spot_img

Geneva 2013: Peugeot 2008 Hybrid Air, un pas înainte către inima gamei hibride

2008 Hybrid Air

Gratie tehnologiei Hybrid Air, Peugeot confirmă pe de-o parte strategia de optimizare a consumului si a nivelului de emisii de CO2, iar pe de altă parte caracterul de pionierat cu o nouă solutie inovatoare, conform comunicatului transmis publicatiei Autostiri.ro.

Prin tehnologia Hybrid Air, Peugeot propune asocierea dintre un motor pe benzină si un sistem de propulsie cu aer comprimat pentru a oferi o solutie full-hybrid. Această tehnologie reprezintă un pas important în atingerea target-ului de 2.0 litri/100 km, o caracteristică cu potential de extindere gratie simplitătii, durabilitătii si caracterului international.

Strategia Hybrid

Unul dintre obiectivele pe care Peugeot si le-a propus este acela de a reduce nivelul mediu de emisii de CO2 pentru gama sa la doar 116 g/km în 2015, fără a sacrifica plăcerea condusului.

În acest scop, s-a investit într-o gamă de tehnologii ce echipează deja anumite autovehicule si crează premisele unui progres semnificativ: îmbunătătirea continuă a eficientei motorizărilor cu combustie internă, o strategie de micsorare a motorizărilor pe benzină si diesel, utilizarea la scară largă a sistemului Stop&Start, autovehicule electrice, etc.

Proiectarea sistemului Hybrid4, diesel hibrid electric, face parte integrantă din acest proces. Lansat în premieră mondială de către Peugeot la Crossover-ul 3008, a echipat mai apoi modelul 508 RXH si Sedanul 508 Hybrid 4.

Cei 20.000 clienti care beneficiază de tehnologia Hybrid 4 au experimentat noi senza5ii la volan, rezultat al alchimiei perfecte dintre performantă, utilizare facilă si functionare silentioasă, protejând în acelasi timp mediul cu un nivel al emisiilor de doar 88 g/km.

Cu noul model 2008 Hybrid Air, Peugeot aduce inovatii exceptionale în materie de mediu si clientelă pe toate pie5ele sale. De fapt, această tehnologie inovatoare echipează modelul 2008, noul crossover urban dezvoltat de către si pentru trei continente.

Se crează mediul natural pentru noul propulsor, ce combină benzina cu aerul comprimat pentru a satisface asteptările clientilor si a face fată provocărilor impuse de industria auto. Tehnologia Hybrid Air reprezintă un pas important în atingerea obiectivului de a reduce consumul de carburant la doar 2.0 litri/100 km.

Principiul de operare

Tehnologia Hybrid Air combină două motoare pentru a obtine cea mai bună performantă în diverse situatii. Asadar, sistemul de propulsie bazat pe aer comprimat va asista sau chiar va înlocui motorizarea pe benzină în etapele cu consum mare de energie: demararea si accelerarea.

Tehnologia foloseste anumite componente noi în domeniul industriei auto, dar testate la nivel larg în alte sectoare precum aeronautica. Hybrid Air contine:
– un rezervor cu aer presurizat, fixat dedesubtul caroseriei în tunelul central;
– un rezervor de presiune scăzută găzduit pe traversa de suspensie spate, ce functionează ca un vas de expansiune;
– o unitate hidraulică ce contine un motor si o pompă, gazduite sub capotă, pe transmisie.

Unul dintre principalele avantaje ale tehnologiei Hybrid Air este acela că este compatibilă cu platforma existentă. Prin urmare spatiul pentru pasageri, modularitatea si dimensiunea rezervorului de carburant rămân neschimbate.

Aproape de 2.0 litri/100 km

Adaptabilitatea tehnologiei Hybrid Air îi conferă o serie de avantaje. Prin folosirea componentelor îndelung testate si verificate, rezistenta sa îi dă posibilitatea să se adapteze oricăror conditii de drum. În mod remarcabil, această tehnologie inovatoare detine toate premisele pentru a deveni inima gamei ca hibrid international.

Detinătorii de autovehicule comerciale usoare, precum si din segmentele B si C au posibilitatea de a experimenta:
– rularea în oras pe modul Air (ZEV) 80% din timp, fără a consuma nici un litru de carburant;
– o reducere de 45% a consumului de carburant în regim urban;
– rulare calmă gratie transmisiei automate;
– acelasi spatiu pentru ocupanti, modularitate si capacitate a rezervorului de carburant neschimbate;
– siguranta garantată de componente testate si verificate.

La gama actuală de autovehicule din segmentul B, Hybrid Air reduce considerabil consumul si nivelul emisiilor de CO2. De fapt, conform testului de omologare, cifrele arată 2.9 litri/100 km si 69g/km.

Tehnologia Hybrid Air reprezintă un pas important în atingerea valorii de 2.0 litri/100 km, conferind multiple alte avantaje tehnologice. De fapt, acest record în materie de consum de carburant este rezultatul inovatiilor în materie de motorizări pe benzină. În ceea ce priveste motorizarea, strategia de downsizing, controlul termic, combustia sunt de asemenea arii importante de progres.

Un model inovator

O asemenea idee ingenioasă nu poate fi rezultatul unui program de dezvoltare conventional. Astfel, tehnologia Hybrid Air este rezultatul unui proiect ce a mobilizat 200 de oameni pe aceeasi platformă. Expertii implicati, începând cu propulsorul până la viziunea strategică, inclusiv chestionarele clienti, au lucrat în strânsă colaborare cu
furnizorii strategici, inclusiv Bosch.

Nu în ultimul rând, tehnologia Hybrid Air a fost dezvoltată în parteneriat financiar cu programul „Investiti în viitor” initiat de Ademe, Agentia franceză de Management al Energiei si Mediului.

Sursa si imagini: comunicat de presa remis publicatiei Autostiri.ro de Mihaela Taflan – Manager PR

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,278FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,630AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -

Parteneri Autostiri