infiniti, care a ales acest campionat pentru a sprijini creșterea mărcii sale premium în Europa.
“Una din provocările din BTCC este de a proiecta și dezvolta o anvelopă pentru o varietate mare de mașini diferite. Cu toți cei patru piloți din vârful clasamentului care au pilotat patru mașini diferite în ediția din 2014 a campionatului, am demonstrat deja faptul că ne-am asumat să livrăm egalitate, consistență și paritate în această competiție de viteză grea” a adăugat Bailey, citat de Autostiri.ro.
Alegerea anvelopei este cea mai recentă dintre inovațiile pe care Dunlop le lansează prin intermediul BTCC. În 2009, Dunlop a introdus Identificarea prin Radio Frecvență (RFID) în anvelopele de curse, ceea ce a ajutat oficialii să numere anvelopele utilizate într-o etapă. Această tehnologie este de asemenea utilizată în aplicațiile dedicate flotelor, aplicații dezvoltate de grupul Goodyear Dunlop – în special în managementul flotelor de camion.
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro